PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
14 (2016) | nr 1 | 29--48
Tytuł artykułu

Ocena wykorzystania firmowego serwisu WWW w rekrutacji pracowników przez największe przedsiębiorstwa w Polsce

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Evaluation of the Use of the Company's Website in the Recruitment of Employees by the Largest Companies in Poland
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Zmiany na rynku pracy - zmniejszające się bezrobocie, coraz więcej młodych kandydatów z pokolenia Y, a wkrótce i Z - wymuszają na przedsiębiorstwach zmodernizowanie działań rekrutacyjnych. Dlatego też coraz częściej przedsiębiorstwa decydują się na zastosowanie systemów ATS (Applicant Tracking Systems) i podejmowanie zintegrowanych działań, służących pozyskaniu najlepszych kandydatów, na firmowych stronach, portalach pracy oraz w mediach społecznościowych. Celem niniejszego artykułu jest analiza i ocena poziomu wykorzystania internetowych źródeł rekrutacji, a w szczególności firmowego serwisu WWW, przez największe przedsiębiorstwa w Polsce. W opracowaniu zaprezentowane zostały wybrane wyniki badania własnego realizowanego w okresie czerwiec-wrzesień 2015 r. (abstrakt oryginalny)
EN
Changes in the labor market - decreasing of unemployment and increasing number of young candidates of Y and Z generations - force enterprises to modernize their recruitment activities. Therefore, more and more often, enterprises decide to use of Applicant Tracking Systems (ATS) and to take integrated actions on the company websites, internet job boards and social media, to get the best candidates. The aim of this article is to analyze and evaluate the level of the use of online recruitment, in particular activities realized on the company's websites by the largest companies in Poland. The article presents the selected results of the study which was conducted in the period June-September 2015. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
29--48
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Gdański
Bibliografia
  • 1. Adecco Poland (2015), Rynek pracy stałej w Polsce - najbardziej popularne stanowiska i wynagrodzenia, http://www.adecco.pl/SiteCollectionDocuments/Adecco_raportPP_2015_FIN.pdf, dostęp dnia 10.10.2015.
  • 2. Agencja Marketingu Zintegrowanego Grupa Adweb (2009), Raport kondycji stron "Kariery" na stronach WWW największych pracodawców, http://www.hrnews.pl/reports/strony_kariery_raport.pdf, dostęp dnia 15.09.2015.
  • 3. Bersin by Deloitte (2014), http://www.bersin.com/blog/post/The-Talent-Management-Systems-Market-Surges-Ahead.aspx, dostęp dnia 12.10.2015.
  • 4. CBOS, Internauci 2015, Komunikat z badań, nr 90, http://www.cbos.pl/SPISKOM.POL/2015/K_090_15.PDF, dostęp dnia 15.09.2015.
  • 5. Chmielecki M., Sułkowski Ł. (2014), Tworzenie talent pipeline z wykorzystaniem mediów społecznościowych w świetle wyników badań, w: Sukces w zarządzaniu kadrami. Różnorodność w zarządzaniu kapitałem ludzkim - podejścia, metody, narzędzia, Problemy zarządczo-ekonomiczne, Stor M., Listwan T. (red.), Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, nr 349, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław.
  • 6. Departament Społeczeństwa Informacyjnego (2014), Społeczeństwo Informacyjne w liczbach 2014, Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji, Warszawa, https://mac.gov.pl/files/spoleczenstwo_informacyjne_w_liczbach_2014_srodek_lekki.pdf, dostęp dnia 9.09.2015.
  • 7. eGospodarka (2015), http://www.egospodarka.pl/127204,Rynek-pracy-specjalistow-w-III-kw-2015,1,39,1.html, dostęp dnia 16.10.2015.
  • 8. Eurostat (2013); Special module 2013: enterprises - use of social media, http://ec.europa.eu/eurostat/data/database?node_code=isoc_cicce_bnf, dostęp dnia 21.09.2015.
  • 9. Forbes (2014), 100-najwiekszych-firm-w-polsce-2014, http://www.forbes.pl/100-najwiekszych-firm-w-polsce-2014,ranking,175066,1,1.html, dostęp dnia 10.09.2015.
  • 10. Forbes (2015), 10 najważniejszych trendów rekrutacyjnych w 2015 roku wg Hays Poland, http://kariera.forbes.pl/trendy-w-rekrutacji-2015-10-najwazniejszych-trendow-rekrutacyjnych,artykuly,187752,1,1,6.html, dostęp dnia 10.09.2015.
