PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2015 | nr 5, CD 1 | 249--254
Tytuł artykułu

Uwarunkowania sytuacji konfliktowych w systemie obsługi pojazdów użytkowych

Warianty tytułu
Determinants of conflict situations in the system of service utility vehicles
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W pracy podjęto próbę analizy uwarunkowań konfliktów z punktu widzenia zewnętrznej firmy świadczącej usługi w zakresie obsługi pojazdów. System obsługi pojazdów użytkowych stwarza konieczność interakcji między jego uczestnikami, co może powodować powstanie sytuacji konfliktowych. Zakres systemu obejmuje proces przekazywanie pojazdów do eksploatacji, pierwsze uruchomienia, przeglądy okresowe, a także eliminacje niesprawności, czy przeprowadzanie napraw. Analiza czynników zewnętrznych wpływających na prowadzenie tych czynności pozwala na ograniczanie ilości sytuacji konfliktów. Poznanie uwarunkowań i zbieranie danych dotyczących prowadzonych czynności obsługowych pozwala na przygotowanie przedstawicieli firmy do rozwiązywania konfliktów, między innymi w drodze negocjacji. (abstrakt oryginalny)
EN
The paper attempts to analyze conditions of conflict from the point of view of an external services provider in the operation of vehicles. Operating system utility vehicles necessitates interaction among its participants, which may give rise to conflict situations. Scope of the system covers the proces s of transfer to exploitation of vehicles, the first start-up, periodic inspections, as well as the malfunctions elimination, or carry out repairs. Analysis of external factors affecting the conduct of these activities allows for limiting the number of conflict situations. Understanding the conditions and data collection regarding the operations process allows you to prepare employees to resolve conflicts, inter alia through the negotiations.(original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
249--254
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie
  • Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie
  • Wyższa Szkoła Zawodowa w Chełmie
Bibliografia
  • Balachandra L., Barrett F., Bellman H., Fisher C., Susskind L.: Improvisation and Mediation: Balanc-ing Acts. President and Fellows of Harvard College. Negotiation Journal, October 2005, 425-434.
  • Balachandra L., Bordone R. C., Menkel-Meadow C., Ringstrom Ph., Sarath E., Improvisation and Negotiation: Expecting the Unexpected. President and Fellows of Harvard College. Negotiation Jour-nal, October 2005, 415-423.
  • Balachandra L., Crossan M., Devin L., Leary K., Patton B.: Improvisation and Teaching Negotiation: Developing Three Essential Skills. President and Fellows of Harvard College. Negotiation Journal, October 2005, 435-441.
  • Borkowski S., Zacharski J., Kaszyca K.: Problematik der konflikte im business-kontext und ein-flussmoglichkeiten durch coaching und mediation. Polish Journal of Management Studies. 2013 vol.8. 26-35.
  • Grzesiok F.: Wybrane aspekty negocjacyjne modelu ustalania wynagrodzenia za pracę w Polsce. Zesz. Nauk. Pol. Śląskiej. Seria: Org. i Zarządz. z. 69. 2014 Nr kol. 1906. 19-28.
  • Kaczorek K., Książek M.: Rozwiązywanie konfliktów w budownictwie. Autobusy. Technika, Eks-ploatacja, Systemy Transportowe. Nr 3/2013, 733-740.
  • Krzaczek P., Kuranc A., Piekarski W. Wybrane aspekty diagnostyki technicznej w systemie obsługi pojazdów i maszyn rolniczych. Logistyka 6/2014, 162-167.
  • Krzaczek P., Stoma M., Dudziak A.: Problematyka logistyki części zamiennych w aspekcie utrzyma-nia ciągników rolniczych w gotowości technicznej. Logistyka 4/2012. 1035-1041.
  • Krzaczek P., Wasilewski J., Kuranc A., Piekarski W. Utrzymanie gotowości technicznej pojazdów rolniczych w aspekcie uwarunkowań logistycznych autoryzowanych stacji obsługi. Logistyka 6/2014, 12233-12236.
  • Laskowski S.: O pewnej grze negocjacyjnej z ograniczoną informacją. Telekomunikacja i Techniki Informacyjne. 1-2/2009, 77-96.
  • Muller A., Marquez A. C., Iunga B.: On the concept of e-maintenance: Review and current research. Reliability Engineering and System Safety 93 (2008) 1165-1187.
  • Park M., Jung K. M., Park D. H., 2013.: Optimal post-warranty maintenance policy with repair time threshold for minimal repair. Reliability Eng. and Sys. Safety. 111, 147-153.
  • Pasyniuk P.: Dealerskie punkty sprzedaży sprzętu rolniczego w systemie obsługowo-naprawczym techniki rolniczej. Agricultural Engineering. Z. 7(95), 161-167.
  • Peleckis K.: Conflicts and their prevention in intercultural communication of business negotiations: the exchange of information and management of expectations. Economics and Management - 2/2014, 133-156. DOI: 10.12846/j.em.2014.02.11.
  • Stelmach J.: Rola negocjacji w rozwiązywaniu sytuacji kryzysowych z udziałem sprawców, działa-jących w zorganizowanych grupach i związkach przestępczych. Zeszyty Naukowe WSOWL. Nr 4 (170) 2013. 67-78.
  • Witaszek Z.: Kulturowe uwarunkowania negocjacji oraz zasady ich prowadzenia. Zeszyty Naukowe Akademii Marynarki Wojennej. ROK XLVIII NR 1 (168) 2007. 101-119.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171423928

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.