PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | 5 | 1029--1034
Tytuł artykułu

Promoting the Understanding of Electronic Components and Circuit Parameters by using Didactic Dynamic Pictures - Qualitative Analysis of Research Results

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
This article describes the qualitative analysis of the research results of the effectiveness of promoting an understanding of the parameters of electronic components and circuits by using dynamic circuit and block diagrams as well as the dynamic characteristics integrated with them. The introduction highlights the characteristic way of understanding the parameters of electronic components and systems and an outline of my research conducted in this area. The second chapter presents a typology of the dynamic pictures used and a description of sample animations. The third chapter contains the explication of the concepts of understanding electronic components and circuits. The fourth chapter presents the description of the research, while in chapter five the qualitative analysis of the research results is shown, from which the conclusions are contained in chapter six.(original abstract)
Słowa kluczowe
PL
EN
Rocznik
Tom
5
Strony
1029--1034
Opis fizyczny
Twórcy
  • University of Rzeszow, Poland
Bibliografia
  • E. Franus (2000), Wielkie funkcje technicznego intelektu. Kraków.
  • K. Krupa (2013), Efektywność nauczania elektroniki z zastosowaniem dydaktycznych obrazów dynamicznych na przykładzie studentów kierunku edukacja techniczno-informatyczna, doctoral dissertation manuscript, APS, Warszawa.
  • A. Marszałek (2001), Elektronika w edukacji technicznej dzieci i młodzieży. Rzeszów.
  • K. Krupa (2011), Tworzenie dydaktycznych obrazów dynamicznych - przykłady realizacji struktur mechatronicznych in Wokół mechatroniki. red. W. Furmanek, L. Leniowska, Rzeszów.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171423802

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.