PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | nr 421 Sieci międzyorganizacyjne, procesy i projekty w erze paradoksów | 543--553
Tytuł artykułu

Współpraca w rywalizacji na rynku usług medycznych

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Cooperation in Competition on The Market of Medical Services
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Paradoksem ostatnich lat, na najbardziej konkurencyjnym rynku wrocławskich usług stomatologicznych, jest budowanie współpracy miedzy najbardziej rywalizującymi ze sobą klinikami. Proces współpracy oraz zasady powstawania sieci międzyorganizacyjnej przypominają również zjawisko ekosystemu biznesu, który tworzy specyficzną architekturę środowiska, które wspiera działalność wszystkich partnerów sieci, korzystając z wartości, jakie kreują. W artykule przedstawiono wybrane refleksje autorki na temat omawianego zjawiska na podstawie badań własnych. Celem artykułu jest przedstawienie zjawiska koopetycji w komercyjnych usługach medycznych branży stomatologicznej(abstrakt oryginalny)
EN
The paradox of recent years, on the most competitive market of dental services in Wrocław, is building cooperation among clinics which compete with each other the most. The process of cooperation and the principles of formation the inter-organizational network remind also the phenomenon of business ecosystem that creates specific environmental architecture which supports activities of all partners in the network, using values that create it. The paper presents the author's selected reflections about the discussed phenomenon, which were based on her own research. The aim of the article is to present the phenomenon of coopetition in commercial medical services of the dental industry(original abstract)
Twórcy
autor
  • Akademia Wychowania Fizycznego we Wrocławiu
Bibliografia
  • Adner R., 2006, Match your innovation strategy to your innovation ecosystem, Harvard Business Review, vol. 84, no. 4, s. 98-107.
  • Chatain O., 2010, Value creation, competition, and performance in buyer-supplier relationships, Strategic Management Journal vol. 32, no. 1, s. 76-102.
  • Chrisidu-Budnik A., 2015, Quid pro quo: zaufanie i kontrakty w sieciach międzyorganizacyjnych, [w:] Krupski R. (red.), Zarządzanie strategiczne. Strategie sieci i przedsiębiorstw w sieci, Prace Naukowe Wałbrzyskiej Wyższej Szkoły Zarządzania i Przedsiębiorczości w Wałbrzychu, nr 32(2).
  • Czakon W., 2013, Strategia koopetycji w rozwoju organizacji, Zeszyty Naukowe Politechniki Łódzkiej, nr 1147, Organizacja i Zarządzanie, z. 52.
  • Czakon W., Borczuch A., 2005, Trwałość sieci gospodarczych w świetle teorii gier, Przegląd Organizacji, nr 3, s. 18-21.
  • Das T.K., Rahman N., 2010, Determinants of partner opportunism in strategic alliances: A conceptual framework, Journal of Business and Psychology, vol. 25, no. 1, s. 55-744.
  • Dyduch W., Bratnicki M., 2015, Tworzenie i przechwytywanie wartości w organizacjach współdziałających w sieci, [w:] Krupski R. (red.), Zarządzanie strategiczne. Strategie sieci i przedsiębiorstw w sieci, Prace Naukowe Wałbrzyskiej Wyższej Szkoły Zarządzania i Przedsiębiorczości w Wałbrzychu, nr 32(2) s. 77-93.
  • Głuch M., 2013, Alianse strategiczne jako źródło przewagi konkurencyjnej organizacji, Studia i Prace WNEiZ, nr 34, t. 2, Szczecin.
  • http://synergia.blox.pl/2008/02/Pojecia-zwiazane-z-synergia-w-dziedzinie-biologii.html.
  • Karpacz J., Podkówka-Sędek J., 2014, Pasywny i aktywny oportunizm w relacjach międzyorganizacyjnych, [w:] Krupski R. (red), Zarządzanie strategiczne. Rozwój koncepcji i metod, Prace Naukowe Wałbrzyskiej Wyższej Szkoły Zarządzania i Przedsiębiorczości w Wałbrzychu, nr 27(2), s. 279-290.
  • Kulczyk Z., 2015, Zaufanie i oportunizm jako podstawy zachowania w sieci, [w:] Krupski R. (red.), Zarządzanie strategiczne. Strategie sieci i przedsiębiorstw w sieci, Prace Naukowe Wałbrzyskiej Wyższej Szkoły Zarządzania i Przedsiębiorczości w Wałbrzychu, nr 32(2).
  • Leonard-Burton D., 1992, Core capabilities and core rigidities: A paradox in managing new product development, Strategic Management Journal, vol. 13.
  • Niemczyk J., 2013, Strategia. Od planu do sieci, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław.
  • Plawgo B., Rola transferu wiedzy w procesie internacjonalizacji małych i średnich przedsiębiorstw (MSP), http://www.hanse-parlament.org/images/images/pdf/speech_pres2007_10.pdf (26.07.2015).
  • Stańczyk-Hugiet E., 2012, Renta ekonomiczna dźwignię sieci międzyorganizacyjnych, [w:] Niemczyk J., Stańczyk-Hugiet E., Jasiński B. (red.), Sieci międzyorganizacyjne. Współczesne wyzwania dla teorii i praktyki, C.H. Beck, Warszawa.
  • Stańczyk-Hugiet E., 2015, Strategicznie o ekosystemie biznesu, [w:] Krupski R. (red.), Zarządzanie strategiczne. Strategie sieci i przedsiębiorstw w sieci, Prace Naukowe Wałbrzyskiej Wyższej Szkoły Zarządzania i Przedsiębiorczości w Wałbrzychu, nr 32(2).
  • Wathne K.H., Heide J.B., 2000, Opportunism in interfirm relationships: Forms, outcomes, and solutions, Journal of Marketing, vol. 64, no. 4, s. 36-51.
  • Zakrzewska-Bielawska A., 2014, Ewolucja szkół strategii: przegląd głównych podejść i koncepcji, [w:] Krupski R. (red.), Zarządzanie strategiczne. Rozwój koncepcji i metod, Prace Naukowe Wałbrzyskiej Wyższej Szkoły Zarządzania i Przedsiębiorczości, nr 2, Wałbrzych
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171429163

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.