PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2015 | nr 3, CD 2 | 5365--5371
Tytuł artykułu

Analiza zależności między wielkością emisji dwutlenku węgla w transporcie drogowym a wybranymi determinantami - w kontekście Strategii Europa 2020

Warianty tytułu
Analysis of relationship between the amount of carbon dioxide emissions from road transport and selected determinants - in the context of the Strategy Europe 2020
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Jednym z głównych problemów towarzyszących rozwojowi gospodarczemu jest coraz większe zanieczyszczenie środowiska naturalnego, wynikające z dominującej roli transportu w obsłudze zgłaszanego popytu. W związku z tym, na poziomie międzynarodowym i krajowym podejmowane są liczne inicjatywy mające na celu promowanie zasad zrównoważonego rozwoju. Obecnie problematyka zrównoważonego rozwoju jest pierwszoplanowa dla państw Unii Europejskiej, zwłaszcza w kontekście Strategii 2020. Jednym z jej głównych celów jest ograniczenie emisji gazów cieplarnianych o 20 proc. w stosunku do poziomu z 1990 w krajach Unii Europejskiej. Transport ma coraz większy udział w emisji gazów cieplarnianych, ze względu na swoja zależność od paliw ropopochodnych i węgla, dlatego też właśnie w tym sektorze najtrudniej przeprowadzić jest działania mające na celu redukcje emisji. Niniejszy artykuł ma na celu ukazanie zależności pomiędzy ilością dwutlenku węgla emitowanego przez transport samochodowy z wybranymi determinantami w kontekście wymagań postawionych przez Unię Europejską w Strategii Europa 2020 w Polsce. (abstrakt oryginalny)
EN
One of the main problems with the economic development is the increasing environmental pollution resulting from the dominant role of transport in the domestic economy. Therefore, at the national and international level are undertaken numerous initiatives aimed at promoting the principles of sustainable development. Currently, the issue of sustainability is in the foreground for the countries of the European Union, especially in the context of the 2020 Strategy. One of its main objectives is to reduce greenhouse gas emissions by 20 percent. compared to 1990 levels in the European Union. Transport increasingly contributes to greenhouse gas emissions, because of their dependence on petroleum-based fuels and coal, so in this sector is the most difficult to carry out activities aimed at emission reductions. This article aims to show the relationship between the amount of carbon dioxide emitted by road transport and selected determinants in the context of the demands made by the European Union Poland in the Europe 2020 Strategy. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
5365--5371
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • ec.europa.eu (12.03.2015).
  • Jaśkiewicz J., Dylematy zrównoważonego rozwoju w Polsce. Problemy Ekorozwoju: studia filozoficzno-sozologiczne, Vol. 3 nr 1, Warszawa 2008, s. 33-38.
  • Miller P., Reducing Heavy-Duty Long Haul Combination Truck Fuel Consumption and CO 2 Emissions. Final Report, NESCCAF, 2009, s. 58-64.
  • Piernikarski D., Zrównoważony system transportowy: moda czy konieczność?, w: Autobusy. Technika. Eksploatacja. Systemy transportowe, Warszawa 6/2010, s. 15.
  • Transport wyniki działalności 2007-2012, GUS, Warszawa 2007-2013, www.stat.gov.pl.
  • www.mg.gov.pl (12.03.2015).
  • www.ecodrive.org (12.03.2015).
  • www.stat.gov.pl (12.03.2015).
  • Zellner R., The impact of CO² on global warming, 5th International Commercial Powertrain Conference, AVL 2009, s. 23-25.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171423358

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.