PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | 4 | nr 1 | 9--26
Tytuł artykułu

Empirical Research Review on Barriers to the Implementation of the Process Approach in Polish Companies

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Empiryczna analiza barier we wdrażaniu podejścia procesowego w polskich przedsiębiorstwach
Języki publikacji
EN
Abstrakty
W artykule dokonano analizy i wybrano jedenaście barier ograniczających wdrożenie podejścia procesowego w organizacjach w Polsce. Na podstawie przeprowadzonych badań ankietowych dokonano analizy i utworzono model ISM. Z badań wynika, że u podstaw problemów związanych z wdrażaniem systemu leżą: opór ze strony pracowników oraz brak środków finansowych. Badania wskazują, że skuteczne wdrażanie systemu opartego o jakość wymaga zmiany mentalności polskich pracowników, odpowiednie szkolenia, zwiększenie zaangażowania kierownictwa, a w ostatniej kolejności poszukiwanie nowych środków finansowych. (abstrakt oryginalny)
EN
The article analyses eleven selected barriers to the implementation of the process approach in Polish organizations. Based on a survey, analysis has been carried out and the ISM model was created. The results of the research show that the underlying barriers are: the employee's resistance to change and the lack of financial resources. Studies show that effective implementation of the system based on the process approach requires change in the mentality of Polish employees. Adequate training should be introduced and implemented, and the involvement of management should be increased. Of less importance is the search for new funds. (original abstract)
Rocznik
Tom
4
Numer
Strony
9--26
Opis fizyczny
Twórcy
  • Wroclaw School of Banking, Poland
  • Wroclaw School of Banking, Poland
Bibliografia
  • Alsughayir A. (2014), Barriers to TQM implementation within a private medical services organizations in Saudi Arabia, "International Journal of Business Administration", vol. 5 no. 3, pp. 117-121.
  • Altahayneh L.Z. (2014), Implementation of Total Quality Management in colleges of physical education in Jordan, "International Journal of Business and Social Science", vol. 5 no. 3, pp. 109-117.
  • Amar K., Zain Z.M. (2001), Barriers in the implementation of total quality management in Indonesian manufacturing organizations, "Jurnal Teknik Industri", vol. 3 no. 2, pp. 367-372.
  • Bednarz K.K. (2009), Podejście procesowe w komunikacji wewnętrznej przedsiębiorstwa, "Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu", Podejście procesowe w organizacjach, no. 52, pp. 23-33.
  • Bonsu C.A., Kusi A. (2014), Effects of motivation on job performance of local government workers in Ghana: A case study of Atwima Nwabiagya District Assembly in the Ashanti Region, "International Journal of Management Sciences", vol. 2 no. 8, pp. 337-250.
  • Cătălin S.H., Bogdan B., Dimitrie G.R. (2014), The existing barriers in implementing Total Quality Management, "Analele Universitatii din Oradea", Stiinte Economice, No. 1, pp. 1234-1240.
  • Dale B.G. (1997), Characteristics of organizations not committed to total quality management, Proc. Instn. Mech. Engrs., vol. 211 Part B, pp. 377-384.
  • Fei T.L.K., Rainey H.G. (2003), Total Quality Management in Malysian government agencies: Condition for successful implementation of organizational change, "International Public Management Journal", vol. 6 no. 2, pp. 145-172.
  • Grajewski P. (2003), Koncepcja struktury organizacji procesowej, TNOiK, Toruń.
  • Global Human Capital Report CPP (2008), Workplace conflict and how businesses can harness it to thrive, July, http://www.cpp.com/pdfs/CPP_Global_Human_Capital_Report_ Workplace_Conflict.pdf [6.10.2015].
  • Islam A., Haque A. (2012), Key aspects of TQM implementation in manufacturing organization, an empirical investigation, IRACST, "International Journal of Research in Management & Technology (IJRMT)", vol. 2 no. 3, pp. 268-277.
  • Jokiel G. (2009), Podejście procesowe w zarządzaniu - geneza i kierunki rozwoju koncepcji, Wrocław, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.
  • Juneja D., Ahmad S., Kumar S. (2011), Adaptability of Total Quality Management to service sector, "IJCSMS International Journal of Computer Science & Management Studies", vol. 11 no. 2, August, pp 93-98.
  • Khan N. (2006), The role of culture in successful implementation of quality initiatives, Pakistan's 10th International Convention on Quality Improvement November 27~28, 2006 - Lahore, Pakistan, ICQI, pp. 1-18.
  • Łasiński G., Głowicki P. (2013), Praca grupowa jako efektywne narzędzie rozwijania kapitału intelektualnego w przedsiębiorstwach, "Studia Ekonomiczne/Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach", No. 161, Społeczno-ekonomiczne problemy rynku pracy, pp. 19-26.
  • Masters, R.J. (1996), Overcoming barriers to TQM's success, "Quality Progress", vol. 29 no. 5, Milwaukee, pp 53-55
  • Muyengwa G. (2013), Evaluation of Total Quality Management implementation in small and medium manufacturing companies, International Conference on Law, Entrepreneurship and Industrial Engineering (ICLEIE'2013) April 15-16, Johannesburg (South Africa), pp. 256-261.
  • Nowosielski S. (2009), Podejście procesowe w organizacjach, Wrocław, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.
  • Ostrowski D., Jagodziński J. (2015), Bariery we wdrażaniu podejścia procesowego w przedsiębiorstwach w Polsce, "Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu" (WSB University in Wrocław Research Journal), vol. 15 no. 7, pp. 925-944.
  • PHCC Educational Foundation (1996), Total Quality Management. A continuous improvement process, http://www.phccweb.org/files/2011foundation/pdfs/tqm.doc [12.10.2015].
  • Prajapati P.K. (2015), Implementation aspects of TQM in Indian manufacturing industries, "International Journal of Science, Engineering and Technology", volume 3 no. 3, pp. 590-596.
  • Salegna G., Fazel F. (2000), Obstacles to implementing TQM, "Quality Progress", vol. 33 no. 7, pp 53-64
  • Sandström D., Svanberg M. (2011), Preparing to overcome the barriers of implementing a quality management system: A case study of EDB Card Services AS, Umeå School of Business, Supervisor: Bonnedah K.-J., Degree project.
  • da Silva L.A., Damian I.P.M., de Padua S.I.D. (2012), Process management tasks and barriers: functional to processes approach, "Business Process Management Journal", vol. 18 no. 5, pp. 762-776.
  • Skrzypek E., Hofman M.(2010), Zarządzanie procesami w przedsiębiorstwie, Warszawa, Wolters Kluwer.
  • Spaho K. (2013), Organizational communication and conflict management, "Management", vol. 18 no. 1, pp. 103-118.
  • Suleman Q., Gul R. (2015), Challenges to successful Total Quality Management implementation in public secondary schools: A case study of Kohat District, "Pakistan Journal of Education and Practice", vol. 6 no. 15, pp. 123-135.
  • Tervonen P., Pahkala N., Haapasalo H. (2009), Development of TQM in steel manufacturers' production, "Ibima Business Review", vol. 1, pp. 14-21.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171430304

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.