PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | nr 4 | 249--264
Tytuł artykułu

Sposoby konkurowania kancelarii prawnych z obszaru Wielkopolski

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Methods of Competing of Law Firms from the Wielkopolska Region
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Wobec intensywnych zmian ilościowych po stronie podażowej zachodzących na polskim rynku usług prawnych, kancelarie prawne są coraz częściej zmuszone do konkurowania o klientów. W artykule przedstawiona została istota konkurencyjności kancelarii prawnych, wskazano również główne czynniki konkurencyjności kancelarii prawnych. Opisane wyniki przeprowadzonego przez autora w 2014 r. badania empirycznego wśród właścicieli kancelarii prawnych z obszaru Wielkopolski pozwalają stwierdzić, że prawnicy coraz częściej dostrzegają rolę jakości świadczonych usług jako głównego źródła budowania przewagi konkurencyjnej. (abstrakt oryginalny)
EN
The Polish legal services market is developing fast and the number of law firms is growing rapidly. They strive to build competitive advantage over other law firms and find more loyal customers. The aim of the study is to explain the concept of competitiveness of Polish law firms. A list of factors which contribute to their prosperity was formulated. The article contains the results of an empirical (quantitative) research into the relations between service quality and competitiveness of law firms in Wielkopolska (one of the biggest Polish regions) conducted by the author in 2014. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
249--264
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Bibliografia
  • A. Parasuraman, V.A. Zeithaml, L.L. Berry, SERVQUAL: a multiple-item scale for measuring consumer perceptions of service quality, "Journal of Retailing" 64(1), 1988.
  • D. Hołubiec (red.), Zarządzanie kancelarią prawną. 100 najważniejszych pytań, jak robić to skutecznie, Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2010.
  • E. Krzemiński, Etyka adwokacka. Komentarz, Wolters Kluwer, Warszawa 2003.
  • J. Mazur, Zarządzanie marketingiem usług, Difin, Warszawa 2001.
  • J. Signetzki, Relacje partnerskie z klientami a konkurencyjność przedsiębiorstw budowlanych w Polsce, Rozprawa doktorska, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Poznań 2011.
  • K. Bradło, Konkurencja cenowa i pozacenowa, http://mfiles.pl/pl/index.php/Konkurencja_cenowa_i_pozacenowa [dostęp: 11.07.2014].
  • K. Rogoziński, Zarządzanie profesjonalną praktyką medyczną, Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2009.
  • K. Rogoziński, Zarządzanie wartością z klientem, Oficyna Wolters Kluwer Business, Warszawa 2012.
  • Kodeks etyki radcy prawnego, Załącznik do Uchwały Nr 5 VIII Krajowego Zjazdu Radców Prawnych z 10 listopada 2007 r.
  • M. Chłodnicki, Usługi profesjonalne przez jakość do lojalności klientów, Wyd. AE w Poznaniu, Poznań 2004.
  • M. Gnusowski, Wpływ jakości usług na konkurencyjność kancelarii prawnych, niepublikowana praca doktorska napisana pod kierunkiem prof. zw. dr. hab. Kazimierza Rogozińskiego, UE w Poznaniu, Poznań 2014.
  • M. Gorynia, B. Jankowska, Klastry a międzynarodowa konkurencyjność i internacjonalizacja przedsiębiorstwa, Difin, Warszawa 2008.
  • M. Sławińska, Strategie konkurencji w handlu detalicznym w warunkach globalizacji rynku, Wyd. AE w Poznaniu, Poznań 2005.
  • M.E. Porter, Strategie konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurentów, PWE, Warszawa 1992.
  • M.J. Stankiewicz, Konkurencyjność przedsiębiorstwa. Budowanie konkurencyjności przedsiębiorstwa w warunkach globalizacji, Towarzystwo Naukowe Organizacji i Kierownictwa "Dom Organizatora", Toruń 2002.
  • Z. Pierścionek, Strategie konkurencji i rozwoju przedsiębiorstwa, PWN, Warszawa 2003.
  • Zbiór zasad etyki adwokackiej i godności zawodu (Kodeks etyki adwokackiej) uchwalony przez Naczelną Radę Adwokacką 10 października 1998 r. (uchwała nr 2/XVIII/98) ze zmianami wprowadzonymi uchwałą Naczelnej Rady Adwokackiej nr 32/2005 z 19 listopada 2005 r. oraz uchwałami Naczelnej Rady Adwokackiej nr 33/2011 - 54/2011 z 19 listopada 2011 r.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171425582

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.