PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | 1 | nr 2 | 147--155
Tytuł artykułu

Language, Bilingualism and Culture

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
The main issue discussed in the article is concerned with the importance of language as an element of human culture and a tool for communication. The author argues that all attempts to introduce one, common language for the world, e.g., Esperanto, have failed and shows that the most important language in the present world is English. In this situation, it is crucial for Polish citizens to master it. Traditional methods of teaching a foreign language are not very efficient; the learners need years of hard work to succeed in this task. The author presents a quicker and a successful way of turning young Poles into bilingual speakers. Her main thesis, directed towards the future, states that children of three years of age, when proper conditions are created for them, can acquire the English language from watching English speaking television programmes. (original abstract)
Rocznik
Tom
1
Numer
Strony
147--155
Opis fizyczny
Twórcy
  • Społeczna Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Zarządzania
Bibliografia
  • Atherton M., 1993. The "Visions of Hildegard" and the "Silent Period": A Case Study of Language Acquisition through Aural and Visual Memory. System. 21(4), pp. 501-508.
  • Beorth, b1., http://ogden.basic-english.org/be1.html.
  • Churchill W., 1985. The Second World War. Closing the Ring. Vol. V. London: Penguin Books.
  • Dendritic, <http://dendritic-arbor.blogspot.com/2007/12/whats-this-conlangery-business.html> Sunday, December 9, 2007.
  • Horsley E.M., 1986. Hutchinson Factfinder Concise Encyclopedia. London: Guild Publishing.
  • Ideas, http://ideas.repec.org/p/nbr/nberwo/5249.html
  • Kelly L.G., 1969. 25 Centuries of Language Teaching. Massachusetts: Newbury House Publishers. Rowley.
  • Kumoch J., 2008. Angielski a sprawa polska. Dziennik. 08.07.2008. pp. 2.
  • Krakowian-Płoszka K., 2008. Czego Jaś się nie nauczy, tego Jan nie będzie wiedział. Article in print.
  • Król M., 1999. The Role of TV Programmes in the Acquisition of the English Language. A Case Study. Unpublished M.A thesis Lodz University. Instytut of English Philology.
  • Krashen S.D., 1985. The Input Hypothesis: Issues and Implications. London and New York: Longman.
  • Montessori M., 1994. The Absorbent Mind. Oxford: The Clio Montessori Series Volume 1. Clio Press.
  • Ogden C.K., 1968. Basic English International Second Language. Harcourt, Brace & World, Inc. New York.
  • Pei M., 1968. The Story of Language. New York: Georg Allen & Unwin. Second Edition.
  • Piaget J., 1992. Mowa i myślenie u dziecka. Warszawa: PWN.
  • Skorupka S., Auderska H., Łempicka Z., 1974. (eds.). 1974. Encyklopedia Powszechna PWN. Warszawa: PWN. V 2.
  • Titone R., 1968. Teaching Foreign Languages. An Historical Sketch. Georgetown University Press. Washington, D.C. 20007.
  • Winston R., 2002. Human Instinct. How our primeval impulses shape our modern lives. London, New York, etc.: Bantam Books.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171424268

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.