Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Budowa zintegrowanego systemu zarządzania kompetencjami jest zadaniem wieloetapowym, niemal jednoznacznym z opracowaniem strategii personalnej organizacji, połączonej ze strategią ogólną i innymi strategiami funkcjonalnymi. Wymaga ono rzetelnego, analitycznego podejścia, służącego w pierwszej kolejności celom organizacji i zarządu firmy. Podejście to umożliwia opracowanie spójnej formuły zarządzania zasobami ludzkimi, pozwalające na zwiększanie satysfakcji pracowników, lepsze wykorzystanie ich potencjału, sprawniejszą komunikację wewnętrzną wykorzystującą rozwiązania systemowe do uwiarygodnienia celów stawianych przed firmą i osiąganie szeregu innych korzyści. (fragment tekstu)
Rocznik
Strony
222--233
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Bibliografia
- Edvinsson L., Malone M.S.: Kapitał intelektualny. Warszawa: PWN 2001.
- Ledford G.E.: Paying for the skills. Knowledge and competencies of knowledge workers. "Compensation and Benefiss Review" 1995 (July/August).
- Levy-Leboyer C.: Kierowanie kompetencjami. Warszawa: Poltext 1997.
- Oleksyn T.: Zarządzanie kompetencjami. [w:] Szkolenie i rozwój pracowników a sukces firmy. Materiały konferencyjne pod red. A. Ludwiczyńskiego. Warszawa: Polska Fundacja Promocji Kadr 1999.
- Oleksyn T.: Zarządzanie kompetencjami w organizacji. "Humanizacja Pracy - Zarządzanie Zasobami Ludzkimi" 1999 nr 3.
- Pocztowski A.: Wokół pojęcia kompetencji i ich znaczenia w zarządzaniu zasobami ludzkimi. [w:] Gospodarowanie pracą. Pod red. B. Urbaniak. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego 2001.
- Rostkowski T.: System zarządzania potencjałem ludzkim na przykładzie firmy Medicomp Sp. z o.o. - analiza przypadku. "Humanizacja Pracy - Zarządzanie Zasobami Ludzkimi" 1999 nr 3.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171429125