PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | vol. 14, nr 1 (58), t. 2 Konsument 3.0 : determinanty - działania - implikacje | 74--86
Tytuł artykułu

Wpływ postrzegania prywatności w sieci na kształtowanie modelu konsumenta 3.0

Autorzy
Warianty tytułu
The Impact of a Sense of Online Privacy on the Development of the Consumer 3.0 Model
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Zasadniczym celem artykułu jest analiza wpływu postrzegania prywatności w sieci na kształtowanie modelu konsumenta 3.0. Aby zweryfikowć ten cel, przeprowadzono badanie na wybranej grupie indywidualnych użytkowników, głównie do 22. roku życia. Opracowanie zawiera charakterystykę osób aktywnie korzystających z mediów społecznościowych oraz urządzeń przenośnych. Przedstawiono ich podejście do ochrony prywatności w odniesieniu do korzystania z różnych rozwiązań technologicznych. Przeprowadzono dyskusję wyników oraz wskazano obszary, w których przedsiębiorcy powinni położyć nacisk na edukację konsumentów. (abstrakt oryginalny)
EN
The main target of this article is to analyze the impact of a sense of online privacy on the development of the Consumer 3.0 model. In order to verify the above, a study was conducted on a selected group of individual users mostly aged up to 22. The study includes the characteristics of people actively using social media and mobile devices, and presents their approach to privacy with respect to the use of various technological solutions. It also discusses the findings and identifies areas where entrepreneurs should put emphasis on consumer education. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Warszawski
Bibliografia
  • Accenture. (2013). Say Hello To Customer 3.0. Pozyskano z: http://nstore.accenture.com/ IM/FinancialServices/AccentureLibrary/data/pdf/Say_Hello_To_Customer_3.0.pdf (19.11.2015).
  • Bentyn, Z. (2012). Wpływ rozwiązań informatycznych na zmianę zachowań nabywczych klientów oraz rozwiązań logistycznych przedsiębiorstw handlowych. Research Papers of The Wroclaw University of Economics / Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, (267).
  • Blackshaw, P. (2007). Consumer 3.0: New Trends in CGM. Pozyskano z: https://www.clickz. com/clickz/column/1717964/consumer-new-trends-cgm (16.11.2015).
  • Brzostek-Pawłowska, J. (2011). Zmiany w modelach i technologiach informacyjnych w dobie Web 2.0 i Web 3.0. Elektronika - konstrukcje, technologie, zastosowania, (3), 143-151.
  • GSMONLINE. (2015). Penetracja telefonii komórkowej w Polsce - III kw. 2015 r. Pozyskano z: http://gsmonline.pl/artykuly/penetracja-telefonii-komorkowej-w-polsce-iii-kw-2015 (22.11.2015).
  • Internet World Stats. (2015). Ilość użytkowników na świece według regionów. Pozyskano z: http://www.internetworldstats.com/stats.htm (05.12.2015).
  • Jestem.mobi. (2015). POLSKA.JEST.MOBI 2015. Pozyskano z: http://www.tnsglobal.pl/ coslychac/files/2015/05/POLSKA_JEST_MOBI_2015.pdf (03.11.2015).
  • Mazurek, P., Zając, J.M. i Rakocy, K. (2007). Między inwigilacją a uwiedzeniem: Użytkownicy internetu wobec praktyk gromadzenia i przetwarzania danych. Studia Socjologiczne, 3 (186).
  • Mróz, B. (2014). Konsument w sieci - wyzwania i zagrożenia. Handel Wewnętrzny, (4).
  • Pelegrfn-Borondo, J., Reinares-Lara, E., Olarte-Pascual, C. i Garcia-Sierra, M. (2016). Assessing the Moderating Effect of the End User in Consumer Behavior: The Acceptance of Technological Implants to Increase Innate Human Capacities. Frontiers in Psychology, 7 (132), http://dx.doi.org/10.3389/fpsyg.2016.00132.
  • Professional Planning Forum. (2013). Best Practice Guide 2013. Pozyskano z: http://theforum.social/Portals/28/PDFs/2013 Conference/2013 BP Guide/Customer 3.0 - customer operations in an age of consumer empowerment.pdf (19.11.2015).
  • Pukas, A. (2014). Wykorzystanie crowdsourcingu w sferze usług - możliwości i ograniczenia. Research Papers of The Wroclaw University of Economics/Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, (353), 133-134, http://dx.doi.org/10.15611/ pn.2014.353.12.
  • Siuda, P. (2015). Prywatność w Internecie - zarys perspektywy krytycznej. Kultura - Media - Teologia, 20 (5).
  • Sroka, K. i Rost, W. (2014). Przetwarzanie danych osobowych w Internecie. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Studia Administracyjne, (6), 72-79.
  • Szumski, O. (2008). Kulturalne uwarunkowania zawartości portali Web 2.0. W: J. Kisielnicki (red.), Inform@tyka dla przyszłości (s. 300-310). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania UW.
  • Varey, R. i McKie, D. (2010). Staging Consciousness: Marketing 3.0, Post-consumerism and Future Pathways. Journal of Customer Behaviour, 9 (4), 330-331, http://dx.doi. org/10.1362/147539210X543538
  • WeRSM. (2015). How Much Are Social Networks Really Worth. Pozyskano z: http://wersm. com/how-much-are-social-networks-really-worth (16.11.2015).
  • ---
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171430346

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.