PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | nr 2 (10) | 47--53
Tytuł artykułu

Koncepcja CSR a wskaźnik dystansu wobec władzy

Warianty tytułu
The Concept of CSR and the Power Distance
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W niniejszej publikacji, wychodząc od klasycznych koncepcji wymiarów kulturowych G. Hofstede, dokonano analizy związków jednego z wymiarów według Hofstede - dystansu wobec władzy z implementacją CSR. Celem publikacji jest określenie, jaki dystans wobec władzy (mały czy też duży) sprzyja prawidłowej realizacji CSR. Niniejszy artykuł powstał w ramach realizacji projektu badawczego pt. Sprawozdawczość w zakresie zrównoważonego rozwoju przedsiębiorstw w Polsce na tle doświadczeń wybranych krajów Unii Europejskiej, 2011/03/B/ HS4/01790, finansowanego przez Narodowe Centrum Nauki(fragment tekstu)
EN
The issue of CSR is increasingly present in contemporary academic discourse. Created for ever new standards for the implementation, CSR also developed solutions to enable detailed reporting results regarding CSR organizations and their comparability. The question is whether, in any society we can equally easily operate in this area? Is the culture of the country to some extent makes it easy, or too difficult to implement CSR. In this publication, starting from the classical concept of G. Hofstede's cultural dimensions there is an analysis of one of the Hofstede dimensions' power distance with the implementation of CSR. The purpose is to determine how far to authority (small or large) promotes the proper implementation of CSR.(original abstract)
Twórcy
  • Politechnika Śląska
Bibliografia
  • Cameron K. S., Quinn Robert E.: Kultura organizacyjna - diagnoza i zmiana, Oficyna ekonomiczna, Kraków 2003.
  • Dalhsrud A.: How Corporate Social Responsibility is Defined an Anaysis of 37 Definitions, "Corporate Social Responsibility and Environmental Management", nr 1, 2008, s. 1-13.
  • Gadomska L.: Społeczna odpowiedzialność biznesu wobec pracowników, "Management and Business Administration Central Europe" nr 2 2012, s. 41-62.
  • Hampden-Turner Ch., Trompenaars A.: Siedem kultur kapitalizmu, Oficyna ekonomiczna, Kraków 2003.
  • Hampden-Turner Ch., Trompenaars A.: Siedem wymiarów kultury, Oficyna ekonomiczna, Kraków 2002.
  • Hąbek P., Wolniak R.: Analysis of approaches to CSR reporting in selected European Union countries, "International Journal of Economics and Research", vol 4, iss. 6, 2013, p. 79-95.
  • Hąbek P., Wolniak R.: Assessing the quality of corporate social responsibility reports: the case of reporting practices in selected European Union member states, "Quality and Quantity", DOI 10.1007/s11135-014-0155-z, 2015.
  • Hąbek P.: Corporate Community Involvement, "Problemy Jakości", nr 5, 2008, s. 19-23.
  • Hąbek P.: Perspektywy normalizacji w dziedzinie społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw, "Problemy Jakości", nr 10 ,2007, s. 24-28.
  • Hofstede G., Hofstede G. J.: Cultures and Organizations: Software of the Mind: Intercultural Cooperation and Its Importance for Survival New York, McGraw-Hill 2004.
  • Hofstede G., Hofstede G. J.: Kultury i organizacje, PWE, Warszawa 2007.
  • Hofstede G.: Organizing for Cultural Diversity, "European Management Journal", nr 7, 1989.
  • Hys K., Evaluation of public sector workers for assistance Method of Mystery Shopping, Proceedings in: Advanced Research in Scientific Areas (ARSA-2013), M. Mokrys, S. Badura, A. Lieskovsky (Ed.), Slovakia, Zilina, 2013.
  • Hys K., Hawrysz L., (Dis)Advantages of quality management systems in the light of accredited certification bodies in Poland, [w:] Integration in management. E. Skrzypek (Ed.), Wydawnictwo UMCS w Lublinie, Lublin 2012, s. 197-209.
  • Hys K., Hawrysz L., Corporate Social Responsibility Reporting, "China-USA Business Review", Vol. 11, No. 11, 2012, s. 1515-1524.
  • Hys K., Hawrysz L., CSR in Poland as a important foundations of modern societies, "Management Study", Vol. 1, No. 1, 2013, s. 27-33.
  • Hys K., Hawrysz L., Semantic differential as an assessment tool of (dis)advantages of QMS in the light of accredited certification in Poland, Chinese Business Review, Vol. 13, Nr 1, 2014, s. 42-52.
  • Hys K., Semantic profile as a tool for assessment of competence public sector workers, Conference Proceedings in: International Masaryk Conference for Ph.D. Students and Young Researchers 2013 (MMK 2013). Hradec Králové, The Czech Republic: MAGNANIMITAS. Vol. IV. 2013.
  • Krzemień E., Wolniak R.: Kulturowe uwarunkowania zarządzania jakością, [w:] Towaroznawstwo wobec integracji z Unia Europejską, por red. J. Żuchowskiego, Radom 2004, s. 278-283.
  • Lisiecka K.: Dylematy etyczne w biznesie zrównoważonego rozwoju (na przykładzie certyfikacji systemów zarządzania jakością, [w:] Zarządzanie jakością, doskonalenie organizacji, pod. red. T. Sikory, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Kraków 2010, tom 1, s. 403-410.
  • Siegel D., McWilliams A.: Corporate social responsibility: a theory on the firm perspective, "Academy Management Review", nr 9, 2007.
  • Social Progress Index 2014, http://www.socialprogressimperative.org/data/spi
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171427867

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.