PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | nr 249 | 63--75
Tytuł artykułu

Rola budowania relacji partnerskich z kluczowymi dostawcami w zarządzaniu łańcuchem dostaw

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Role of Partnership Development with Key Suppliers in Supply Chain Management
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest podkreślenie roli zarządzania relacjami z dostawcami we współczesnych łańcuchach dostaw oraz ich wpływu na wartość dostarczaną klientom i innym interesariuszom. Skoncentrowano uwagę przede wszystkim na rozwoju relacji partnerskich z kluczowymi dostawcami, odnosząc się zarówno do strategicznych, jak i operacyjnych aspektów zarządzania relacjami między dostawcami a odbiorcami na rynku business-to-business. W pierwszej części rozważań scharakteryzowano istotę zarządzania relacjami z dostawcami oraz wyróżniono etapy rozwoju kooperacji między partnerami. W drugiej części zostały zaprezentowane przykłady koncepcji i praktyk zarządzania mające na celu realizację strategii budowania partnerskich relacji z dostawcami. W podsumowaniu ujęto najważniejsze wnioski i wskazano potencjalne dalsze kierunki badań.(abstrakt oryginalny)
EN
The aim of this article is to highlight the importance of supplier relationships management in contemporary supply chains and their impact on the value delivered to customers and other stakeholders. The attention is focused especially on the development of partnership with key suppliers, referring to the strategic as well as operational aspects of managing relationships between suppliers and recipients in the market of business-to-business. In the first part of the discussion the core of supplier relationship management is presented and the stages of development of cooperation between the partners are outlined. In the second part of the paper examples of concepts and management practices aiming at implementing strategies to build partnerships with suppliers are presented. In the summary, the main conclusions are included and the potential future directions of research are identified.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
63--75
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Łódzki
  • Uniwersytet Łódzki
Bibliografia
  • Adamczyk M. (2013), Zarządzanie zapasami, Materiały szkoleniowe European Logistics Association, październik 2013, Łódź, s. 263-267.
  • Baruk A.I. (2011), Komunikacja wewnętrzna w polskich przedsiębiorstwach w świetle wyników badań, "Współczesne Zarządzanie", nr 4.
  • Blaskovich J., Ferrer A., Easton S. (2014), A.T. Kearney Assessment of Excellence in Procurement Study, 2014. Procurement-Powered Business Performance, http://www. atkearney.com/documents/ 10192/4303499/Assessment+of+Excellen-ce+in+Procurement+Study.pdf/9c7f53c5-b476-48ecb480- 0f8c906b98e9 (dostęp: 27.03.2015).
  • Cordón C., Vollmann T.E. (2008), The Power of Two. How Smart Companies Create Win-Win Customer- Supplier Partnerships that Outperform the Competition, Palgrave Macmillan, New York.
  • Danese P. (2006), Collaboration Forms, Information and Communication Technologies and Coordination Mechanisms in CPFR, "International Journal of Production Research", Vol. 44.
  • Emmett S. (2012), Quick Guide to Supplier Relationship Management in the Supply Chain, Cambridge Academic, Cambridge.
  • Emmett S., Crocker B. (2009), Excellence in Supplier Management. How to Better Manage Contracts With Suppliers and Add Value. Best Practices in Supplier Relationship Management and Supplier Development, Cambridge Academic, Cambridge.
  • Lambert D.M. (2001), The Supply Chain Management and Logistics Controversy [w:] A.M. Brewer, K.J. Button, D.A. Hensher (eds.), Handbook of Logistics and Supply Chain Management, Elsevier Science, Oxford.
  • Lambert D.M., Pohlen T.L. (2001), Supply Chain Metrics, "The International Journal of Logistics Management", Vol. 12.
  • Lambert D.M., Schwieterman M.A. (2012), Supplier Relationship Management As A Macro Business Process, "Supply Chain Management: An International Journal", Vol. 17.
  • Laskowska-Rutkowska A. (2014), Cechy proinnowacyjnych relacji w łańcuchu dostaw, "Gospodarka Materiałowa i Logistyka", nr 2.
  • Lee H. (2010), Don't Tweak Your Supply Chain - Rethink It End To End, "Harvard Business Review", October.
  • Liker J.K., Choi T.Y. (2004), Building Deep Supplier Relationships, "Harvard Business Review", December.
  • Monczka R.M., Handfield R.B., Giunipero L.C., Patterson J.L., Waters D. (2009), Purchasing & Supply Chain Management, Cengage Learning, Andover.
  • Ocicka B. (2013), Zarządzanie relacjami z dostawcami jako źródło wartości w łańcuchach dostaw, "Gospodarka Materiałowa i Logistyka", nr 1.
  • Pagell M., Wu Z., Wasserman M.E. (2010), Thinking Differently about Purchasing Portfolios: An Assessment of Sustainable Sourcing, "Journal of Supply Chain Management: A Global Review of Purchasing & Supply", Vol. 46.
  • Poirer Ch.C. (2012), Supplier Relationships Management (SRM): Virtual Networks [w:] J.B. Ayers (ed.), Encyclopedia of Supply Chain Management, CRC Press Taylor & Francis Group, Boca Raton.
  • Rossell L. (2014), Techniki zakupu. Jak zwiększyć efektywność zakupów w firmie?, BL Info Polska, Gdańsk.
  • PwC (2013), Supplier Relationship Management. How Key Suppliers Drive Yours Company's Competitive Advantage, http://www.pwc.nl/nl_NL/nl/assets/documents/pwc-supplierrelationship- management.pdf (dostęp: 5.03.2015).
  • Van Weele A. (2014), Purchasing and Supply Chain Management, Cengage Learning, Andover.
  • Wieteska G. (2011), Rola ryzyka w budowaniu relacji z dostawcami, "Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica", nr 251.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171427525

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.