PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | t. 14, z. 12, cz. 2 Zarządzanie w XXI wieku. Menedżer innowacyjnej organizacji. Część II | 351--359
Tytuł artykułu

The Role of Responsibility in the Management of The Contemporary Enterprise

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
The issue of responsibility and, along with it, social responsibility is an element of the management of the contemporary enterprise more and more frequently underlined. This results from the fact that in the era of globalization, development of the civil society and also growing awareness of the stakeholders, the business model existing so far has changed, in which aiming at only achieving economic profits no longer constitutes the main condition of achieving success. Additionally, the growing number of economic affairs and also a range of unethical behavior on the market cause that entrepreneurs more and more often take actions referring to social and ecological aspects of management, thus taking responsibility for the impact of the enterprise activity on the environment. It is necessary to underline that the problem of responsibility in the management of the contemporary enterprise is a complex and multi-dimensional one, including the entire enterprise with its range. The present paper is devoted to the issue of responsibility, its role and the significance in management. To verify the goal, the analysis of the literature was carried out and also pilot studies were conducted among 82 enterprises(original abstract)
Twórcy
  • Politechnika Częstochowska
Bibliografia
  • Derdziuk A. (2011),Prawda, dobro, sumienie - u podstaw odpowiedzialności społecznej, [in:] P. Kawalc, A. Błachut (ed.), Odpowiedzialność Społeczna w innowacyjnej gospodarce, Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II, Lublin.
  • Drucker P.F. (ed.) (1999), Społeczeństwo pokapitalistyczne, PWN, Warszawa.
  • Geryk M. (ed.) (2012), Społeczna odpowiedzialność uczelni, Oficyna Wydawnicza Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Warszawa.
  • Karczewski L. (ed.) (2008), Etyka biznesu. Kulturowe uwarunkowania, Oficyna Wydawnicza Politechniki Opolskiej, Opole.
  • Matejun M. (2011), Społeczna odpowiedzialność biznesu firm rodzinnych [in:] Z. Pisz, Rojek- M. Nowosielska (ed.), Społeczna odpowiedzialność organizacji. Metodyka, narzędzia, ocena, "Prace Naukowe UE we Wrocławiu", No 156, Wrocław.
  • Michalski E. (ed.), (2008), Zarządzanie, Wydawnictwo Uczelniane Politechniki Koszalińskiej, Koszalin.
  • Ministerstw Gospodarki, CSRinfo, (2011), Analiza instytucjonalnych modeli promocji CSR w wybranych krajach, Warszawa.
  • Nosal-Szczygiel E. (2009), Odpowiedzialność banku a odpowiedzialność kredytobiorcy [in:] J. Osiński (ed.),Wolność i odpowiedzialność. Wymiar ekonomiczny, społeczny i polityczny, Kolegium Ekonomiczno-Społeczne, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Warszawa.
  • Olejniczak K. (ed.) (2012), Społeczna odpowiedzialność a kreowanie przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw, Sekcja Wydawnicza Wydziału Zarządzania Politechniki Częstochowskiej, Częstochowa.
  • Rynio A. (2011), A B C wychowania do odpowiedzialności [in:] P. Kawalc, A. Błachut (ed.), Odpowiedzialność Społeczna w innowacyjnej gospodarce, Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II, Lublin.
  • Sysko-Romańczuk S., Roszkowska P., Niedźwiecka A. (2012), Odpowiedzialność biznesu. Teoria i praktyka "Management and Business Administration. Central Europe", 2 (115).
  • Tomski P. (2012), Imperatyw zrównoważonego rozwoju a współdziałanie przedsiębiorstw w sieciach wartości, "Handel Wewnętrzny", lipiec-sierpień, T.1.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171424244

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.