PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | t. 14, z. 12, cz. 2 Zarządzanie w XXI wieku. Menedżer innowacyjnej organizacji. Część II | 143--157
Tytuł artykułu

Zintergrowane systemy zarządzania a konkurencyjność w branży motoryzacyjnej

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Competitive Advantage in The Automotive Industry
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Badanie1 Europejskiego Sektora Motoryzacyjnego, przeprowadzone przez doradczą firmę Ernst & Young, pokazuje, że producenci aut i podzespołów w Czechach, Słowacji, Polsce i na Węgrzech oraz we Francji, Niemczech i Wielkiej Brytanii z optymizmem patrzą w przyszłość. Niezależnie od kryzysu, 38% firm zamierza zwiększać produkcję. Najbardziej sceptyczni są niemieccy producenci - tylko 27% z nich widzi możliwość zwiększenia produkcji na Starym Kontynencie, z kolei największe ograniczenia zapowiadają producenci w Hiszpanii - aż 32%. Ponad połowa wszystkich badanych największy potencjał wzrostu sprzedaży widzi w segmencie "low-price" - aut w cenie do 15 tys. euro. Z badania EY wynika, że Polska pozostaje ważnym kierunkiem inwestycyjnym dla producentów aut i podzespołów głównie ze względu na konkurencyjne koszty produkcji. 7% badanych wskazało Polskę jako kraj z bardzo konkurencyjnymi kosztami produkcji, a 49% z konkurencyjnymi. Na pierwszym miejscu znalazły się Chiny, potem Indie, Czechy, Słowacja i Węgry(fragment tekstu)
EN
The purpose of the article was to analyze the possibilities to gain a competitive advantage in the automotive industry. As it turns out (as a result of the market research) managers perceive their chance in the use of advanced integrated management systems(original abstract)
Twórcy
autor
  • Politechnika Wrocławska
Bibliografia
  • adamczewski p. (2008), Funkcje, struktura i kierunki rozwoju systemów informatycznych klasy ERP [w:] Zarządzanie rozwojem organizacji w społeczeństwie informacyjnym, pod red. A.Stabryły, Studia i Prace Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, nr 1, UE, Kraków.
  • Brzozowski W., Kowalczyk K., Tomaszewski M. (2002), Zintegrowane systemy zarządzania, Oficyna Wydawnicza Politechniki Opolskiej, Opole.
  • Dudycz H. (2007), Informatyczne uwarunkowania realizacji strategii inteligentnego wspomagania biznesu, Materiały konferencyjne "Technologie wiedzy w zarządzaniu publicznym", Katowice.
  • Fowler M. (2005), Architektura systemów zarządzania przedsiębiorstwem. Wzorce projektowe, Helion, Gliwice.
  • Kasprzak T. (2006), W kierunku rozszerzonego przedsiębiorstwa. Analiza sektorowa rozwoju ICT w Polsce, Difin, Warszawa.
  • Kisielnicki J., Sroka H. (2005), Systemy informacyjne biznesu. Informatyka dla zarządzania, Placet, Warszawa.
  • Knosala R. i Zespół (2007), Komputerowe wspomaganie zarządzania przedsiębiorstwem, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171423522

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.