PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | nr 420 Strategie. Procesy i praktyki | 324--336
Tytuł artykułu

Strategie zarządzania relacjami z interesariuszami w kontekście ograniczania ryzyka pogorszenia lub utraty reputacji przedsiębiorstwa

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Stakeholders Relations Management Strategies in The Context of Limiting The Risk of Deterioration or Loss Company
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Reputacja jest bardzo wartościowym, ale jednocześnie wrażliwym na "uszkodzenia" zasobem współczesnego przedsiębiorstwa. Ryzyko pogorszenia lub utraty dobrej opinii wśród interesariuszy dotyczy rozmiarów luki pomiędzy ich oczekiwaniami a działaniami organizacji w celu ich spełnienia. Tę lukę można zmniejszać przez odpowiednie zarządzanie relacjami z interesariuszami. Celem artykułu jest wskazanie takich strategii zarządzania relacjami z interesariuszami, które mogą skutecznie wpłynąć na redukcję ryzyka utraty lub pogorszenia reputacji(abstrakt oryginalny)
EN
Reputation is a company resource which is sensitive and it can be damaged. The risk of deterioration or loss of good repute among stakeholders refers to the extent of the gap among their expectations and actions of an organization in order to fulfil them. This gap can be bridged by proper management of relations with stakeholders. The aim of the article is to show such strategies of relations management with stakeholders which can bring effective influence on the reduction of risk of the loss or deterioration of reputation(original abstract)
Twórcy
  • Politechnika Śląska
Bibliografia
  • Adamczyk J., 2009, Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw, PWE, Warszawa.
  • Bukowska U., 2008, Proces zarządzania interesariuszami, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, nr 784, s. 89-106.
  • Caputa W., 2011, Relacje w procesie kreowania kapitału klientów banku - wyniki badań, [w:] Prorynkowa orientacja instytucji finansowych w erze informacji, W. Caputa, A. Gorczyńska-Dybek, D. Szwajca (red.), CeDeWu, Warszawa, s. 131-150.
  • Eccles R.G., Newquist S.C., Schatz R., 2007, Reputation and its risks, Harvard Business Review, February.
  • Freeman R.E., Harrison J.S., Wicks A.C., 2007, Managing for Stakeholders. Survival, Reputation, and Success, Yale University Press, New Haven&London.
  • Harrison J.S., St. John C.H., 1994, Strategic Management of Organizations and Stakeholders: Theory and Cases, West Publishing Company, St. Paul, MN.
  • Honey G., 2009, A Short Guide to Reputation Risk,Gower Publishing Limited, England, USA.
  • Lavrence A.T., Weber J., 2008, Business & Society. Stakeholders, Ethics, Public Policy, McGraw-Hill, New York, s. 12.
  • Marcinkowska M., 2011, Tworzenie wartości przedsiębiorstwa dla interesariuszy, Finanse, Rynki finansowe, Ubezpieczenia, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 37(639), s. 855-869.
  • Mayer A.F., Settar R.H., 2003, Reputational risk hard quantifying but can be expensive to overlook, American Banker, 168(45).
  • Mitchell R.K., Agle B.R., Wood D. J., 1997, Toward a theory of stakeholders identification and salience. Defining the principle of who and what really counts, Academy of Management Review, vol. 22, No. 4, October, s. 853-886.
  • Nawrocki T.L., Jonek-Kowalska I., 2013, Koncepcja rozmytego modelu oceny ryzyka operacyjnego w przedsiębiorstwie, [w:] Finansowe uwarunkowania rozwoju organizacji w gospodarce. Ryzyko w rachunkowości i zarządzaniu finansami, red. J. Turyna, J. Rak, Wyd. Wydziału Zarządzania UW, Warszawa, s. 539-559.
  • Rayner J., 2003, Managing Reputational Risk. Curbing Treats, Leveraging Opportunities, John Wiley&Sons, England.
  • Rybak M., 2007, Etyka menedżera - społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa, PWN, Warszawa.
  • Savage G.T., Nix T.W., Whitehead C.J., Blair J.D., 1991, Strategies for assessing and managing organizational stakeholders, Academy of Management Executive, vol. 5, nr 2, s. 61-75.
  • Szwajca D., 2013, Źródła i determinanty ryzyka reputacji firmy, Marketing i Rynek, nr 10, s. 2-8.
  • Szwajca D., 2014a, Ryzyko reputacji jako wyzwanie dla menedżerów w erze globalizacji, Organizacja i Kierowanie, nr 14(164), s. 141-156.
  • Szwajca D., 2014b, Zarządzanie reputacją przedsiębiorstwa wobec sprzeczności oczekiwań interesariuszy, [w:] Przedsiębiorstwo XXI wieku - doświadczenia i perspektywy zarządzania,(red.) P. Kosiń, Studia Ekonomiczne, nr 202, s. 90-99.
  • Szwajca D., 2015, Współpraca z interesariuszami w zakresie CSR w kontekście budowania reputacji przedsiębiorstwa, [w:] Zarządzanie z perspektywy nauk ekonomicznych, technicznych i humanistycznych, Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej, nr 79, s. 323-335.
  • Szwajca D., Gorczyńska A., Nawrocki T., 2014, Identyfikacja kosztów pogorszenia reputacji przedsiębiorstwa z perspektywy interesariuszy, Przegląd Organizacji, nr 4, s. 10-15.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171427471

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.