PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | nr 253 | 45--54
Tytuł artykułu

Wpływ wyceny znaków towarowych na wynik finansowy podmiotu gospodarczego

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Impact of Trademark Valuation on Financial Result of a Company
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest analiza wpływu wyceny znaków towarowych na wyniki finansowe przedsiębiorstw. Zaprezentowano różnorodne metody wyceny wartości początkowej znaków towarowych i zasady ich wyceny bilansowej. Część empiryczna zawiera analizę wpływu wyceny znaków towarowych na wyniki finansowe wybranych polskich spółek giełdowych. Większość spółek przyjmuje nieokreślony okres użytkowania znaków towarowych. Ich amortyzacja spowodowałaby znaczne obniżenie wyników operacyjnych badanych podmiotów.(abstrakt oryginalny)
EN
The objective of the article is to analyze the impact of trademark valuation on companies financial results. The article presents the multitude of trademark valuation methods for initial recognition and the rules for subsequent measurement. The last part of the article points to the influence of accounting policy for trademarks on financial results of selected Polish entities. Most companies assume an indefinite useful lives of their trademarks. Amortization of these trademarks would significantly reduce the operation profits of the sampled companies.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
45--54
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
autor
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
  • Buk H. (2011), Kreowanie wartości marki w procesie łączenia się spółek handlowych [w:] T. Cebrowska, W. Dotkuś (red.), Wartości niematerialne i prawne - ujmowanie i prezentacja, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Wrocław.
  • Dębski M. (2009), Kreowanie silnej marki, PWE, Warszawa.
  • Góralski B. (2013), Wycena marki metodą Brand-driven Earnings, Prace Naukowe, nr 291, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Wrocław.
  • Hupp O. i Powaga K. (2004), Using Consumer Attitudes to Value Brands: Evaluation of the Financial Value of Brands, "Journal of Advertising Research" September, Vol. 44, No. 3.
  • King A.M. (2012), Fair Value is Unfair, "Financial Executive International" June, 1.
  • Low J. i Kalafut P.C. (2004), Niematerialna wartości firmy. Ukryte źródło przewagi konkurencyjnej, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
  • Otonkue A.D.O., Edu B.E. i Ezak E. (2010), Acoounting for Brands: Contemporary Issues and Alternative Options, "The IUP Journal of Brand Management", Vol. VII, No. 1/2.
  • Rozporządzenie Komisji (WE) nr 1126/2008 z dnia 3 listopada 2008 r. przyjmujące określone międzynarodowe standardy rachunkowości zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 1606/2002 Parlamentu Europejskiego i Rady z późn. zm.
  • Urbanek G. (2008), Wycena aktywów niematerialnych przedsiębiorstw, PWE, Warszawa.
  • Urbanek G. (2011), Kompetencje a wartość przedsiębiorstwa, Wolters Kluwer Polska, Warszawa.
  • Ustawa z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych, Dz.U. z 2014 r., poz. 851 z późn. zm.
  • Ustawa z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości, Dz.U. z 2013 r., poz. 330 z późn. zm.
  • Ustawa z dnia 30 czerwca 2000 r. Prawo własności przemysłowej, Dz.U. z 2013 r., poz. 1410 z późn. zm.
  • [www 1] http://investor.tvn.pl (dostęp: 23.09.2014).
  • [www 2] http://kinopolska.pl (dostęp: 23.09.2014).
  • [www 3] http://www.cyfrowypolsat.pl (dostęp: 23.09.2014).
  • [www 4] http://www.netmedia.com.pl (dostęp: 23.09.2014).
  • [www 5] http://www.pmpg.pl (dostęp: 23.09.2014).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171430154

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.