PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | 17 | nr 2 | 43--48
Tytuł artykułu

Motywy podejmowania studiów pedagogicznych w świetle badań kwestionariuszowych

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Reasons of Undertaking the Pedagogical Studies on the Basis of Questionnaire Surveys
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule poruszono problematykę motywacji do podejmowania studiów na kierunku pedagogika. Motywy, jakimi kierują się młodzi ludzie wybierając określony kierunek studiów, są uwarunkowane zarówno czynnikami indywidualnymi, jak i tymi o charakterze zewnętrznym (środowiskowym, koniunkturalnym). Decyzje edukacyjne ludzi to aktualny nurt badań w naukach społecznych - od ekonomii, polityki społecznej czy socjologii po psychologię i nauki pedagogiczne. Problematyka ta ma wymiar praktyczny i związana jest z koniecznością rozumienia procesów zachodzących w społeczeństwie - na rynku pracy i na rynku edukacyjnym. W artykule przedstawiono główne motywy, którymi kierują się studenci kierunku pedagogicznego, podejmując studia niestacjonarne I i II stopnia. (abstrakt oryginalny)
EN
The article discusses the issue of motivation for undertaking the studies of Pedagogy. Young people choosing particular faculty are driven by both individual as well external (environmental, economic) factors. The educational decisions of people have become current research in social studies from economics, political science, sociology up to psychology and pedagogical science. This issue as a whole has a practical dimension. It is strictly combined with the necessity to understand the processes in the society, especially on the labour and educational market. The research presented in this article concerns the students of 1st and 2nd cycle extramural studies at pedagogical faculty. (original abstract)
Słowa kluczowe
Rocznik
Tom
17
Numer
Strony
43--48
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Wyższa Szkoła Zarządzania Edukacja we Wrocławiu
  • Wyższa Szkoła Zarządzania "Edukacja" we Wrocławiu
Bibliografia
  • Czapiński J., Cywilizacyjna rola edukacji. Dlaczego warto inwestować w wykształcenie?, Prace Monograficzne Instytutu Studiów Społecznych UW, Warszawa 1996.
  • Dobrowolska D., Praca w życiu człowieka, wyd. CRZZ, Warszawa1980.
  • Haromszeki Ł., Jarco P., System wartości menadżerów i pracowników niższego szczebla w świetle badań porównawczych, "Społeczeństwo i Ekonomia" 2014, wyd. UE we Wrocławiu, nr 2.
  • Jarco P., Monitorowanie karier zawodowych absolwentów uczelni wyższych jako narzędzie do podnoszenia jakości kształcenia, [w:] Ekonomiczne i edukacyjne wymiary komunikacji, pod red. nauk. Kowal J., Wawrzak-Chodaczek M., Żeligowski H., Wyd. WSZ "Edukacja", Wrocław 2013.
  • Jałowiecki S., Struktura systemu wartości, konstrukcje teoretyczne i techniki analizy, [w:] System wartości w środowisku pracy, Materiały powielone IOK, PAN, MNSzWiT, Jabłonna 11-14 listopad 1976.
  • Knowles M.S., Holton E.F., Swanson R.A., Edukacja dorosłych, PWN, Warszawa 2009.
  • Nalaskowski S., Ogólne i specjalistyczne składniki wykształcenia jako teoretyczna podstawa uniwersyteckich studiów pedagogicznych, [w:] Psychologiczne i pedagogiczne aspekty studiowania, pod red. S. Kawuli, Toruń 1981.
  • Rokeach M., Beliefs, Attitudes and Values, A Theory of Organization and Change, San Francisco, Washington, London 1972.
  • Strelau J., Psychologia. Jednostka w społeczeństwie i elementy psychologii stosowanej, t. 3, wyd. GWP, Gdańsk 2000.
  • Śliwerski B., Etyczne aspekty dys(a)kredytacji pedagogiki w szkołach wyższych, Annales; Etyka w życiu gospodarczym, t. 8, nr 2, Łódź 2005.
  • Ustawa z dnia 27 lipca 2005 r. Prawo o szkolnictwie wyższym, Dział I, System szkolnictwa wyższego.
  • Monitorowanie losów zawodowych absolwentów uczelni wyższych z wykorzystaniem danych administracyjnych Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, Raport Pracowni Ewaluacji Jakości Kształcenia UW, Warszawa, styczeń 2014.
  • Studia wyższe - dla kogo, po co i z jakim skutkiem, Komunikat z badań CBOS, BS/92/2013, Warszawa 2013.
  • Wzorcowe efekty kształcenia dla kierunku studiów pedagogika, Załączniki do rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 4 listopada 2011.
  • Kobiety i mężczyźni na rynku pracy, GUS, Warszawa 2014.
  • www.boguslawsliwerski.pl
  • www.e-mentor.edu.pl
  • www.nauka.gov.pl
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171430172

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.