PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | nr 254 | 160--169
Tytuł artykułu

Uwarunkowania internacjonalizacji firmy z branży outsourcingu jakościowego - case study

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Conditioning of Internationalization of Firms From the Sector of Quality Outsourcing - Case Study
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Proces internacjonalizacji stał się dominującą cechą współczesnej gospodarki światowej. Najczęściej przejawia się on wychodzeniem przedsiębiorstwa ze swoją działalnością poza granice kraju macierzystego w celu zapewnienia sobie lepszych możliwości rozwoju. Istnieje wiele przesłanek i motywów wchodzenia na rynki zagraniczne. W dobie umiędzynaradawiania szczególnej analizie powinny zostać poddane uwarunkowania internacjonalizacji. Poszukiwanie odpowiedzi na pytanie, w jaki sposób przebiega umiędzynaradawianie i co go warunkuje, stało się przesłanką do napisania artykułu. Zastosowano case study konkretnego przedsiębiorstwa z branży outsourcingu jakościowego, które w ostatnich latach osiągnęło sukces na rynku europejskim.(abstrakt oryginalny)
EN
The process of internationalization has become the dominant feature of the contemporary world economy. Most frequently it occurs at the moment of an enterprise crossing its own national frontiers with the aim of ensuring itself of better opportunities of development. There is a multitude of premises and motives behind entering foreign markets. In the era of internationalization, the conditioning of internationalization should be placed under particular scrutiny. The search for the answer as to what course internationalization takes on and what conditions it have both become the premise behind writing this paper. In the herein paper, a case study of a specific enterprise from the quality outsourcing sector has been applied, which in fact has achieved success on the European market over the past several years.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
160--169
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Częstochowska
Bibliografia
  • Daszkiewicz N., Wach K. (2013), Małe i średnie przedsiębiorstwa na rynkach międzynarodowych, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Kraków.
  • Gostomski E. (2003), Rodzaje transakcji stosowanych w obrotach międzynarodowych [w:] H. Treder (red.), Podstawy handlu zagranicznego, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk.
  • Kosińska E., red. (2008), Marketing międzynarodowy. Zarys problematyki, PWE, Warszawa, s. 218.
  • Kuraś P. (2012), Internacjonalizacja działalności przedsiębiorstwa, "Zeszyty Naukowe Politechniki Częstochowskiej. Zarządzanie", nr 8.
  • Liberska B. (2002), Globalizacja. Mechanizmy i wyzwania, PWE, Warszawa.
  • McDougall P.P., Oviatt B. (2000), International Entrepreneurship: The Intersection of Two Research Paths, "Academy of Management Journal", No. 43(1).
  • Nieżurawski L., Nieżurawska J. (2013), Wybrane przyczyny sukcesu i porażek internacjonalizacji przedsiębiorstw, "Zarządzanie i Finanse", nr 4/2.
  • Plawgo B. (2004), Zachowania małych i średnich przedsiębiorstw w procesie internacjonalizacji, Instytut Organizacji i Zarządzania w Przemyśle "ORGMASZ", Warszawa.
  • Pluta-Olearnik M. (2013), Internacjonalizacja usług a strategie marketingowe polskich przedsiębiorstw, "Handel Wewnętrzny", tom I, maj-czerwiec (A), Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur.
  • Stępień B. (2011), Międzynarodowa kooperacja gospodarcza - przyczyny i uwarunkowania instytucjonalne i kulturowe [w:] B. Stępień (red.), Międzynarodowa kooperacja gospodarcza z polskiej perspektywy, PWE, Warszawa.
  • Śliwa M. (2012), Organizacja w środowisku międzynarodowym. Zarys teoretyczno- -instytucjonalny [w:] B. Glinka, M. Kostera (red.), Nowe kierunki w organizacji i zarządzaniu, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa.
  • Thomas-Morgan A., Jones M.V. (2009), Post-entry Internationalization Dynamics: Differences between Smes in the Development Speed of Their Internationalization Sales, "International Small Business Journal", No. 27(1).
  • Żbikowska A. (2013), Uwarunkowania ekspansji eksportowej polskich przedsiębiorstw, "Marketing i Rynek", nr 2.
  • [www 1], http://www.coface.pl/Aktualnosci-i-Media/Biuro-prasowe/Sektor-motoryzacyjnyw- Europie-Srodkowo-Wschodniej-silnie-zalezny-od-zagranicznych-inwestycji (dostęp 4.09.2015).
  • [www 2], http://www.pearsoned-ema.com (dostęp: 14.01.2015).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171429830

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.