PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | t. 17, z. 4, cz. 1 Między teorią i praktyką zarządzania : dokonania, dylematy, inspiracje : nauka dla praktyki gospodarczej i samorządowej | 273--285
Tytuł artykułu

Funkcje negocjacji w przedsiębiorstwie

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Functions of Negotiations within a Company
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Negocjacje stanowią skuteczne narzędzie współdziałania i rozwiązywania konfliktów w ramach wszelkiego rodzaju przedsięwzięć ukierunkowanych na wzrost efektywności działania firmy. Celem artykułu jest sprecyzowanie funkcji negocjacji w przedsiębiorstwie, odzwierciedlających ich istotne znaczenie w funkcjonowaniu współczesnych organizacji. (fragment tekstu)
EN
In the paper the issue of the functions performed by negotiations in a company is considered. The paper aims at characterizing those functions in the context of their importance for achieving company's objectives. In the introduction the general idea of negotiations and the definition of those conducted in a company are presented. Then in the main part of the paper particular functions of negotiations are described. Firstly, their function as organizational learning tool is discussed. Secondly, their role concerning achieving competitive advantage is addressed. Thirdly, their function as the way of mutual exchange between company and its environment is presented. Fourthly, all functions characterized earlier are integrated by treating negotiations as a specific managerial tool. In the closing section the synthesis of discussed functions is placed as well as the directions of subsequent research on those functions are pointed out. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Bibliografia
  • Brandenburger A., Nalebuff B.J. (1997), Co-Opetition: A Revolution Mindset That Combines Competition and Cooperation; The Game Theory Strategy That's Changing the Game of Business, Doubleday, New York.
  • Eisenhardt K.M., Galunic D.Ch. (2000), Coevolving. At Last a Way to Make Synergies Work, "Harvard Business Review", January-February.
  • Ertel D. (2005), Negocjacje jako źródło przewagi konkurencyjnej [w:] Negocjacje i rozwiązywanie konfliktów, Harvard Business Review, Wydawnictwo Helion, Gliwice.
  • Famielec J. (1992), Układy kooperacyjne w gospodarce rynkowej. Doświadczenia, strategie, Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków.
  • Fowler A. (2001), Jak skutecznie negocjować, Petit, Warszawa.
  • Kahn R.L. (2008), Organizational Theory [w:] International Negotiation. Analysis, Approaches, Issues. A Publication of the Process of International Negotiations (PIN) Project, V.A. Kremenyuk (red.), Jossey-Bass Publishers, San Francisco-Oxford.
  • Kowalczyk E. (2014), Doskonałość w negocjacjach - kompetencja (nie)pożądana, "Management Forum", nr 3.
  • Kozina A. (2012), Planowanie negocjacji w przedsiębiorstwie, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Kraków.
  • Leksykon zarządzania (2004), Difin, Warszawa.
  • Leśniewski M.A. (2015), Konkurencyjność miękka przedsiębiorstw, Difin, Warszawa.
  • Lewicki R.J., Saunders D.M., Barry B., Minton J.W. (2005), Zasady negocjacji. Kompendium wiedzy dla trenerów i menedżerów, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań.
  • Nadler J., Thompson L., Van Boven L. (2003), Learning Negotiations Skills: Four Models of Knowledge Creation and Transfer, "Managment Science", vol. 49, no 4.
  • Negocjacje. Harvard Business Essentials (2003), MT Biznes Ltd., Konstancin-Jeziorna.
  • Podstawy nauki o przedsiębiorstwie (2001), pod red. J. Lichtarskiego, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław.
  • Rządca R., Negocjacje w interesach, PWE, Warszawa 2003.
  • Stabryła A. (1984), Analiza systemowa procesu zarządzania, Ossolineum, Wrocław-Warszawa-Kraków-Gdańsk-Łódź.
  • Szarucki M. (2013), Model of Method Selection for Managerial Problem Solving in an Organization, "Business, Management and Education" vol. 11, no. 1.
  • Ury W. (1995), Odchodząc od NIE. Negocjowanie od konfrontacji do kooperacji, PWE, Warszawa.
  • Walas-Trębacz J. (2004), Kooperacja zewnętrzna w zarządzaniu przedsiębiorstwem, "Zeszyty Naukowe MWSE w Tarnowie", z. 5 - Prace z zakresu zarządzania, pod red. L. Kozioła, Tarnów.
  • Walton R.E., McKersie R.B. (1965), A Behavioral Theory Of Labor Negotiations: An Analysis Of A Social Interaction System, McGraw-Hill Book Company, New York.
  • Watkins M. (2005), Sztuka negocjacji w biznesie. Innowacyjne podejście prowadzące do przełomu, Wydawnictwo Helion, Gliwice.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171429978

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.