PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | t. 14, z. 12, cz. 1 Zarządzanie w XXI wieku. Menedżer innowacyjnej organizacji. Część I | 247--262
Tytuł artykułu

Kompleksowe podejście do zarządzania projektami na przykładzie uczelni wyższej

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
A Comprehensive Approach to Project Management on The Example of a University
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Obecnie, w sektorze polskiego szkolnictwa wyższego zachodzą istotne zmiany, którym podlegają nie tylko regulacje prawne, ale także sytuacja na rynku edukacyjnym. Obserwowany niż demograficzny i zaostrzająca się konkurencja na rynku usług edukacyjnych wymuszają konieczność dostosowania działalności uczelni do nowych wyzwań i zmienionych uwarunkowań funkcjonowania szkolnictwa wyższego poprzez realizowanie odpowiednich przedsięwzięć. Zdolność uczelni do inicjowania projektów i wprowadzania zmian stanowi jeden z czynników jej sukcesu. Współcześnie prawie każda uczelnia wyższa w Polsce realizuje przedsięwzięcia projektowe, a co trzecia z nich korzysta z dofinansowania unijnego na realizację projektów(fragment tekstu)
EN
Project management in the multi-project environment is not a simple task, so it does not often bring the desired results. In the management of multiple projects at the same time a very important role is played by complex coordination of processes, ranging from the environmental analysis of the project (to take account of stakeholders) and optimal resource planning, as well as unified, systematic approach to quality management, project risk and financial management. The main purpose of this article is to provide a comprehensive approach to project management as a system solution. The authors have attempted to investigate the project orientation of the selected university and evaluate if it applies a comprehensive approach to project management(original abstract)
Twórcy
  • Collegium Civitas
Bibliografia
  • Grudowski P., Lewandowski K. (2012), Pojęcie jakości kształcenia i uwarunkowania jej kwantyfikacji w uczelniach wyższych, "Zarządzanie i Finanse", Vol. 10, nr 3, cz.1, Wydział Zarządzania, Sopot.
  • Kozarkiewicz A. (2013), Zarządzanie portfelami projektów, PWE, Warszawa.
  • Krawiec M. (2006), Dlaczego współczesny uniwersytet potrzebuje controllingu, "Controlling i Rachunkowość Zarządcza", nr 1/1-31 stycznia.
  • Maki T. (2007), Wstęp. Zintegrowany System Zarządzania Ryzykiem. Struktura ramowa - COSO II, PIKW, Warszawa.
  • Mazurek A., Knedler K. (2010), Kontrola zarządcza - ujęcie praktyczne, HANDICAP, Warszawa.
  • Spałek S., Bodych M. (2013), PMO. Praktyka Zarządzania projektami i portfelem projektów w Organizacji, One Press Helion, Gliwice.
  • Strojny J. (2012a), Innowacyjność i kreatywność w rozwiązywaniu problemów biznesowych, Politechnika Rzeszowska, Rzeszów.
  • Strojny J. (2012b), Zarządzanie projektami innowacyjnymi, Politechnika Rzeszowska, Rzeszów.
  • Strojny J. (2011), Raport z analizy przedwdrożeniowej "Ocena orientacji zadaniowej samorządu", Nowy Targ (materiał niepublikowany).
  • Szczepaniak W. (2013), Zarządzanie ryzykiem w projekcie współfinansowanym z Unii Europejskiej w szkole wyższej, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, nr 761, "Finanse, rynki finansowe, ubezpieczenia", nr 60.
  • Trocki M., Grucza B. (2007), Zarządzanie projektem europejskim, PWE, Warszawa.
  • Wysocki R.K., McGary R. (2005), Efektywne zarządzanie projektami, Wydanie III, Helion, Gliwice.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171421216

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.