PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | nr 422 | 257--264
Tytuł artykułu

Paradoks rozwoju przez innowacje produktowe

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Development Paradox Through Product Innovations
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Rozwój przez innowacje jest paradygmatem rozwoju we współczesnej gospodarce. Celem artykułu jest wskazanie paradoksu, iż rozwój ten zachodzi głównie na drodze wzrostu kompetencji organizacji oraz know how, czyli wiedzy, a nie przez dodatkowe wpływy ze sprzedaży osiągnięte w wyniku wdrożenia innowacji (co z założenia stanowi paradygmat tego procesu), a następnie wskazanie na istotne warunki, które mają wpływ na dyfuzję nabytej w tym procesie wiedzy. Artykuł ma charakter teoretycznych rozważań na bazie wnioskowania z istniejących badań. Autorzy wskazują, że wdrożenie innowacji można traktować jako wyjątkowo kosztowną formę szkoleń wewnętrznych, a nabyta w ten sposób wiedza uzasadnia poniesione koszty wdrożenia.(abstrakt oryginalny)
EN
New product development as a factor of growing is the paradigm of the new economy. The aim of the paper is showing the paradox the growing is rather achieved by new knowledge than expected by the sales growth. The authors provide theoretical investigation based on existing research, and emphasize that a new product introduction process is the most expensive way of knowledge aquisition, which is the main thesis of this article.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
257--264
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Gdańska
  • Politechnika Gdańska
Bibliografia
  • Cooper R.G., 1985, Selecting winning new product projects: Using the NewProd system, Journal of Product Innovation Management, 2(1), s. 34-44.
  • Encyklopedia PWN, www.encyklopedia.pwn.pl.
  • Hammedi W., van Riel A.C., Sasovova Z., 2011, Antecedents and consequences of reflexivity in new product idea screening, Journal of Product Innovation Management, 28(5), s. 662-679.
  • Kall J., Sojkin B., 2006, Zarządzanie produktem - wyzwania przyszłości, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu.
  • Lisiński M., Hittmar S., 2012, Problems of contemporary management, Academy of Business in Dąbrowa Górnicza, Dąbrowa Górnicza.
  • Łobejko S., 2004, Systemy informacyjne w zarządzaniu wiedzą i innowacją w przedsiębiorstwie, Szkoła Główna Handlowa.
  • Martins E.C., Terblanche F., 2003, Building organisational culture that stimulates creativity and innovation, European Journal of Innovation Management, 6(1), s. 64-74.
  • Nielsen, 2013, Every Breakthrough Product Needs An Audience, Global Survey, www.nielsen.com.
  • Nonaka I., Takeuchi H., 2000, Kreowanie wiedzy w organizacji. Jak spółki japońskie dynamizują procesy innowacyjne, Polska Fundacja Promocji Kadr, Warszawa.
  • O'Neil B.S., Adya M., 2007, Knowledge sharing and the psychological contract. Managing knowledge workers across different stages of employment, Journal of Managerial Psychology, 22 (4), s. 411-436.
  • Pisano G.P., 2015, You need an innovation strategy, Harvard Business Review.
  • Perechuda K., 2005a, Dyfuzja wiedzy w przedsiębiorstwie sieciowym, AE Wrocław.
  • Perechuda K., 2005b, Pracownicy wiedzy jako kreatorzy sieciowych potencjałów, Zarządzanie Zasobami Ludzkimi, 5, s. 13-14.
  • Polanyi M., 1966, The logic of tacit inference, Philosophy, 41(155), s. 1-18.
  • portalspozywczy.pl, 2013, W poszukiwaniu nowego produktu (22.11.2013).
  • Powell W., 2003, Neither market nor hierarchy, The Sociology of Organizations: Classic, Contemporary, and Critical Readings, 315, s. 104-117.
  • Sayer A., Walker R., 1992, The New Social Economy, Blackwell, Oxford.
  • Sethi R., Iqbal Z., 2008, Stage-gate controls, learning failure, and adverse effect on novel new products, Journal of Marketing, 72(1), s. 118-134.
  • Taminiau Y., Smit W., De Lange A., 2009, Innovation in management consulting firms through informal knowledge sharing, Journal of Knowledge Management, 13(1), s. 42-55.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171427757

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.