PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2003 | nr 975 Pozyskiwanie wiedzy i zarządzanie wiedzą | 81--88
Tytuł artykułu

Zastosowanie specjalistycznych baz wiedzy i szkoleń z podstaw inżynierii wiedzy środkiem doskonalenia zarządzania w sektorze małych i średnich firm

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Udostępnienie baz wiedzy powiązane z systemem szkoleń i certyfikacji obejmującej kluczowe dziedziny wiedzy włącznie z pokonywaniem barier wynikających z nieznajomości języków obcych, musi przyjąć zorganizowane formy. Wypracowanie w średniej firmie nawyków do korzystania z informacji udostępnianej w postaci elektronicznej, uświadamianie potrzeb jej zaangażowanej ochrony stanowi szansę uformowania nowego profilu pracowników otwartych na potrzeby globalizacji i wykorzystywania nowych możliwości rozwoju firmy. Można spodziewać się utrwalania umiejętności rozwoju dążeń samokształceniowych inspirowanych również rozwojem edukacji realizowanej wewnątrz firmy. (fragment tekstu)
Twórcy
  • Akademia Techniczno-Rolnicza w Bydgoszczy
Bibliografia
  • Applehans W., Globe A., Langero G.: Managing Knowledge. A Practical Web-Based Approach. Addison Wesley Technology Series. 1998.
  • Drelichowski L. (2000): Metodyka projektowania i wdrażania zintegrowanych rozproszonych systemów informatycznych z heterogenicznymi bazami danych. Polska Akademia Nauk - IBS. Seria: Badania Systemowe tom 26, Technologie informatyczne w zarządzaniu. Systemy wspomagania decyzji. Str. 11-22.
  • Drelichowski L. (2002): Społeczeństwo informacyjne a rozwój zrównoważony i dystrybucja wiedzy akademickiej. Konferencja nauk. Udział bibliotek akademickich w kształtowaniu społeczeństwa informacyjnego w Polsce: potencjał, możliwości, potrzeby. Bydgoszcz Klonowo.
  • Lundvall B.A., Johnson B. (1994): The learning economy. "Journal of Industry Studies", V 1 N. 2 s. 23-42.
  • Mańka J., Krupa W., Krupa K. (2002): Zarządzanie wiedzą i akcelerator ekspansji. Folia Oeconomica 157, Uniwersytet Łódzki s. 455-465.
  • Mażbic-Kulma B., Sienkiewicz P. (2002): Determinanty rozwoju społeczeństwa informacyjnego. Folia Oeconomica 157 Uniwersytet Łódzki.
  • Olszak C.M. (2001): Systemy informacyjne w zarządzaniu wiedzą w przedsiębiorstwach. "Organizacja i Kierowanie", s. 75-87.
  • Centrum Badań nad Edukacją i Innowacją OECD Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju w Paryżu pt. Zarządzanie wiedzą w społeczeństwie uczącym się. Paryż 2000.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171428709

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.