PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | nr 1 | 343--360
Tytuł artykułu

Promocja jednostek samorządu terytorialnego na przykładzie miasta Racibórz

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Promotion of Local Self-Government Units in the Example City Racibórz
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Promocja jest jednym z elementów klasycznej koncepcji marketingowej, utożsamianą z działaniami, za pomocą których miasto komunikuje się z rynkiem, przekazuje informacje o swojej działalności, produktach lub usługach. Dlatego też często promocja ujmowana jest przez pryzmat informacji, którą przygotowuje się dla konkretnego adresata i dotyczy konkretnego produktu. Pozwala ona na dokonanie uzasadnionego wyboru "lokalizacyjnego" swoiście pojmowanych klientów miast i regionów. Aby założony skutek w postaci wzbudzenia zainteresowania daną jednostką samorządową rzeczywiście nastąpił, niezbędne jest odpowiednie zaplanowanie i przygotowanie działań promocyjnych. (abstrakt oryginalny)
EN
Promotion is one of the elements of the classic marketing concept. It is identified with activities through which the city communicates with the market, provides information about its activities, products or services. Therefore, promotion is often recognized through the prism of information, which is prepared for a specific recipient and concerns a specific product. It allows making a reasoned choice of "localization" of customers of given cities and regions. In order to get the effect of gaining interest in a local self-government unit, it is necessary to make adequate planning and preparation of promotional activities. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
343--360
Opis fizyczny
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Humanitas
Bibliografia
  • Adamowicz M., Rozwój marketingu gmin - formowanie się czy ekspansja marketingu terytorialnego w Polsce, [w:] E. Dubliniec, L. Garbarski, J. Mazur, M. Strzyżewska, W. Wrzosek (red.), Ekspansja czy regres marketingu?, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2006.
  • Augustyn A., Florek M., Górski J., Znaczenie konkursów o charakterze marketingowym adresowanych do jednostek samorządu terytorialnego, "Samorząd Terytorialny" 2014, nr 5.
  • Barczak B., Marketing w zarządzaniu gminą, "Samorząd Terytorialny" 1999, nr 11, za: A. Sekuła, Marketing terytorialny, [w:] Z. Strzelecki (red.), Gospodarka regionalna i lokalna, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008.
  • Chrząścik M., Teoretyczne ujęcie promocji w aspekcie koncepcji marketingu bezpośredniego, "Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Przyrodniczo-Humaniastycznego w Siedlcach. Seria Administracja i Zarządzanie" 2012, nr 94.
  • Działania promocyjne jednostek samorządu terytorialnego. Informacja o wynikach kontroli NIK, Nr ewid. 25/2012/P/11/005/KAP KAP-4101-07-00/2011.
  • Florek M., Podstawy marketingu terytorialnego, Akademia Ekonomiczna w Poznaniu, Poznań 2006.
  • Gawroński S., Identyfikacja wizualna jako narzędzie zarządzania wizerunkiem w jednostkach samorządu terytorialnego, "Samorząd Terytorialny" 2010, nr 7.
  • Krzyżak M., Badania kwestionariuszowe adresatów działań promocyjnych gminy na przykładzie gminy Milówka, "Samorząd Terytorialny" 2006, nr 9.
  • Oleńczuk-Paszel A., Sompolska-Rzechuła A., Wybrane metody taksonomiczne w zarządzaniu rozwojem lokalnym, "Samorząd Terytorialny" 2011, nr 10.
  • Pilewicz T., Marketing terytorialny jako rynkowa koncepcja pozyskiwania czynników rozwoju regionów, [w:] K. Jarosiński (red.), Dylematy rozwoju społeczno-gospodarczego w Polsce, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Warszawa 2013.
  • Stanowicka-Traczyk A., Rola marketingu mix w budowaniu tożsamości miasta, "Samorząd Terytorialny" 2007, nr 9.
  • Styś A., Marketing usług, Warszawa 2003, za: B. Buzowska, Marketingowa orientacja w praktyce jednostki samorządu terytorialnego - dziedzictwo kulturowe wartością marketingową wizerunku powiatu tarnowskiego, "Samorząd Terytorialny" 2010, nr 3.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171427320

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.