PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | t. 14, z. 12, cz. 2 Zarządzanie w XXI wieku. Menedżer innowacyjnej organizacji. Część II | 159--169
Tytuł artykułu

Model open innovation w strategii polskich przedsiębiorstw

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Open Innovation Model in The Strategy of Polish Companies
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Lawinowy przyrost wiedzy, dynamika postępu technologicznego oraz globalizacja procesów zachodzących na rynku powodują, że rdzeniem współczesnego przedsiębiorstwa i warunkiem jego istnienia jest zdolność generowania i komercjalizacji innowacji. Parafrazując hipotezę Czerwonej Królowej [Van Valen 1973], w technologicznym wyścigu zwyciężają przedsiębiorstwa elastyczne i odważnie mierzące się z zachodzącymi w ich otoczeniu zmianami. Tym samym, aby utrzymać się na danym miejscu, muszą biec ile sił, jeśli jednak chcą gdzieś dobiec, muszą dziś poruszać się dwa razy szybciej od swoich konkurentów. Ta swoista ewolucyjność organizacji jest w istocie kompilacją zachowań antagonistycznych i, gdy to konieczne, współpracy. Jak różne są bowiem rodzaje innowacji, tak różne są odcienie innowacyjności(fragment tekstu)
EN
The article is based on secondary data and literature studies analyzing the openness of innovation process in strategies of Polish enterprises in years 2008-2010. The objective of the study was to determine in what form and scope companies apply openness while conducting their innovation processes. Therefore, as the basis of research were used statistical data considering degree to which various types of information are used as well as form and scope of cooperation with external companies and clusters(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Wrocławski
Bibliografia
  • Chesbrough H.W. (2003), The era of Open Innovation, "MIT Sloan Management Review", Massachusetts Institute of Technology, 44, 3 (Spring).
  • Chesbrough H.W. (2006), Open Business Models: How to Thrive in the New Innovation Landscape", Harvard Business School Press, Boston
  • Główny Urząd Statystyczny (2012), Działalność innowacyjna przedsiębiorstw w latach 2009-2011, GUS, Warszawa.
  • Hippel E. (1986), Lead Users: A Source of Novel Product Concepts, "Management Science", Volume 32, No 7.
  • Kays J., Phillips-Han A. (2003), Gatorade. The idea that Launched an Industry, Explore, Research at the University of Florida, Volume 8, No 1.
  • Kwiatkowski S. (1990), Społeczeństwo innowacyjne, PWN, Warszawa.
  • Niklewicz-Pijaczynska M. (2013), Od patentu do koncepcji free revealing-zamknięty i otwarty model własności przemysłowej, konferencja "Contemporary Issuses in Economy - Growth Perspectives in Europe?", Toruń.
  • Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (2012), Dlaczego warto wykorzystywać popytowe podejście do tworzenia innowacji?, Warszawa.
  • Singh K. (1991), Technology innovation and evolving regime of intelektuall property rights - perspective for developing countries, "Journal of Scientific & Industrial Research", Volume 50.
  • Stawicki M., Ponder W. (2010), Metody ewaluacji i kierunki wspierania innowacyjności ze środków UE, Warszawa.
  • Szpringer W. (2011), Koncepcja open access w świetle ekonomicznej analizy prawa własności intelektualnej, Wolters Kluwer Polska Sp. z o. o., Warszawa.
  • Van Valen L. (1973), A new evolutoniary law, "Evolutionary Theory", Volume 1.
  • West J., Wanhaverbeke W., Chesbrough H. (2006), " Open Innovation: Researching a New Paradigm", Oxford University Press.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171423526

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.