Czasopismo
2015
|
z. nr 44, cz. 2 Społeczeństwo, przedsiębiorstwa i regiony w dobie gospodarki elektronicznej
|
239--251
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
The Place of E-Learning in Knowledge Management
Języki publikacji
Abstrakty
W artykule przedstawiono istotę i miejsce e-learningu w organizacji, pokazano obszary e-learningu, omówiono jego formy, wskazano wady i zalety zdalnego nauczania, porównano szkolenia tradycyjne i elektroniczne. Wskazano miejsce e-learningu w procesie zarządzania wiedzą. Celem artykułu jest wskazanie rosnącej roli rozwiązań e-learningowych we współczesnych organizacjach. Przeprowadzone w artykule analizy mają charakter teoretyczny i bazują na dorobku literatury naukowej. (abstrakt oryginalny)
The article discusses the nature and role of e-learning in the organization, presenting the areas of e-learning, its forms, the advantages and disadvantages of distance learning, traditional vs electronic education, the place of e-learning in the process of knowledge management in organizations. The purpose of this article to highlight the growing role of e-learning in contemporary organizations. Analysis carried out in the article is theoretical in nature and is based on the achievements of the scientific publications. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Strony
239--251
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
Bibliografia
- Bielecki W.T., 2007, Wpływ globalnej gospodarki sieciowej na e-learning, "E-mentor" nr 2.
- Castells M., 2011, Społeczeństwo sieci, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
- Cieślik J., 2006, E-learning, blended learning - wyzwania techniczne, organizacyjne czy bardziej kulturowe?, "E-mentor", nr 4 (16).
- Garito M.A., 2004, Zmierzając ku wirtualnej edukacji, "E-mentor", nr 1.
- Grudzewski W., Hejduk I., 2006, E-learning w systemie gospodarki opartej na wiedzy w Polsce [w:] Gospodarka oparta na wiedzy, red. I. Hejduk, J. Korczak, Politechnika Koszalińska, Koszalin.
- Krawczyk M., 2003, Moje doświadczenia z e-edukacją, "E-mentor", nr 1.
- Matusiak K.B., 2008, Innowacje i transfer technologii. Słownik pojęć, ARP, Warszawa.
- Mazurek G., 2012, Znaczenie wirtualizacji marketingu w sieciowym kreowaniu wartości, Wydawnictwo Poltex, Warszawa.
- Meger Z., 2006, Podstawy e-learningu. Od Shannona do konstruktywizmu, "E-mentor", nr 4.
- Okońska-Walkowicz A., Plebańska M., Szaniec H., 2009, O kompetencjach kluczowych, e-learningu i metodzie projektów, WSiP, Warszawa.
- Olton N., 2012, Long term implications of the ICT revolution: Applying the lessons of growth theory and growth accounting, "Economic Modelling", t. 29, nr 5.
- Piech K., 2003, Idea life-time-learning a kształcenie w systemie e-learningu, "E-mentor", nr 1.
- Plebańska M., 2013, Platforma e-learningowa jako trzon systemu zarządzania wiedzą pracowników, EDu-Libri, Kraków-Warszawa.
- Plebańska M, Kula I., 2011, E-learning. Treści, narzędzia, praktyka, Wyd. ALMAMER Szkoła Wyższa, Warszawa.
- Stecyk A., 2008, Abc e-learningu, System LAMS, Difin, Warszawa.
- Susłow W., Królikowski T., 2005, M-learning, więc uczenie się w terenie, PWT Poznań.
- Vu K.M., 2011, ICT as a source of economic growth in the information age: Empirical evidence from the 1996-2005 period, "Telecommunications Policy", t. 35, nr 4.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171427551