PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2015 | nr 3, CD 1 | 4656--4662
Tytuł artykułu

Strategia sterowania dawkowaniem paliwa w silnikach o ZS przy niesprawności elementów kontrolnych

Warianty tytułu
Diesel engine fuel injection strategy in fault status of sensors
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule omówiono wyniki przeprowadzonych testów, których celem była ocena wpływu niesprawności w układzie sterowania silnika na parametry wysterowania wtrysku paliwa. Pomiary wykonane zostały na silniku o zapłonie samoczynnym z zasobnikowym układem zasilania. Takie parametry jak czas wtrysku, liczba faz wtrysku, ciśnienie paliwa w zasobniku, ciśnienie doładowania czy poziom recyrkulacji spalin decydują o przebiegu całego procesu spalania. Odpowiednie wysterowanie tych parametrów przekłada się w efekcie na osiągi silnika i emisję toksycznych związków ze spalinami. Zmiany parametrów wtrysku mają znaczący wpływ na ograniczenie tworzenia się w trakcie spalania paliwa takich związków jak NOx i CO, a także ilość cząstek stałych w gazach wylotowych. Odpowiednie wysterowanie parametrów wtrysku jest bardzo istotne w szczególności przy braku kompletności sygnałów sterujących przewidzianych w algorytmie sterowania. W wykonanych testach przeprowadzono porównanie wysterowania parametrów wtrysku paliwa przy kompletnym układzie sterowania oraz układzie z przerwanym obwodem masowego przepływomierza powietrza. (abstrakt oryginalny)
EN
In the paper results of tests conducted for evaluation of changes in fuel injection management caused by malfunction in the engine control system have been presented. The measurements were carried out on common-rail fuel injection systems. In a direct injection diesel engines, numerous control parameters exist, such as the number of injection (main, pilot and post), the injection time, the injection duration, the rail pressure, the exhaust gas recirculation rate, and the boost pressure. Controlling the parameters of the fuel injection pressure and the injection time, are important to improve the internal combustion process, optimize the diesel engine's power, efficiency and emission. The injection process has the dominant effect on mixture formation and subsequent course of combustion. Changes in the injection process can affect the pollutant emission. It causes the NOx, CO and PM emission to reduce or to increase. Therefore, choosing an accurate value of the injection timing and duration is very important. In the tests, fuel injection parameters in efficient system and system with break in electric circuit of mass flow sensor were compared. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
4656--4662
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Krakowska
Bibliografia
  • Bobba M, Musculus M, Neel W. Effect of post injections on in-cylinder and exhaust soot for low-temperature combustion in a heavy-duty diesel engine. SAE Inter J Engines, 3, 2010.
  • Hongrong W., Youtong Z., Jun W., Studies of control strategies for high pressure common rail diesel engine. In: Proceedings of the IEEE vehicle power and propulsion conference, Harbin, China, 2008.
  • Hiroyasu H., Miao H., Hiroyasu T., Miki M., Kamiura J., Watanabe S., Genetic algorithms optimization of diesel engine emissions and fuel efficiency with air swirl, EGR, injection timing and multiple injections, SAE Paper No. 2003-01-1853, 2003.
  • J1978 - SAE standards. Defines minimal operating standards for OBD-II scan tools.
  • J1979 - SAE standards. Defines standards for diagnostic test modes.
  • J2012 - SAE standards. Defines standards trouble codes and definitions.
  • Kupicz W., Niziński S., Metoda diagnozowania silników spalinowych w warunkach trakcyjnych. Zeszyty Naukowe WSOWL, Nr 1 (159) 2011.
  • Luft M., Olszowiec P., Diagnostyka sterowników pojazdu samochodowego z wykorzystaniem sieci Internet. Logistyka 2010, nr 6.
  • Luft M., Olszowiec P., Zastosowanie optycznych sieci wymiany danych w pojazdach samochodowych, VI Konferencja Naukowo - Techniczna, Logistyka Systemy Transportowe Bezpieczeństwo w Transporcie, LOGITRANS 2009, Transport nr 1/27, 2009.
  • F. Mallamo F., Badami M., Millo F., Application of the design of experiments and objective functions for the optimization of multiple injection strategies for low emissions in CR diesel engines, SAE Paper No. 2004-01-0123, 2004.
  • Naoya T., Teruo N., Dl diesel emission control by optimized fuel injection. SAE Paper, 01: 0117, 2004.
  • Nilsson T. Optimal operation of a turbocharged diesel engine during transients. SAE Paper, 01: 0711, 2012.
  • Rakopoulos C D, Dimaratos A M, Giakoumis E G, et al. Evaluation of the effect of engine, load and turbocharger parameters on transient emissions of diesel engine. Energ Convers Manage, 50, 2009.
  • Szczypiński-Sala W., Ocena parametrów pracy silnika pojazdu w warunkach awaryjnych. Logistyka 2014, nr 4.
  • Win Z., Gakkhar R., Jain S., Bhattacharya M., Investigation of diesel engine operating and injection system parameters for low noise, emissions, and fuel consumption using Taguchi methods, Proceedings of the Institution of Mechanical Engineers Part D-Journal of Automobile Engineering, 219 (10), 2005.
  • Yang B., Mellor A., Chen S., Multiple injections with EGR effects on NOx emissions for DI diesel engines analyzed using an engineering model, SAE Paper No. 2002- 01-2774, 2002.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171423758

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.