PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | t. 14, z. 8, cz. 2 Zarządzanie - nowe perspektywy | 329--343
Tytuł artykułu

Współzależności w obrębie systemu organizacyjnego

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Correlations in the Organisational System
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Projektowanie systemu tożsamości organizacyjnej jest skomplikowanym zadaniem, angażującym wiele procesów począwszy od samego planowania w organizacji. Planowanie jest tym procesem, w którym ustalane są wymierne cele oraz wybierane środki do ich osiągania. Potrzebna jest jasna koncepcja, aby zapewnić organizacji i jej członkom poczucie kierunku. Kształtując plany krótko- i długoterminowe, organizacje ustalają priorytety, wykorzystują dostępne zasoby, mobilizując przy tym swoje marzenia, siły i odwagę w oczekiwaniu na wymierny, pozytywny efekt podejmowanych decyzji. Ważne jest aby ludzie w organizacji potrafili odpowiedzieć sobie na pytanie: "Jaki jest nasz cel? Dokąd zmierzamy jako organizacja?".(fragment tekstu)
EN
In the publication sub-systems infiltrating organizational identity were presented. Such elements as: vision, mission, image and organizational culture should be connected with each other and coherent so as each organization could act according to its declarations and values. Organizational identity is a complicated term. So in the article the author used a definition of this term which connects functionalistic and interpreting-symbolic perspective. From one point of view we can measure, describe and manage identity, from another it is strongly connected with people from the organization. The aim of the article is to show the key similarities, differences and correlations between the elements of organizational identity. (author's abstract)
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
Bibliografia
  • Abell D.F. (1980), Defining the Business: The Starting Point of Strategic Planning, Englewood Cliffs, N.J.
  • Allesandri S.W. (2001), Modeling corporate identity; a concept explication and theoretical explanation, Corporate Communications, "An International Journal", Vol. 6 No. 4.
  • Altkorn J. (1999), Wizualizacja firmy, Instytut Marketingu SC, Kraków.
  • Białopiotrowicz G. (2009), Kreowanie wizerunku w biznesie i polityce, Poltext, Warszawa.
  • Bokszański Z. (2005), Tożsamości zbiorowe, PWN, Warszawa.
  • Budzyński W. (2002), Zarządzanie wizerunkiem firmy, Szkoła Główna Handlowa, Warszawa.
  • Collins J.C., Porras J.I. (1996), Building Your Company's Vision, "Harvard Business Review", September-October.
  • Drucker P. (1992), Praktyka zarządzania, Biblioteka Nowoczesności, Warszawa.
  • Gibson J.L., Ivancevich J.M., Donnelly J.H. (1991), Organizations. Behavior. Structure. Processes, Irwin Inc., Homewood, Boston. Giddens A. (2002), Nowoczesność i tożsamość. Ja i społeczeństwo w epoce późnej nowoczesności, PWN, Warszawa.
  • Gioia D.A., Schultz M., Corley K.G. (2004), Organizational Identity, Image, and Adaptive Instability (w:) Organizational Identity. A Reader. (red.) M.J. Hatch, M. Schultz, Oxford University Press, New York.
  • Hatch M.J. (2002), Teoria organizacji, PWN, Warszawa.
  • Hatch M.J., Schultz M. (1997), Relations between organizational culture, identity and image, European journal of Marketing 31, 5/6.
  • Konecki K.T. (2007), Działania przedsiębiorcze. Auto-praca nad tożsamością a społeczny proces konstruowania motywacji do działania przedsiębiorczego [w:] W Kręgu socjologii interpretatywnej. Badania jakościowe nad tożsamością, red. J. Leoński, U. Kozłowska, Economicus, Uniwersytet Szczeciński, Szczecin.
  • Melewar T.C., Jenkins E. (2002), Defining the Corporate Identity Construct, "Corporate Reputation Review", Vol 5. No. 1.
  • Melewar T.C., Karaosmanoglu E. (2006), Seven dimensions of corporate identity: A categorisation from the practitioners perspectives, "European Journal of Marketing", Vol. 40, No. 7/8.
  • Morgan G. (1997), Obrazy Organizacji, PWN, Warszawa.
  • Obłój K. (1999), Strategia Organizacji, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  • Olins W. (1995), The New Guide To Identity, Gower, Hampshire.
  • Otobanjo O., Amujo O., Cornelius N. (1988), The Informal Corporate Identity Communication Process, "Corporate Reputation Review", Vol. 13, No. 13.
  • Peters T. (1988), Thriving on Chaos, Harper&Row, New York.
  • Pilditch J. (1970), Communication by design: a study in corporate identity, McGraw- Hill, Maidenhead Edition, London.
  • Przetacznikowa M., Makieło Jarża G. (182), Podstawy psychologii ogólnej, Wydawnictwo PWSIP, Warszawa.
  • Ravasi D., Schultz M. (2006), Responding to organizational identity threats: exploring the role of organizational culture, "Academy of Management Journal", Vol. 49 No. 3.
  • Robbins S.P., Judge T.A. (2002), Zachowania w organizacji, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  • Rue L.W., Holland P.G. (1989), Strategic Management. Concept sand Experiences, McGraw Hill Publishing, New York.
  • Stabryła A. (2000), Zarządzanie strategiczne w teorii i praktyce, PWN, Warszawa.
  • Stoner J.A.F, Freeman R.E., Gilbert D.R. (1998), Kierowanie, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  • Sułkowski Ł. (2012), Kulturowe procesy zarządzania, Difin, Warszawa.
  • Thompson A.A., Strickland A.J. (1992), Strategic Management. Concepts and Cases, Richard D. Irwin INC., USA.
  • Vezina S. (2011), Organizational Identity and Strategy: An Exploratory Study of Parallelism, Master of Science I Administration, Concordia University, Montreal, Canada, Quebec.
  • Zarębska A. (2009), Identyfikacja tożsamości organizacyjnej w zarządzaniu przedsiębiorstwem, Wyd. Dyfin, Warszawa.
  • Zarębska A. (2005), Motywacyjna rola wizji w przedsiębiorstwie [w:], Problemy społeczne we współczesnych organizacjach, (red.) K. Markiewicz, M. Wawer, Difin, Warszawa.
  • Zarębska A. (2008), Tożsamość organizacyjna przedsiębiorstwa, Difin, Warszawa.
  • Zemler Z. (1992), Public Relations. Kreowanie Reputacji Firmy, Poltext, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171423102

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.