PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | nr 1(47) | 94--108
Tytuł artykułu

IT Tools Used in the Management of New Model of Economy, the Knowledge-Based Economy

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Narzędzia IT stosowane w zarządzaniu nowym modelem gospodarki opartej na wiedzy
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
The modern IT tools significantly influence the changes in the management methods, and their use also influences the changes of organisation methods and business processes management. The scope, range, time, and functional character of business are changed. The Internet plays a special role in the change of the nature and scope of the operations of the business. Our article tries to identify IT tools such as Data Warehouse (DM) systems, Customer Relationship Management (CRM) systems, Electronic Data Interchange (EDI), and Enterprise Resources Planning (ERP), an integrated IT system for management support, and to indicate their influence on the change of the traditional production process management model. (original abstract)
Nowoczesne narzędzia IT w znacznym stopniu wpływają na zmiany w metodach zarządzania, zaś ich zastosowanie również wpływa na zmiany metod organizacji i zarządzania procesami biznesowymi. Zmieniły się skala, zakres, czas i funkcjonalny charakter biznesu. Internet odgrywa szczególną rolę w zmianie charakteru i zakresu działania biznesu. Nasz artykuł próbuje zidentyfikować narzędzia IT, takie jak systemy hurtowni danych (ang. DW), systemy zarządzania relacjami z klientami (CRM), elektroniczna wymiana danych (EDI) i planowanie zasobów przedsiębiorstwa (ERP), zintegrowany system IT dla wspierania zarządzania oraz wskazać ich wpływ na zmianę modelu zarządzania procesem tradycyjnej produkcji. (abstrakt oryginalny)
Rocznik
Numer
Strony
94--108
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Akademia Finansów i Biznesu Vistula w Warszawie
  • Politechnika Łódzka
Bibliografia
  • Dziuba D.T., Durkiewicz P. (2000), Standaryzacja EDI w sferze ubezpieczeń i reasekuracji, Electronic Data Interchange, Electronic Commerce, Łódź.
  • Majewski P. (2001), Istota i główne cele CRM, http://www.ekademia.pl/a7istota_crm, [access: 21.12.2015].
  • Mazur A., Jaworska K., Mazur D. (2001), CRM Zarządzanie Kontaktami z Klientami, MADAR, Zabrze.
  • Newell F. (2002), Lojalność.com - Zarządzanie Relacjami z Klientami w nowej erze marketingu internetowego, http://archiwum.nf.pl/1004969-crm-to-nie-tylko-tech- nologia/ [access: 21.12.2015].
  • Węcel K. (2001), Istota, cele i główne elementy CRM, http://www.czasnaebiznes.pl/teksty/istota-crm.htmlll [access: 21.12.2015].
  • Zachara M. (2001), Strategia CRM - pomysł na biznes czy system informatyczny, http://crm.pl/pokaz.php?kategoria=5&id=107&strona=3 [access: 21.12.2015].
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171429097

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.