PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2015 | nr 20 | 189--202
Tytuł artykułu

Likwidacja linii kolejowych na Dolnym Śląsku a zmiany w strukturze funkcjonalno-przestrzennej miast

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Liquidation of Railway Lines and the Changes in the Functional and Spatial Structure of Towns on Lower Silesia
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Treścią i celem artykułu jest zbadanie wpływu likwidacji dotąd bardzo licznych połączeń kolejowych na terenie województwa dolnośląskiego na zmiany funkcjonalno-przestrzenne w granicach miast oraz zilustrowanie różnych form zagospodarowania terenów pokolejowych i przykolejowych, przy założeniu, że jest to pierwsza faza szukania właściwych form ich wykorzystania.(abstrakt oryginalny)
EN
The main object of this paper is to examine the influence of the railway lines liquidation on changes in the functional and spatial structures of towns in Lower Silesia. In the article different forms of the postrail and railside areas land use were illustrated, at the assumption that it is the first phase of searching for appropriate forms of using them.(original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
189--202
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Wrocławski
  • Uniwersytet Wrocławski
Bibliografia
  • Atlas Śląska Dolnego i Opolskiego, 1997, Uniwersytet Wrocławski, Wrocław.
  • Bolesławiec. Zarys monografii miasta, 2001, Wydawnictwo DTSK Silesia, Wrocław.
  • Diagnoza polskiego transportu. (Stan w 2009 roku), 2011, Załącznik 1 do Strategii Rozwoju Transportu, Ministerstwo Infrastruktury, Warszawa.
  • Harasimowicz J., Czechowicz B., 1998, Atlas architektury Wrocławia, t. 2, Wydawnictwo Dolnośląskie, Wrocław.
  • Jerczyński M., Koziarski S., 1992, 150 lat kolei na Śląsku, Instytut Śląski, Opole-Wrocław.
  • Miszewska B., 2008, Zmiany struktury przestrzennej miast pod wpływem budowy wrocławsko-berlińskiej linii kolejowej, [w:] Czas i przestrzeń w naukach geograficznych. Wybrane problemy geografii historycznej, red. M. Kulesza, Uniwersytet Łódzki, Łodź.
  • Miszewska B., 2009, Morfologia miast dolnośląskich, [w:] Dolny Śląsk. Studia regionalne, red. J. Łoboda, Uniwersytet Wrocławski, Wrocław. Rozprawy Naukowe Instytutu Geografii i Rozwoju Regionalnego 10.
  • Miszewska B., Szmytkie R., 2006, Linia kolejowa Wrocław-Berlin jako stymulanta/destymulanta rozwoju przestrzennego miast, [w:] 160 lat połączenia kolejowego Wrocław-Berlin, red. M. Krużyński, J. Makuch, Politechnika Wrocławska, Wrocław.
  • Potocki J., 2009, Funkcje turystyki w kształtowaniu transgranicznego regionu górskiego Sudetów, Wrocławskie Towarzystwo Naukowe, Wrocław.
  • Sikorski D., 2011, Proces sukcesji funkcjonalnej na terenach przemysłowych w wybranych miastach województwa dolnośląskiego, rozprawa doktorska, Uniwersytet Wrocławski, Wydział Nauk o Ziemi i Kształtowania Środowiska.
  • Slenczek M., 1982, Rozwój sieci transportu kolejowego na Śląsku, Wydawnictwo UW, Wrocław. Acta Universitatis Wratislaviensis 514, Studia Geograficzne.
  • Stiasny M., Stankiewicz R., 2010, Atlas linii kolejowych Polski 2010, Eurosprinter, Rybnik.
  • Strzegom. Zarys monografii miasta i regionu, 1998, Wydawnictwo DTSK Silesia, Wrocław.
  • Świdnica. Zarys monografii miasta, 1995, Wydawnictwo DTSK Silesia, Wrocław.
  • Taylor Z., 2007, Rozwój i regres sieci kolejowej w Polsce, Instytut Geografii i Przestrzennego Zagospodarowania Polskiej Akademii Nauk, Warszawa. Monografie IGiPZ PAN 7.
  • www.bazakolejowa.pl
  • www.dolny-slask.org.pl
  • www.geoportal.gov.pl
  • www.jelenia.rail.pl
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171425799

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.