PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | t. 14, z. 12, cz. 2 Zarządzanie w XXI wieku. Menedżer innowacyjnej organizacji. Część II | 249--261
Tytuł artykułu

Innowacyjne formy komunikacji marketingowej w grach i wirtualnych światach

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Innovative forms of Marketing Communication in Advergames and Virtual Worlds
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przeobrażenia w sferze technologii prowadzą do rewolucyjnych zmian w sposobie osiągania celów marketingowych. Tradycyjne podejście do komunikacji marketingowej, które kreowało relacje z klientami i otoczeniem poprzez przekazywanie informacji za pomocą klasycznych narzędzi promocji, zostało radykalnie zmienione przez nowoczesne technologie. Z tego powodu komunikacja marketingowa jest obszarem, który w szczególny sposób skłania do refleksji nad znaczeniem innowacji. Postęp technologiczny, którego konsekwencją jest rozwój nowoczesnych narzędzi i niestandardowych form komunikacji sprawia, że przedsiębiorstwa coraz częściej sięgają po innowacyjne narzędzia komunikacji z rynkiem, które niejednokrotnie okazują się bardziej skuteczną formą dotarcia do konsumentów(fragment tekstu)
EN
Advergames and virtual words are new and innovative tool of marketing communication. Innovations in marketing communication indicate new concepts or change resulting from rapid advancements in technology as well as changes to the preferences and expectations of the consumers. It may be expected that apart form the traditional solutions, an increasingly important role will be played by the innovative and based on new media communication. The paper describes different forms of advergames and virtual worlds, possibilities of their application in marketing communication, and the analysis of conditions and identifies the main factors that influenced the effective communication with customers. The empirical part of the paper presents the results of the research, which aimed at determining the ability of this marketing communication form to generate an effective marketing activity and communication with customers(original abstract)
Twórcy
  • Politechnika Częstochowska
Bibliografia
  • Barciński M., Sobieszek K. (2007), Ile potrzeb, tyle możliwości, "Brief", nr 106.
  • Baruk A.I. (2008), Postmodernistyczne koncepcje marketingowe a marketing klasyczny, Wydawnictwo Dom Organizatora, Toruń.
  • Biocca F., Kim T., Levy M. (1995), The vision of virtual reality. Communication in the age of virtual reality, Lawrence Erlbaum Associates Inc., New York.
  • Deoghton J., Kronfeld L. (2007), Digital Interactivity. Unanticipated Consequences for Markets, Marketing and Consumers, HBS Working Paper, Philadelphia.
  • Edery D., Mollick E. (2009), Changing the game, Pearson Education, New York.
  • Fattah H., Paul P. (2002), Gaming gets serious, "American Demographics", Vol. 24, No 5.
  • Gębarowski M. (2007), Nowoczesne formy promocji, Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej, Rzeszów.
  • Hawkyard M. (2008), Will advergaming be the next big thing?, "Brand Strategy", Vol. 11.
  • Jankowski J. (2010), Czynniki sukcesu działań marketingowych w wirtualnych światach, "Ekonomiczne Problemy Usług", nr 55.
  • Kaznowski D. (2008), Nowy marketing, VFP Communications, Warszawa.
  • Pawlak-Kołodziejska K. (2012), Gry internetowe jako skuteczne medium w komunikacji firm z młodymi nabywcami, "Handel Wewnętrzny", maj-czerwiec, tom 2.
  • Rzemieniak M. (2010), Marketingowe aspekty Second Life, "Ekonomiczne Problemy Usług", nr 55.
  • Tkaczyk J. (2009), Formy reklamowe w grach komputerowych, konferencja "Innowacje w marketingu 5.0", Wydział Ekonomiczny Uniwersytetu Gdańskiego, Sopot.
  • Wiese K. (2008), Enjoyment of advergames and brand attitudes: the impact of thematic relevance, "Journal of Interactive Advertising", vol. 9, no. 1.
  • Winkler T., Buckner K. (2006), Receptiveness of games to embedded brand messages in advergames: attitudes towards product placement, "Journal of Interactive Advertising", Vol. 7, No 1.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171424084

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.