PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | t. 14, z. 13, cz. 3 Zarządzanie organizacjami publicznymi | 329--334
Tytuł artykułu

Szkoła jako organizacja ucząca się

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
School as a Learning Organization
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest prezentacja najważniejszych założeń dotyczących kształtowania wizji organizacji uczącej się. Szkoła jest miejscem, gdzie realnie można wpłynąć na kształt społeczeństwa. Każda osoba przechodzi przez poszczególne etapy edukacji, a ta powszechność umożliwia faktyczny wpływ na generowanie zmiany społecznej. Edukacja w Polsce jest mało doceniania jako miejsce kształtowania osobowości i postaw - zdecydowanie więcej stawia się na wiedzę i zdolności intelektualne niż potencjał psychospołeczny człowieka.(fragment tekstu)
EN
The aim of this paper is presenting the key assumptions concerning development of vision of the learning organization. The source of data are results of external evaluation conducted under pedagogical supervision. School is a place where it is actually possible to impact the shape of the Society. Each person goes through education stages, so the universality enables the actual impact on generating social change. Education in Poland is unappreciated as a place of shaping the personalities and attitudes - there is far more favourable to put on the knowledge and intellectual abilities rather than human social and psychological potential. The Minister of National Education of the Republic of Poland, on October 7th 2009 in the Regulation on pedagogical supervision determines the requirements being set out by the State for schools, which indicate the direction of schools activities. This depends on the school whether these tools will be used and by the evaluation will truly reflect its functioning or will stay at the ‚threshold' of evaluation passively responding to the posed questions. In order to face the challenges, schools have to identify the level they satisfying the current needs and realities. Hence, the subject of this paper will be a topic connected with the development of learning organization at school.(original abstract)
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Jagielloński
Bibliografia
  • Dumont H., Istance D., Benavides F. (2013), Istota uczenia się, Warszawa.
  • Grudzewski W.M., Hejduk I.K. (2004), Metody projektowania systemów zarządzania, Warszawa.
  • Mikuła B., Pietruszka-Ortyl A., Potocki A. (2007), Podstawy zarządzania przedsiębiorstwami w gospodarce opartej na wiedzy, Warszawa.
  • Senge P.M. (2006), Piąta Dyscyplina, Warszawa.
  • Salcher A. (2009), Utalentowany uczeń i jego wrogowie, Rzeszów.
  • Szymański M.J. (2002), Kryzys i zmiana, Kraków.
  • Waloszek D. (2003), Pytania o edukację, Zielona Góra.
  • Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej dnia 7 października 2009 roku w sprawie nadzoru pedagogicznego wraz ze zmianami z dnia 10.05.2013 r.
  • Materiały Komisji do Spraw Edukacji XXI.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171424592

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.