PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | 5 | nr 3 | 13--21
Tytuł artykułu

Advertisement in the Perspective of World Religions - from Negation to Necessary Acceptance

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
There are a few factors which influence the awareness and culture of the modern man. The most essentials include: religions, developing globalization and advertisements. The mentioned elements are related to each other and mutually restricted. Authors of advertisements still often use elements of religious life in order to encourage customers to buy particular products or make them loyal to a particular brand. Developing globalization allows for using multicultural elements, including the elements related to all major religions. We should point out that religions which promote self-restriction, renouncement and devotion remain in opposition to the developing advertising industry. In this world of advertisement, which seems unavoidable, religions have no choice but accept them. By setting forth justified ideas they make people think over the methods and limits of using religious elements in advertisements of products. (original abstract)
Słowa kluczowe
PL
Rocznik
Tom
5
Numer
Strony
13--21
Opis fizyczny
Twórcy
  • Społeczna Akademia Nauk
Bibliografia
  • Czarnecki P. (2008), Dylematy etyczne współczesności, Centrum Doradztwa i Informacji "Difin", Warszawa.
  • Gadacz T., Milerski B. (eds.), (2001), Religia. Encyklopedia PWN, vol. 2, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Galata S. (2007), Biznes w przestrzeni etycznej, Centrum Doradztwa i Informacji "Difin", Warszawa.
  • Kodeks Etyki Reklamy (2012), [online], http://www.radareklamy.org/kodeks-etyki-reklamy.html, date of access: 9.08.2013.
  • Kowalczyk R. (2011), Buddyzm na Zachodzie. Rys historyczny [in:] G. Francuz, M. Raniczkowski (eds.), Buddyzm w zachodnim kręgu kulturowym. Teoria-praktyka-interpretacje, Uniwersytet Opolski, Opole.
  • Krawczyk R. (2013), Islam jako system społeczno-gospodarczy, Dom Wydawniczy Elipsa, Warszawa.
  • Lawton C. (2007), Judaizm [in:] P. Morgan, C. Lawton (eds.), Problemy etyczne w tradycjach sześciu religii, PAX, Warszawa.
  • Mashuq ibn Ally, (2007) Islam [in:] P. Morgan, C. Lawton (eds.), Problemy etyczne w tradycjach sześciu religii, PAX, Warszawa.
  • Menski W. (2007), Hinduizm [in:] P. Morgan, C. Lawton (eds.), Problemy etyczne w tradycjach sześciu religii, PAX, Warszawa.
  • Mistrz buddyjski reklamuje mBank (wideo), [oneline], http://m.wirtualnemedia.pl/m/artykul/mistrz-buddyjski-reklamuje-mbank-wideo, date of access: 27.08.2013.
  • Morgan P. (2007), Buddyzm [in:] P. Morgan, C. Lawton (eds.), Problemy etyczne w tradycjach sześciu religii, PAX, Warszawa.
  • Nanji A. (2009), Etyka islamu [in:] P. Singer (ed.), Przewodnik po etyce, Książka i Wiedza, Warszawa.
  • Netton I.R. (ed.), (2008), Encyclopedia of Islamic Civilization and Religion, Routledge, London-New York.
  • Pontifical Council for Social Communications, Ethics in Advertising, [oneline], http://www.vatican.va/roman_curia/pontifical_councils/pccs/documents/rc_pc_pccs_doc_22021997_ethics-in-ad_en.html, date of access, 27.08.2013.
  • Sułkowski Ł. (2012), Globalization of culture and contemporary management models, "Journal of Intercultural Management", vol. 4, no 4, pp. 18-28.
  • Wigoder G. (ed.), (1996), Dictionnaire encyclopédique du judaïsme, Éditions Robert Laffont, Paris 1996.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171420776

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.