PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | t. 14, z. 12, cz. 2 Zarządzanie w XXI wieku. Menedżer innowacyjnej organizacji. Część II | 485--502
Tytuł artykułu

Analiza ewolucji znaków graficznych rynku motoryzacyjnego na przykładzie wybranych marek koncernów samochodowych

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Analysis of Automotive Industry Graphic Signs' Evolution on The Example of Chosen Brands of Car Concerns
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Marka, jako jedno z podstawowych narzędzi marketingu, staje się coraz powszechniej wykorzystywanym sposobem rozwoju rynków, utrzymania zdobytej pozycji konkurencyjnej i międzynarodowej rywalizacji. Jako ważny instrument identyfikacji i gwarancji jakości oraz promocji produktu, realizując określone funkcje, stanowi obszar ostrej rywalizacji pomiędzy różnymi podmiotami funkcjonującymi na rynku. Ma swoją wartość, która staje się coraz bardziej wyrazistym wyróżnikiem określonego produktu Jednym z bardziej interesujących zagadnień dotyczących marki jest jej znak [Altkorn 1999, s. 199 i dalsze]. To ta jej część, której nie można wyrazić słownie. Ulega ona ciągłemu procesowi rozwoju, dostosowując niesioną przez siebie treść do oczekiwań czy potrzeb klientów. To właśnie znak marki, jej znak graficzny1, symbol marki i zmiany w ich przekazie będą przedmiotem badania w niniejszej pracy. Jej celem będzie analiza ewolucji treści, jaką zawiera w sobie marka(fragment tekstu)
EN
The article presents brands of car concerns. It focuses not only on brands but on their evolution as well. The Author analises three popular brands: BMW, Mazda and Cadillac. It is an important issue as far as visual signs are now essential for consumers on the whole(original abstract)
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu
Bibliografia
  • Altkorn J. (1999), Strategia marki, PWE, Warszawa.
  • Budzyński W. (2008), Wizerunek równoległy, POLTEX, Warszawa.
  • De Chernatony L. (2003), Marka, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk.
  • Nowacki R. (2005), Podręcznik Reklama, Difin, Warszawa.
  • Kotler Ph. (1994), Marketing, Analiza, planowanie, wdrażanie, kontrola, Gebethner i Ska, Warszawa.
  • Paayne A. (1996), Marketing usług, PWE, Warszawa.
  • Pszczołowski T. (1978), Mała encyklopedia prakseologii i teorii organizacji, Ossolineum, Wrocław.
  • http://pl.wikipedia.org/wiki/BMW
  • http://www.samochody.mojeauto.pljbmw/historia_koncernu/,
  • http://pl.wikipedia.org/wiki/BMW,
  • http://www.samochody.mojeauto.pljbmw/historia_koncernu/,
  • http://www.samochody.mojeauto.pl/mazda/historia koncernu/,
  • http://www.samochody.mojeauto.pljmazda/historia_koncernu/,
  • http://pl. wikipedia.org/wikijMazda,
  • http://www.samochody.mojeauto.pljmazda/historia_koncernu/,
  • http://pl. wikipedia.org/wikijMazda,
  • http://www.samochody.mojeauto.pljmazda/historia_koncernu/,
  • http://pl. wikipedia.org/wikijMazda,
  • http://www.samochody.mojeauto.pljmazda/historia_koncer.nu/,
  • http://www .sa mochody .mojea uto.plj cadillac/historia _koncernu/.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171424808

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.