PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | t. 14, z. 12, cz. 2 Zarządzanie w XXI wieku. Menedżer innowacyjnej organizacji. Część II | 301--311
Tytuł artykułu

Menedżer ds. społecznej odpowiedzialności we współczesnych organizacjach

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Manager of Corporate Social Responsibility in Contemporary organizations
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Wzrost znaczenia społecznej odpowiedzialności biznesu1 we współczesnych organizacjach przejawia się także w zachodzących zmianach w strukturach organizacyjnych. Konieczność uwzględniania społecznej odpowiedzialności na szczeblu operacyjnym, implementacja priorytetów z nią związanych na poziomie strategii organizacji czy wreszcie opracowywanie raportów z realizacji działań na jej rzecz przyczyniają się do tego, że organizacje coraz chętniej, podążając za dominującymi tendencjami branżowymi, tworzą samodzielne jednostki organizacyjne zajmujące się społeczną odpowiedzialnością [Baran 2012]. W zależności od wielkości organizacji, można mówić o samodzielnych stanowiskach ds. społecznej odpowiedzialności, jak i całych działach zajmujących się przedmiotową problematyką. Bez względu jednak na strukturę i wielkość tych jednostek, bezsprzecznie należy uznać, że ma się do czynienia z wykrystalizowaniem nowego zawodu - specjalisty czy też menadżera ds. społecznej odpowiedzialności, którego zasadniczą funkcją jest koordynacja działań na rzecz społecznej odpowiedzialności w ścisłej współpracy z pozostałymi funkcjonalnymi działami organizacji(fragment tekstu)
EN
The article analyzes the role of CSR manager, as a new profession that evolved as a result of significant changes taking place in contemporary organizations, and mainly related to the perception of priorities and core values which govern the conduct of business in the new economy reality. Under the new paradigm, the key appears to be forming appropriate relationships with business stakeholders, both internal and external. One of the tools of building this relationships is the concept of Corporate Social Responsibility, which is a long-term strategy based on the principles of social dialogue about the search for win-win solutions [Rok 2004, s. 22]. The role of CSR manager is to coordinate CSR activities and communicating it with stakeholders, using tools such as social reports. On the basis of available jobs offers the typical CSR manager profile was build. It was also decided to discuss the controversies related to the newly created profession and the challenges that may stand in front of him in the near future(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Bibliografia
  • Adamczyk J. (2008), Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa. Teoria i praktyka, PWE, Warszawa.
  • Adamus-Matuszyńska A. (2004), Społeczna odpowiedzialność firmy jako wyzwanie dla public relations [w:] D. Tworzydło, T. Soliński (red.), Public relations - wyzwania współczesności, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie, Rzeszów.
  • Adamus-Matuszyńska A. (2005), Firma społecznie odpowiedzialna szansą na przetrwanie w turbulentnych czasach [w:] E. Hope (red.), Public relations instytucji użyteczności publicznej, Scientific Publishing Group, Gdańsk.
  • Bartkowiak P., Koszel M. (2011), Corporate Social Responsibility - the Significance and Instruments [w:] E. Bojar (red.), Eco-management for Sustainable Regional Development, Wydaw. "Dom Organizatora", Toruń.
  • Filek J. (2006), Społeczna odpowiedzialność biznesu. Tylko moda czy nowy model prowadzenia działalności gospodarczej, Wyd. Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Warszawa.
  • Gołaszewska-Kaczan U. (2009),. Zaangażowanie społeczne przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku, Białystok.
  • Martin M. (2007), Macierz prawości[w:] Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw, Wyd. Helion, Warszawa.
  • Molteni M., Pedrini M. (2009), The Corporate Social Responsibility Manager Map, Corporate Ownership & Control, z. 6, nr 3.
  • Rok B. (2004), Odpowiedzialny biznes w nieodpowiedzialnym świecie, Wydawnictwo Akademii Rozwoju Filantropii w Polsce, Warszawa.
  • Rybak M. (2004), Etyka menedżera - społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa, Wydaw. Naukowe PWN, Warszawa.
  • Anam L. (2012), Zostać menedżerem CSR, portal pracuj.pl [on-line], www.pracuj.pl/ manager-biblioteka-porady-csr.htm
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171424210

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.