PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | z. nr 44, cz. 2 Społeczeństwo, przedsiębiorstwa i regiony w dobie gospodarki elektronicznej | 166--176
Tytuł artykułu

E-commerce a wielokanałowa strategia marketingowa

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
E-Commerce and Multi-Channel Marketing Strategy
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Tematem artykułu jest przestawienie roli, jaką pełni wielokanałowa strategia marketingowa w przedsiębiorstwie. Prowadzenie elastycznych działań marketingowych przez przedsiębiorstwa w zależności od kanałów dystrybucji (offline, online i mobile), pozwala na lepsze dopasowanie oferty i produktu do potrzeb klienta. System ClosedLoop Marketing (CLM) został stworzony do optymalizacji działań marketingowych dzięki analizie interakcji między przedsiębiorstwem i klientem. Umiejętne wdrożenie wielokanałowej strategii marketingowej do przedsiębiorstwa i połączenie wszystkich jej elementów w spójną całość jest czynnikiem sukcesu. Badania literaturowe przedstawione w artykule, ułatwią podejmowanie przez menadżerów decyzji dotyczących prowadzenia działań marketingowych na rynku e-commerce. (abstrakt oryginalny)
EN
The aim of this paper is to shed light on the role of multi-channel marketing strategy in the firm. The practice of conducting flexible marketing activities in keeping with the distribution channels used - offline, online and mobile - allows firms to better match their offers to customer needs. The closed-loop marketing (CLM) system was designed for optimization of marketing activities through analysis of the interaction between the company and the customer. Skillful implementation of multi-channel marketing strategy for the company and the combination of all its elements into a coherent whole is a factor of success. The research literature presented in this paper will help CMOs to take certain decisions relating to marketing activities on the e-commerce market. (original abstract)
Twórcy
autor
  • Politechnika Częstochowska
Bibliografia
  • Antoniou G., Batten L., 2011, E-commerce: protecting purchaser privacy to enforce trust. "Electronic Commerce Research" No. 11, http://dx.doi.org/10.1007/s10660-011-9083-3.
  • Bassanini A.,Scarpetta S., 2002, Growth, technological change, and ICT diffusion: Re-centevidence from OECD countries. Oxford, "Review Economy Policy", No. 18(3).
  • Daveri F., 2002, The new economy in Europe. Oxford, "Review Economy Policy", No. 18(3).
  • Elliott G., Rundle-Thiele Sh., Weller D., 2012, Marketing, National Library of Australia, Wiley.
  • Fisk P., 2009, Geniusz biznesu. Kreatywne podejście do rozwoju firmy, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa.
  • Hartman A., Sifonis J. ,Kador J., 2001, E-Biznes. Strategia sukcesu w gospodarce internetowej. Warszawa.
  • Kotler Ph., 2005, Marketing, Rebis Dom Wydawniczy, Warszawa.
  • Lacohee H., Phippen A.D., Furnell S.M., 2006, Risk and restitution: assessing how users establish online trust. Computers &Security, nr 25.
  • Lim B., Lee H., Kurnia S., 2007, Exploring the reasons for a failure of electronic payment systems: a case study of an Australian company, "Journal of Research and Practice in Information Technology", No. 39.
  • Mobile Marketing Economic Impact Study, MMA, mLightenment, IHS Global Insight, 2013.
  • Okoli C., Mbarika V.W., McCoy A., 2010, The effects of infrastructure and policy on e-business in Latin America and SubSaharan Africa, "Europe Journal Information System", No. 19(1).
  • Paredes M.R., Barrutia J.M., Echebarria C., 2014, Resources for value co-creation in e-commerce: a review, "Electronic Commerce Research" No. 14, http://dx.doi.org/10.1007/s10660-014-9135-6.
  • Parente S.L., Prescott EC, 1994, Barriers to technology adoption and development, "Jour-nal Politic Economy" No. 102(2).
  • Pohjola M., 2003, The adoption and diffusion of ICT across countries: patterns and determinants [w:] D.C. Jones (ed.), The new economy handbook. Elsevier, New York.
  • Ramanathan R., E-commerce success criteria: determining which criteria count most, "Electronic Commerce Research" 2010 nr 10, http://dx.doi.org/10.1007/s10660-010-9051-3.
  • Raport m-commerce w praktyce 2013, praktycy.com dla mGenerator.pl, wrzesień 2013.
  • Schafer K., Kummer T.F, 2013, Determining the performance of website-based relationship marketing, "Expert Systems with Applications" No. 40, http://dx.doi.org/10.1016/j.eswa.2013.07.051.
  • Sokół G., 2014, Synergia e-commerce z klientem, "EuroLogistyka" nr 4.
  • Teo T.S.H., Liu J., 2011, Consumer trust in e-commerce in the United States, Singapore and China. Omega 2007 nr 35 [za:] G. Antoniou, L. Batten, E-commerce: protecting purchaser privacy to enforce trust. Electronic Commerce Research No. 11.
  • The CMO Survey, www.cmosurvey.org.
  • Tian Z., Zhang Z., Guan X., 2013, A new evolution model for B2C e-commerce market, "Information Technology and Management" No. 14, http://dx.doi.org/10.1007/s10799-013-0159-8.
  • Wolk A., Ebling C., 2010, Multi-channel price differentiation: An empirical investigation of existence and causes, "International Journal of Research in Marketing" No. 27, http://dx.doi.org/10.1016/j.ijresmar.2010.01.004.
  • Zeira J., 1998, Workers, machines, and economic growth, "Quarto Journal Economy", 13(4).
  • http://consider.pl/closed-loop-marketing (dostęp: 08.04.2015 r.).
  • www.interaktywnie.com/biznes/raporty.
  • http://old.stat.gov.pl/gus/definicje_PLK_HTML.htm?id=POJ-5934.htm (dostęp: 12.09. 2014 r.).
  • http://marketing-automation.pl/closed-loop-marketing-czyli-jak-w-prosty-sposob-zwie kszyc-sprzedaz (dostęp: 08.04.2015 r.).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171427211

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.