PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2015 | nr 5, CD 1 | 301--306
Tytuł artykułu

Wpływ dodatku HHO na zużycie paliwa w silnikach wysokoprężnych

Warianty tytułu
Eff ect of addition of HHO fuel in compression-ignition engine
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Silnik z zapłonem samoczynnym (ZS) wykazuje w praktyce eksploatacyjnej z reguły niższą sprawność niż ta osiągnięta w warunkach laboratoryjnych. Jednym ze sposobów poprawy jakości spalania jest dodanie HHO do komory spalania. W artykule przedstawiono wyniki badań przeprowadzone za pomocą generatora HHO opracowanego i wykonanego w Katedrze Podstaw Techniki UP w Lublinie. Dodanie HHO do powietrza spalanego w silniku, przyniosło w rezultacie poprawę efektywności spalania, co w rezultacie skutkuje zmniejszeniem zużycia paliwa w pojeździe. Generator HHO dzięki swojej kompaktowej budowie może być łatwo umieszczony w komorze silnika większości pojazdów. Jego stosowanie nie wnosi dodatkowych zagrożeń eksploatacyjnych, gdyż wytwarzany gaz palny nie jest magazynowany lecz natychmiast spalany w silniku. Produkt do wytwarzania gazu - woda destylowana, jest tani i łatwo dostępny, zaś dodatek ułatwiający elektrolizę - w tym wypadku KOH, nie zużywa się trakcie procesu. (abstrakt oryginalny)
EN
Compression-ignition engine as the primary source of propulsion for transport is operating in practice, as a rule, with a lower efficiency than that obtained under laboratory conditions. The reason for this is usually part of fuel combustion caused by different effects such as: too poor atomization of fuel, changes its properties under the influence of the temperature etc. To improve the quality of combustion and to separate her from the combustion conditions allows to improve the efficiency of the engine and thus reducing operating costs. One such way is to add HHO to the combustion chamber, which through interaction of hydrogen atoms and oxygen prevented accurate fuel burning. An important advantage of the length of the HHO is that it is generated on the fly for the vehicle without the collection of the item of explosive gases and uses easily available substance that is most commonly distilled water.(original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
301--306
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie
  • Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie
  • Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie
Bibliografia
  • Akikusa J., Adachi K., Hoshino K., Ishihara T., Takita Y.: Development of a low temperature opera-tion solid oxide fuel cell. J. Electrochem. Soc. 2001;148:A1275-8
  • Appleby A.J.: Fuel cell electrolytes: evolution properties and future prospects. J. Power Sources 1994,15-34.
  • Barclay F.J. : Fundamental thermodynamics of fuel cell, engine, and combined heat and power system efficiencies. P. I. Mech. Eng. A-J Powder 2002;216:407-17.
  • Batawi E.: High temperature fuel cell. United States Patent. 04/30/1996. US patent 5691075.
  • Brown Y.: Brown's gas. United States Patent. US Patent 4014,777; March 28, 1978.
  • Fanhua Ma, Mingyue Wang. Performance and emission characteristics of a turbocharged spark-igni-tion hydrogen-enriched compressed natural gas engine under wide open. Int. J. Hydrogen Energy 2010;35:12502-9.
  • Fanhua Ma, Yefu Wang, Shangfen Ding, Long Jiang.: Twenty percent hydrogen- enriched natural gas transient performance research. Int. J. Hydrogen Energy 2009;34:6523-31.
  • Fanhua Ma, Wang Yu, Haiquan Liu, Yong Li, Wang Junjun, Shuli Zhao.: Experimental study on thermal efficiency and emission characteristics of a lean burn hydrogen enriched natural gas engine. Int J Hydrogen Energy 2007;32(18):5067-75.
  • Saed A. Musmar, Ammar A. Ai-Rousan: Effect of HHO gas on combustion emission in gasoline engine. International Journal of Fuel. 90, 2011, 3066-3070
  • Yadav Milind S., Sawant S. M.: Investigations on oxy-hydrogen gas and producer gas, as alternative fuels, on the performance of twin cylinder diesel engine" International Journal of Mechanical Engi-neering and Technology. 2011, Vol.2. Issue 2 May-July.
  • Yilmaz A.C., Uludamar E., Aydin K.: Effect of hydroxy (HHO) gas addition on performance and exhaust emissions in compression ignition engines. Int. J. Hydrogen Energy 2010; 35:11366-72.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171425422

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.