PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | nr 3 (13) | 41--49
Tytuł artykułu

Istotność poszczególnych czynników motywujących pracowników w zależności od ich wieku, płci, poziomu wykształcenia i miejsca zamieszkania

Autorzy
Warianty tytułu
Significance of Various Factors Motivating Employees Dependent on their Age, Gender, Educational Level and Place of Residence
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Wartość wynagrodzenia jest najważniejszym kryterium przy ocenie jakości życia zawodowego w przypadku wszystkich Polaków bez względu na wiek, płeć, wykształcenie i miejsce zamieszkania. Okazuje się jednak, że istnieje szereg innych czynników określających atrakcyjność danej pracy. Co ciekawe, ranga przypisywana poszczególnym czynnikom jest inna w przypadku poszczególnych osób, jednak można tutaj znaleźć pewne prawidłowości. Wszystkie wnioski wypływające z badań przeprowadzonych w niniejszym artykule zebrano w tabeli 6. Poszczególne motywatory wymieniane przez respondentów uporządkowano w kolejności od najczęściej do najrzadziej podawanego. Z kolei wewnątrz tabeli umieszczono informację na temat grup respondentów, dla których dany czynnik jest najistotniejszy(fragment tekstu)
EN
The factor that is most often mentioned as crucial for assessing the quality of professional live is the appropriate wage. Other characteristics of work that describe its attractiveness are no tensions and stress, stability of employment and job matching the skills. The purpose of the article was to answer the question how age, gender, educational level and place of residence of people influences the fact that some factors are considered by them to be the most important at work and some have - according to their opinion - minor importance. The research has proven that age, educational level and place of residence has the greatest impact on the answer given by a person when is asked if personal development is the vital factor at work and development is much more desired by employees aged under 35, with secondary or higher education and living in towns with population of 20 thousands or more. However, gender of a respondent affects to the greatest extent the significance attributed to job's independence and independence is much more important for men than for women.(original abstract)
Twórcy
autor
  • Zachodniopomorska Szkoła Biznesu w Szczecinie
Bibliografia
  • Ankarali, H., Cangur, S. (2013). Comparison of Pearson chi-square and log-likelihood ratio statistics in R×C tables with regard to type I error, International Journal of Basic and Clinical Studies, No. 2 (2), 94-104.
  • Drzeżdżon, W. (2006). Wartości pracy wśród młodzieży szkół zawodowych. Tczew: Wydawnictwo Bernardinum.
  • Drzeżdżon, W. (2011). Przeobrażenia polskiego rynku pracy u progu XXI wieku. Wyzwania dla pedagogiki pracy, Studia Gdańskie. Wizje i rzeczywistość, tom VIII, Gdańsk: Gdańska Wyższa Szkoła Humanistyczna, 242-259.
  • Gitling, M. (2013). Człowiek i jego praca, Nierówności społeczne a wzrost gospodarczy, nr 33, Rzeszów: Uniwersytet Rzeszowski, 211-221.
  • Głowacka, M., Głowacka-Rębała, A., Nowakowska, I., Rasińska, R. (2011). Zarządzanie jakością pracy członków organizacji, Problemy Zarządzania, vol. 9, nr 4 (34), Warszawa: Wydział Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, 217-225.
  • Jośko, J., Kowalska, M., Marcinkowska, U. (2010). Satysfakcja z pracy zawodowej a jakość życia kobiet w wieku 45-60 lat w województwie śląskim, Medycyna Pracy, tom 61, nr 3, Łódź: Instytut Medycyny Pracy im. prof. J. Nofera w Łodzi, 277-285.
  • Jóźwiak, J., Podgórski, J. (2012). Statystyka od podstaw. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
  • Kapitał ludzki w Polsce w 2012 r., (2014). Gdańsk: GUS.
  • Kozioł, L. (2002). Motywacja w pracy. Determinanty ekonomiczno-organizacyjne. Warszawa - Kraków: PWN.
  • Mały Rocznik Statystyczny Polski 2013, (2013). Warszawa: GUS.
  • Onchiri, S. (2013). Conceptual model on application of chi-square test in education and social sciences, Global Journal of Art and Social Science Education, vol. 1 (1), 16-26.
  • Podolski, K., Turnowiecki, W. (2001). Polityka społeczna. Gdańsk: Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego.
  • Polek-Duraj, K. (2010). Humanizacja pracy w aspekcie jakości pracy i życia społeczeństwa, Studia i Materiały Miscellanea Oeconomicae, nr 2, Kielce: Wydział Zarządzania i Administracji Uniwersytetu Humanistyczno-Przyrodniczego Jana Kochanowskiego w Kielcach, 237-246.
  • Pułaska-Turyna, B. (2005). Statystyka dla ekonomistów. Warszawa: Difin.
  • Ratajczak, Z. (2002). Utrata pracy - kryzys czy wyzwanie. Psychologiczne mechanizmy zaradności, w: Brzeziński, J., Sęk, H. (red.), Psychologia w obliczu zachodzących przemian społeczno-kulturowych, Kolokwia Psychologiczne nr 10, Warszawa: Instytut Psychologii PAN.
  • Rocznik Demograficzny 2012, (2012). Warszawa: GUS.
  • Wyrostek, M. (2013). Praca jako determinanta jakości życia człowieka, Zarządzanie i Finanse, nr 1, część 3, Gdańsk: Wydział Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego, 493-503.
  • Zalewska, A. (2009). Wiek, płeć i stanowisko pracy a zadowolenie z pracy, Psychologia Jakości Życia, tom 8, nr 1, Warszawa: Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej, 1-20.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171427803

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.