PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | 17 (1) Metody badań problemów zarządzania strategicznego | 79--87
Tytuł artykułu

Metodyki badawcze w zarządzaniu strategicznym

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Methodology of Research in Strategic Management
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Zarządzanie strategiczne jest nauką społeczną. Czerpie jednak i z nauk matematycznych i wiele analogii z nauk przyrodniczych. Jakie metody badawcze przybliżą nas do prawdy w zarządzaniu strategicznym. Celem tego rozdziału jest wskazanie metod prowadzenia badań naukowych właściwych dla zarządzania. W tym celu przedstawionych będzie kilka dychotomii charakterystycznych dla metodologii nauk w ogóle. Rozważana będzie dedukcja i empiria oraz relacja nomotetyki i ideografii w zarządzaniu strategicznym. (abstrakt oryginalny)
EN
Strategic management is a social science. It draws methods and inspirations from the mathematical sciences, as well as many analogies form the natural sciences. Which research methods will bring us the truth about strategic management. The purpose of this chapter is to identify research methods appropriate to the management science. For this purpose there will be provided some dichotomy characteristic of the methodology of science. Author considers antynomies: deduction and empiricism, as well as nomotetics and idigraphics in strategic management. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • [1] Chełpa S., Metody badań problematyki kadrowej, [w:] Zarządzanie kadrami, praca zbiorowa pod red. T. Listwana, C. H. Beck, 2002.
  • [2] Czarnecki Z.J., Idiografizm, [w:] Filozofia i nauka. Zarys encyklopedyczny, praca zbiorowa pod red. Z. Cackowskiego, J. Kmity, K. Szaniawskiego i P. J. Smoczyńskeigo, Ossolineum, 1987.
  • [3] Hempoliński M., Empiryzm, [w:] Filozofia i nauka. Zarys encyklopedyczny, praca zbiorowa pod red. Z. Cackowskiego, J. Kmity, K. Szaniawskiego i P. J. Smoczyńskeigo, Ossolineum, 1987.
  • [4] Krzyżanowski L., O podstawach kierowania organizacjami inaczej. PWN 1999.
  • [5] Larsson N.O., A Design View on Research in Social Sciences, Systemic Practice and Action Research, Vol. 14, No. 4, 2001.
  • [6] Mayer T., Prawda kontra precyzja w ekonomii, PWN Warszawa 1997.
  • [7] Niemczyk J., Metodologia nauk o zarządzaniu, [w:] Podstawy metodologii badań w naukach, o zarządzaniu (pod red. W. Czakona), Oficyna a Wolters Kluwer business, 2011.
  • [8] Nowak S., Metodologia badań społecznych, PWN Warszawa 2007.
  • [9] Popper K., Logika odkrycia naukowego, PWN, Warszawa, 1977.
  • [10] www.stat.gov.pl
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171422030

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.