PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2016 | nr 6 | 31--39
Tytuł artykułu

O pewnych zachowaniach klientów usług ubezpieczenia na życie

Warianty tytułu
About Certain Life Insurance Services Consumers' Behaviour
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Wbrew swej nazwie pojęcie "zachowanie konsumenta" nie zawiera w sobie czysto behawioralnych przejawów tego, co się "wewnątrz" konsumenta dzieje. Wydaje się, iż jest tak, ponieważ przedmiotem badań jest tutaj jedynie swoista relacja, w jaką konsument wchodzi z finalnym produktem, który zamierza nabyć i użytkować. Innymi słowy, zachowania w sensie fizycznym oraz werbalnym i niewerbalnym, które przejawia konsument, nabywając produkt, leżą poza obszarem zainteresowań producenta. W przypadku usług, których ślad przy tworzeniu teorii zachowania konsumenta jest trudno zauważalny, sytuacja ma się zgoła odmiennie. Relacja pomiędzy konsumentem a sprzedawcą (usługodawcą) jest cechą konstytuującą pojęcie usługi, a zatem to, co się wydarza w jej trakcie w sensie fizycznych oraz werbalnych i niewerbalnych zachowań konsumenta (usługobiorcy), ma nie tylko wpływ na końcowy efekt usługi, ale również na to, czy ona w ogóle zostanie wytworzona. Niestety, pomimo znaczenia, jakie dla zaistnienia usługi, a później jej trwania mają sygnalizowane zachowania, nie cieszą się one jakimś szczególnym zainteresowaniem ze strony badaczy, a zatem wiedza na ich temat jest uboga. Niniejszym tekstem autor podejmuje próbę jej wzbogacenia. (abstrakt oryginalny)
EN
Contrary to its name, the term 'consumer behaviour' does not describe pure behavioural expression of what is happening inside the consumer. This seems to be due to the nature of the studies herein, where the subject of the matter is the relationship in which the consumer enters with the final product he or she intends to purchase and use. In other words, behaviour - in its physical and/or non-verbal sense, exhibited by the consumer is outside of producer's intrests' scope. When it comes to the services, which are hardly traceable in the origins of theory of consumer's behaviour, the situation differs. The relationship between the consumer and the vendor is the very essence of the term ‚service', therefore everything that happens - whether it's physical, verbal or non-verbal, influences not only the end result of the service but it's occurrence all together. Unfortunately, despite the significance of behavioural cues on the existence and duration of the service, they are yet to become of interest for the researches. As the knowledge of the matter is small, the author's aim is to expand it. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
31--39
Opis fizyczny
Twórcy
  • Ubezpieczam Życie
Bibliografia
  • Antonides, G. i Van Raaij, W.F. (2003). Zachowanie konsumenta. Podręcznik akademicki. Warszawa: Wyd. Naukowe PWN.
  • Cialdini, R.B., Martin, S.J. i Goldstein, N.J. (2014). Mała wielka zmiana. Jak skutecznie wywierać wpływ. Sopot: GWP.
  • Crosby, L.A. i Stephens, N. (1987). Effects of Relationship Marketing on Satisfaction, Retention and Prices in the Life Insurance Industry. Journal of Marketing Research, XXIV, 404-411.
  • Foxall, G.R. i Goldsmith, R.E. (1998). Psychologia konsumenta dla menedżera marketingu. Warszawa: Wyd. Naukowe PWN.
  • Gajewski, S. (1997). Zachowanie konsumenta a współczesny marketing. Łódź: Wyd. UŁ.
  • Garbarski, L., Rutkowski, I. i Wrzosek, W. (1996). Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy. Warszawa: PWE.
  • Goffman, E. (2000). Człowiek w teatrze życia codziennego. Warszawa: Wydawnictwo KR.
  • Goffman, E. (2008). Zachowanie w miejscach publicznych. Warszawa: Wyd. Naukowe PWN.
  • Goffman, E. (2010). Spotkania. Dwa studia z socjologii interakcji. Kraków: Zakład Wydawniczy Nomos.
  • Jachnis, A. i Terelak, J.F. (1998). Psychologia konsumenta i reklamy. Bydgoszcz: Oficyna Wydawnicza Branta.
  • Lambkin, M., Foxall, G., Van Raaij, W.F. i Heilbrunn, B. (2001). Zachowanie konsumenta. Koncepcje i badania europejskie. Warszawa: Wyd. Naukowe PWN.
  • Miller, W.R. i Rollnick, S. (2014). Dialog motywujący. Jak ludziom pomóc w zmianie. Kraków: Wyd. UJ.
  • O'Shaughnessy, J. (1994). Dlaczego ludzie kupują. Warszawa: PWE.
  • Rogoziński, K. (2000). Nowy marketing usług. Poznań: Wyd. AE w Poznaniu.
  • Rosengren, D.B. (2014). Rozwijanie umiejętności w dialogu motywującym. Podręcznik praktyka z ćwiczeniami. Kraków: Wyd. UJ.
  • Światowy, G. (1994). Zachowania konsumenckie. Wrocław: Wyd. AE im. Oskara Langego.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171431224

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.