PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | t. 14, z. 12, cz. 2 Zarządzanie w XXI wieku. Menedżer innowacyjnej organizacji. Część II | 455--470
Tytuł artykułu

Innowacyjność przedsiębiorstw na rynkach transportowych i logistycznych

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Innovativeness of Companies in The Transport and Logistics Markets
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przedsiębiorstwa transportowe od pewnego czasu znajdują się w zupełnie nowej sytuacji rynkowej. Globalizacja stała się faktem, a proces ten dotyczy niemal wszystkich sfer ludzkiego działania. Zjawisko to bezpośrednio powiązane jest z logistyką, to rozwój możliwości w zakresie transportu i telekomunikacji stał się głównym czynnikiem sprawczym przekształcania się światowej gospodarki. W mniejszym wymiarze przebiegają, może nawet ważniejsze dla Polski i przedsiębiorstw tu działających, inne, choć podobne procesy. Procesy, które dotyczą już dziś wielu sfer naszego życia. Integracja w Europie, oprócz swych wymiarów kulturowych, politycznych czy militarnych, to także zmiana konkretnych warunków logistycznych(fragment tekstu)
EN
Innovation in the logistics sector is a ubiquitous phenomenon; it affects all aspects of perception. The purpose of this article is to review some examples of innovation in transport and logistics companies and on the basis of reference to trends, to define the concept of innovation, especially to classify forms of innovation. The aim was realized by carrying out a critical analysis that made possible to formulate some conclusions. Excessive atomizing effects of innovation, by introducing new concepts such as service innovation, or highlighting process innovation and technological innovation is contrary to ongoing business processes. This is most evident in the management of supply chains, where terms such as product innovation, service innovation and process innovation are inextricably intertwined. Sensible classification based on the division due to the impact of innovation sets out categories of strategic and operational innovation. Innovation must be the feature of any organization because otherwise it may cause the end of the organization(original abstract)
Twórcy
  • Społeczna Akademia Nauk
Bibliografia
  • Berkowitz E.N., Kerin R.A., Rudelius W. (1989), Marketing, 2nd ed., IRWIN.
  • Christopher M., Peck H. (2005), Logistyka marketingowa, PWE Warszawa.
  • Drucker P. (1994), Menedżer skuteczny, Nowoczesność, Akademia Ekonomiczna w Krakowie, Czytelnik.
  • Kotler Ph. (1994), Marketing, Analiza. Planowanie, wdrażanie i kontrola, wyd. VI, Gebethner i Ska, Warszawa.
  • Kurowski J. (2007), Kompleksowość a struktura rynku usług logistycznych, Zeszyty Naukowe AON, nr 2(67)A, Numer specjalny, Warszawa.
  • Lee H.L. (2007), Sekret najbardziej efektywnych łańcuchów dostaw [w:] Harvard Business Review. Zarządzanie łańcuchem dostaw, One Press Helion, Gliwice.
  • Martin R. (2012), Biznesowy moment prawdy, "Eurologistics", nr 2.
  • Mudie P., Cottam A. (1998), Usługi. Zarządzanie i marketing, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Paris J.F. (2012), Steward zapewnia grę do wspólnej bramki, "Eurologistics", nr 3.
  • Ries A., Trout J. (1997), 22 niezmienne prawa marketingu, PWE, Warszawa.
  • Wiszniewski W. (1999), Innowacyjność polskich przedsiębiorstw przemysłowych, Wydawnictwo Instytut Organizacji i Zarządzania w Przemyśle "Orgmasz", Warszawa.
  • Agencja Ochrony Mienia MATPOL, www.matpol.com.pl, 10.09.2012.
  • General Electric, www.ge.com, 05.09.2012.
  • Nokia, http://www.nokia.com/global/about-nokia/about-us/story/the-nokia-story/,05.09.2012.
  • Przedsiębiorstwo Usługowe "JAREXS" Sp. z o.o. www.jarexs.pl/,10.09.2012.
  • Security Plus Sp. z o. o., http://www.securityplus.com.pl/produkt-innowacyjny-dla-logistyki-nagroda-dla-security-plus,48.html, 10.09.2012.
  • The Gartner Supply Chain Top 25 for 2012, http://www.gartner.com/, 06.09.2012
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171424785

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.