Warianty tytułu
Corporate Social Responsibility and Corporate Social Irresponsibility
Języki publikacji
Abstrakty
Artykuł przedstawia przegląd i analizę definicji społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR - corporate social responsibility) oraz społecznej nieodpowiedzialności biznesu (CSI - corporate social irresponsibility). Głównym celem pracy jest wskazanie zasadniczych różnic między CSR a CSI, które znajdują odzwierciedlenie w obszarach, takich jak: zarządzanie zasobami ludzkimi, ochrona środowiska naturalnego, normy etyczne. W artykule przytoczono także przykłady CSR i CSI z życia gospodarczego. (abstrakt oryginalny)
This article presents an overview of definitions of CSR (corporate social responsibility) and CSI (corporate social irresponsibility). The author proposes a definition of CSI. Moreover, the article shows main differences between both conceptions which can be easily noticed in areas such as: human resource management, ecology and ethics. In the last part of article the author shows some examples of CSR and CSI. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
67--77
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
- 15 polskich przykładów społecznej odpowiedzialności biznesu, cz. 2, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Warszawa 2012.
- Armstrong J.S., Green K.C., Effects of Corporate Social Responsibility and Irresponsibility Policies, "Journal of Business Research" 2013, no. 66.
- Armstrong J.S., Social Irresponsibility in Management, "Journal of Business Research" 1997, no. 5 (3).
- Bartkowiak G., Społeczna odpowiedzialność biznesu w aspekcie teoretycznym i empirycznym, Difin, Warszawa 2011.
- Bowen H., The Social Responsibilities of Buisnessman, Harper, New York 1953.
- Carroll A.B., A Three-dimensional Conceptual Model of Corporate Performance, "Academy of Management Review" 1979, no. 4 (4).
- Greenwood M., Stakeholder Engagement: Beyond the Myth of Corporate Responsibility, "Journal of Business Ethics" 2007, no. 74.
- http://e-timberland.pl/cms/timberland_wspiera.bhtml (1.09.2014).
- http://interesariusze.pl/artykuly/definicja-lancucha-dostaw/?m=dostawcy (1.09.2014).
- http://interesariusze.pl/artykuly/dialog-z-konsumentem/?m=konsumenci (1.09.2014).
- http://odpowiedzialnybiznes.pl/wp-content/uploads/2015/04/Ranking-Odpowiedzialnych- Firm-2014.pdf (26.11.2015).
- Lin-Hi N., Müller K., The CSR Bottom Line: Preventing Corporate Social Irresponsibility, "Journal of Business Research" 2013, no. 66.
- Murphy P.E., Schlegelmilch B.B., Corporate Social Responsibility and Corporate Social Irresponsibility: Introduction to a Special Topic Section, "Journal of Business Research" 2013, no. 66.
- Ocieczek W., Gajdzik B., Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw produkcyjnych, Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, Gliwice 2010.
- Podstawy nauki o organizacji. Przedsiębiorstwo jako organizacja gospodarcza, red. S. Marek, M. Białasiewicz, PWE, Warszawa 2011.
- Rudnicka A., CSR - doskonalenie relacji społecznych w firmie, Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2012.
- Słownik języka polskiego, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006.
- Windsor D., Corporate Social Responsibility and Irresponsibility: A Positive Theory Approach, "Journal of Business Research" 2013, no. 66.
- www.greenpeace.org/poland/pl/wydarzenia/swiat/Public-Eye-Award---nagroda-wstyduna- Forum-w-Davos-dla-firm-Gazpromu-i-GAP-Na-podium-take-Bayer-Syngenta-i- BASF/ (1.09.2014).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171424408