  • 11. Forrester (2015), The Forrester Wave™: Talent Acquisition Vendors, Q3 2015, http://www.jobvite.com/wp-content/uploads/2015/09/Jobvite_The_Forrester_Wave_Talent.pdf, dostęp dnia 15.10.2015.
  • 12. Gadomska-Lila K. (2015), Pokolenie Y wyzwaniem dla zarządzania zasobami ludzkimi, "Zarządzanie Zasobami Ludzkimi", nr 1.
  • 13. Gartner (2015), Magic Quadrant for Talent Management Suites, http://www.gartner.com/technology/reprints.do?id=1-2KZKTA0&ct=150810&st=sb, dostęp dnia 10.10.2015.
  • 14. GUS (2014), Społeczeństwo informacyjne w Polsce w 2014 r., http://www.kigeit.org.pl/FTP/PRCIP/Literatura/099_spoleczenstwo_informacyjne_w_polsce_2014_-_notatka.pdf, dostęp dnia 10.08.2015.
  • 15. GUS (2015), Bezrobocie rejestrowane. I-II kwartał 2015 r., http://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/rynek-pracy/bezrobocie-rejestrowane/bezrobocie-rejestrowane-i-ii-kwartal-2015-r-,3,20.html, dostęp dnia 21.09.2015.
  • 16. Heery E., Noon M. (red.) (2001), Dictionary of human resource management, Oxford University Press, Oxford.
  • 17. http://rynekpracy.org/x/900679, dostęp dnia 11.10.2015.
  • 18. http://systemy-do-rekrutacji.pl/, dostęp dnia 10.10.2015.
  • 19. Holm A. B. (2012), E-recruitment: Towards an Ubiquitous Recruitment Process and Candidate Relationship Management, w: "Zeitschrift für Personalforschung", No. 26(3).
  • 20. LinkedIn Talent Solutions, 2015 Global Recruiting Trends. 4th Annual Report, http://booleanblackbelt.com/2015/01/insights-from-linkedins-2015-global-recruiting-trends/, dostęp dnia 10.10.2015.
  • 21. Listwan T. (2010), Zarządzanie kadrami, C.H. Beck, Warszawa.
  • 22. Krajewska-Nieckarz M., Białas K. B. (2013), Proces doboru personelu do wirtualnego zespołu projektowego, w: Społeczne problemy zarządzania projektami, Listwan T. (red.), "Przedsiębiorczość i Zarządzanie", t. 14, z. 11, cz. 1, Wydawnictwo Społecznej Akademii Nauk, Łódź.
  • 23. ManpowerGroup (2014), Niedobór talentów 2014, http://www.man-powergroup.pl/repository/Info_prasowe/Niedobor/PL/2014_Niedobor_talentow_informacja_prasowa.pdf, dostęp dnia 10.10.2015.
  • 24. Nurthen J. (2015), Applicant Tracking System Landscape, Staffing Industry Analysts, http://www.staffingindustry.com/, dostęp dnia 14.10.2015.
  • 25. Ongig (2014), The Top 50 Applicant Tracking Systems, http://blog.ongig.com/recruiting-software/top-applicant-tracking-systems, dostęp dnia 10.09.2015.
  • 26. PBI/Gemius (2015a), https://www.gemius.pl/wydawcy-aktualnosci/co-trzeci-internauta-na-stronach-www-o-pracy-i-karierze.html, dostęp dnia 12.09.2015.
  • 27. PBI/Gemius (2015b), Wyniki badania Megapanel PBI/Gemius za lipiec 2015, https://www.gemius.pl/wszystkie-artykuly-aktualnosci/wyniki-badania-megapanel-pbigemius-za-lipiec-2015.html, dostęp dnia 20.09.2015.
  • 28. Selwakowska A, (2015), Czy HR-owcy obawiają się pokolenia Z?, "Personel i Zarządzanie", nr 6.
  • 29. Sołtysik A. (2009), Zagrożenia dla danych przetwarzanych przez witryny internetowe wspomagające rekrutację pracowników w przedsiębiorstwie, w: Systemy wspomagania organizacji SWO 2009, t. 2, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice.
  • 30. Suwa M.(2014), Pokolenie Y na polskim rynku pracy, w: Pokolenia na rynku pracy Rogozińska-Pawełczyk A. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.
  • 31. Wawer M., Muryjas P. (2011), E-rekrutacja w realizacji strategii e-biznesu w Polsce, w: Drogi dochodzenia do społeczeństwa informacyjnego stan obecny, perspektywy rozwoju i ograniczenia, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, nr 651, Ekonomiczne Problemy Usług nr 68, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin.
  • 32. Woźniak J. (2013), Rekrutacja - teoria i praktyka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • 33. Woźniak J. (2015), Internetowa rekrutacja społecznościowa i jej rozpowszechnienie, "Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Ekonomiczno-Społecznej w Ostrołęce", nr 1, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Ekonomiczno-Społecznej w Ostrołęce, Ostrołęka.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171420286

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.