PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | t. 14, z. 12, cz. 2 Zarządzanie w XXI wieku. Menedżer innowacyjnej organizacji. Część II | 171--182
Tytuł artykułu

"Mądrość tłumu" - media społecznościowe jako nowoczesne narzędzie zarządzania wiedzą w przedsiębiorstwie

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
"The Wisdom of Crowds" - Social Media as a Modern Tool of Knowledge Management in Enterprise
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Rozwój społeczeństwa informacyjnego, jak również technologii komunikacyjnych, doprowadził do przeniesienia procesów komunikacji do środowiska wirtualnego, jak również do daleko idących zmian jakościowych w relacjach międzyludzkich. Internet jako pierwsze medium umożliwił zaawansowany dialog pomiędzy przedsiębiorstwem a klientem, w konsekwencji skutkujący zbudowaniem z nim trwałych relacji. Wskazane zjawisko i mechanizm relacji zaczyna być wykorzystywany przez przedsiębiorców również w komunikacji z pracownikami, stwarzając szansę zarówno na intensyfikację procesów wymiany informacji, ale również efektywne zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwie. Na szczególną uwagę zasługuje fakt, dynamicznego rozwoju narzędzi informatycznych w zakresie mediów społecznościowych i coraz większego zainteresowania przedsiębiorców wykorzystaniem ich zasobów1 w realizacji procesu zarządzania zasobami wiedzy. Swoboda i elastyczność, a przede wszystkim szybkość wymiany treści i informacji sprawiają, iż wykorzystanie narzędzi społecznościowych skutkuje wzrostem efektywności systemów zarządzania wierzą w przedsiębiorstwie(fragment tekstu)
EN
The application of the social media as a tool for business communication with customers in the virtual environment is a part of the numerous researches in the management literature. The aim of the article, however, is to present the possibility of applying social media in business relations with employees and the use of that specific tool as an efficient and modern in the knowledge management within the company. The literature overview clarify the processes related to the transformations of the knowledge management in the Internet with particular reference to the social media. It also presents the systematization of concepts operating in a technology and information systems theory related with the use of social media in the enterprise knowledge management. Comparative analysis is also carried out on the basis of the International Association of Business Communicators and the Prescient Digital company study made in 2011 and 2012 (Social Intranet Study) which presents data analysis of companies using social media (Intranet) as a tool for internal communication, also including knowledge management. The analysis presents that the development of communication-information technology led to the increase of importance of the social media in shaping business relations with internal customers - employees and appliers as an effective tool in the knowledge management process in the enterprise(original abstract)
Twórcy
  • Akademia Leona Koźmińskiego w Warszawie
Bibliografia
  • Aziza B. (2010), Facebook i Twitter na usługach korporacji, "Forbes" [online], www. forbes.pl/artykuly/sekcje/opinie/facebook-i-twitter-na-uslugach-korporacji,5524,1, dostęp: 8 czerwca 2013.
  • Beinhauer M. (2010), Revolution 2.0 - organizational impact of social media on society and enterpises, "XI International Scientific Conference: Individuals, Society, State in Changing Economic Circumstances", School of Business Administration Turiba.
  • Boudreau K.J., Lakhani K.R. (2013), Using the crowd as an innovation partner, "Harvard Business Review", vol. 91, nr 4.
  • Castells M. (2007), Społeczeństwo sieci, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Czekaj J. (2000), Metody zarządzania informacją w przedsiębiorstwie, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Kraków.
  • Doligalski T. (2009), Budowa wartości klienta z wykorzystaniem Internetu [online], www.doligalski.net/budowa-wartosci-klienta/, dostęp: 4 maja 2013.
  • Doligalski T. (2011), Crowdsourcing i współtworzenie wartości z klientami zorientowane na innych klientów, "E-mentor", [ online], www.e-mentor.edu.pl/artykul/index/ numer/38/id/814, dostęp: 4 maja 2013.
  • Dunaj B. (1996), Słownik współczesnego języka polskiego, WILGA, Warszawa.
  • Garrigos-Simon F.J., Alcamí R.L., Ribera T.B. (2012), Social networks and Web 3.0: their impact on the management and marketing of organizations, "Management Decision", vol. 50, nr 10 .
  • Jemielniak D. (2008), Zarządzanie wiedzą - pojęcia podstawowe [w:] D. Jemielniak, A.K. Koźmiński (red.), Zarządzanie wiedzą, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa.
  • Kaplan A.M., Haenlein M. (2010), Users of the world, unite! The challenges and opportunities of Social Media, "Business Horizons", vol. 53, nr 1.
  • Karwatka T. (2009), Enterprise 2.0 usprawni Zarządzanie Wiedzą, Dziennik Internautów, [online], di.com.pl/news/25332,0,Enterprise_20_usprawni_Zarzadzanie_ Wiedza.html, dostęp: 7 lipca 2013.
  • Klincewicz K. (2008), Cele zarządzania wiedzą [w:] D. Jemielniak, A.K. Koźmiński (red.), Zarządzanie wiedzą, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa.
  • Kłak M. (2010), Zarządzanie wiedzą we współczesnym przedsiębiorstwie, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Ekonomii i Prawa im. prof. Edwarda Lipińskiego w Kielcach, Kielce.
  • Krok E. (2011), Media społecznościowe elementem systemu zarządzania wiedzą w firmie, "Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego", z. 28, nr 656.
  • Mazurek G. (2008), Promocja w Internecie - narzędzia, zarządzanie, praktyka, Ośrodek Doradztwa i Doskonalenia Kadr Sp. z o.o., Gdańsk.
  • Mazurek G. (2012), Znaczenie wirtualizacji marketingu w sieciowym kreowaniu wartości, Wydawnictwo Poltext, Warszawa.
  • Oleński J. (1997), Standardy informacyjne w gospodarce, Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa.
  • Perechuda K. (2005), Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Plata-Alf D. (2013), Wartość informacji w środowisku wirtualnym - szanse kreowania efektywnych zasobów informacyjnych na przykładzie analizy przypadku tripadvisor. com, "Handel wewnętrzny" z. 3, t. 2.
  • Rokita J. (2003), Organizacja ucząca się, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. K. Adamieckiego w Katowicach, Katowice.
  • Skrzypek E. (2004), Wycena wiedzy i kapitału intelektualnego i ich wpływ na efektywność organizacji [w:] Z. Szyjewski, J.S. Nowak, J.K. Grabara (red.), Strategie informatyzacji i zarządzania wiedzą, WNT, Warszawa.
  • Prescient Digital (2011), Social Intranet Study 2011 - Summary Report, [online], www. prescientdigital.com/downloads/social-intranet-study-2011-summary-report, dostęp: 15 lipca 2013.
  • Prescient Digital (2012), Social Intranet Study 2012 - Summary Report, [online], www.prescientdigital.com/downloads/social-intranet-study-2012-summary-report, dostęp: 15 lipca 2013.
  • Staniewski M. (2008), Zarządzanie zasobami ludzkimi a zarządzanie wiedzą [w:] D. Jemielniak, A.K. Koźmiński (red.), Zarządzanie wiedzą, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171423530

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.