PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2003 | nr 969 Sukces w zarządzaniu : uwarunkowania kadrowo-organizacyjne | 345--355
Tytuł artykułu

Sukces i jego kwantyfikacja w zarządzaniu organizacjami

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Pod pojęciem sukcesu rozumiemy pomyślny wynik jakiegoś przedsięwzięcia, powodzenie, triumf. W świecie biznesu sukces kojarzy się najczęściej z sukcesem rynkowym - a więc osiąganiem przez przedsiębiorstwo coraz wyższej pozycji na rynku, z trwaniem na rynku, pozyskiwaniem klienteli czy wynikami finansowymi. Tak rozumiejąc sukces, można powiedzieć, że osiągamy go w zarządzaniu, gdy prowadzi ono do sukcesu rynkowego. Jest to jednak daleko idące uproszczenie. A co z organizacjami non-profit, które nie konkurują na rynku? Poza tym - to, co jest dla jednej organizacji sukcesem, nie musi tym być także dla drugiej. (fragment tekstu)
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Zarządzania i Marketingu; Katolicki Uniwersytet Lubelski
Bibliografia
  • Bariery sprawności organizacji. Red. W. Kieżuń. Warszawa: PWE 1978.
  • Bednarski L.: Sprawozdanie z rocznej działalności przedsiębiorstwa i jego analiza w systemie anglo-amerykańskim. Żyrardów: IKR 1990.
  • Drucker P.: Menedżer skuteczny. Warszawa: Nowoczesność, AE w Krakowie 1994.
  • Drucker P.: Zarządzanie w czasach burzliwych. Warszawa: Nowoczesność, AE w Krakowie, Czytelnik 1995.
  • Gandolfi A.: Total Quality Management im Öffentlichen Bereich. "Management Zeitschrift" 1996 nr 3.
  • Hesselbein F., Goldsmith M., Bechard R.: Organizacja przyszłości. Warszawa: Fundacja Druckera, Business Press 1998.
  • Kaplan R.S., Norton D.P.: Strategiczna karta wyników - balanced scorecard. Praktyka. Warszawa: CIM 2001.
  • Kieżun W.: Sprawne zarządzanie organizacją. Warszawa: SGH 1997.
  • Kotarbiński T.: Traktat o dobrej robocie. Wrocław: Ossolineum 1975.
  • Kowalewski S.: Mierniki zdrowia instytucji. "Organizacja - Metody - Technika" 1970 nr 8-9.
  • Koźmiński A.K.: Zarządzanie tu i teraz. Warszawa: WSPiZ 1996.
  • Krzyżanowski L.J.: O podstawach kierowania organizacjami inaczej. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN 1999.
  • Lisiecki M.: Klasyczne i nowe metody organizacji i zarządzania. Teoria i praktyka. Warszawa: WSZiM 2001.
  • NarskiZ.: Biurokratyzm a sprawność metodyczna kierowania przedsiębiorstwem. "Zarządzanie" 1981 nr 8.
  • Romanowska M.: Zarządzanie strategiczne firm. Warszawa: CIM 1996.
  • Sierpińska M., Jachna T.: Ocena przedsiębiorstwa według standardów światowych. Wyd. 2. Warszawa: PWN 1997.
  • Stoner J.A.F, Freeman R.E., Gilbert D.R. jr.: Kierowanie. Warszawa: PWE 1997.
  • Stoner J.A., Wankel C.: Kierowanie. Warszawa: PWE 1994.
  • Tyszka T.: Psychologiczne pułapki oceniania i podejmowania decyzji. Gdańsk: GWP 1999.
  • Webber R.A.: Zasady zarządzania organizacjami. Warszawa: PWE 1990.
  • Zarządzanie. Teoria i praktyka. Red. A.K. Koźmiński, W. Piotrowski. Warszawa: PWN 1995.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171429296

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.