PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | nr 1 (56) | 117--128
Tytuł artykułu

Zachowania i oczekiwania turystów dotyczące wypoczynku w gospodarstwach agroturystycznych funkcjonujących na obszarach przyrodniczo cennych

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Behavior and Expectations of Tourists on Holiday in Agritourism Farms Located in Environmentally Sensitive Areas
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Dążenie coraz większej liczby turystów do wypoczynku z dala od zgiełku i tłumu w popularnych kurortach turystycznych powoduje bardzo często wzrost zainteresowania pobytem na obszarach przyrodniczo cennych. Stanowi on okazję do spędzenia czasu w cichym, spokojnym i czystym środowisku, umożliwia poznawanie i obcowanie z walorami przyrodniczymi, obserwowanie wielu gatunków fauny i flory w naturalnym otoczeniu. Dość istotna jest tu też chęć powrotu ludzi do "natury", którzy często pracują na co dzień w "sztucznym" miejskim otoczeniu. Atrakcyjność turystyczną obszarów przyrodniczo cennych w dużej mierze można zawdzięczać faktowi, iż znaczna ich część jest poddana protekcji w celu zachowania i ochrony wyjątkowych walorów przyrodniczych. To one są właśnie atrakcją przyciągającą wielu turystów w tego typu miejsca. Obszary przyrodniczo cenne stanowią ogromny potencjał turystyczny danego regionu, w znacznej mierze oparty między innymi na zasobach naturalnych parków narodowych. (fragment tekstu)
EN
The article presents the results of the research on the behavior and expectations of people vacationing in the agritourism farms located in environmentally valuable areas. Surveys were conducted during the summer 2013 among 133 tourists spending their vacations in the vicinity of Kampinos National Park. The paper presents the characteristics of an average tourist visiting environmentally valuable areas, and the behavior of tourists spending their leisure time there. The article elaborates on an analysis of criteria which help tourist to select this form of tourism, as well as the selection of a specific offer from many, what sources of information about the place or a recreational object they use, what are the preferred ways of spending leisure time so as their expectations towards diversity and improvement of the offer. The debate on the subject was extended by the analysis of the factors which defines the tourists behavior and expectations, such as: age, gender, and education. (author's abstract)
Rocznik
Numer
Strony
117--128
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
  • Politechnika Białostocka, Zamiejscowy Wydział Leśny w Hajnówce
Bibliografia
  • Bajda-Gołębiewska M., Szlaki turystyczne na obszarach chronionych, "Economy and Management" 2011 nr 1.
  • Balińska A., Sikorska-Wolak I., Turystyka wiejska szansą rozwoju wschodnich terenów przygranicznych na przykładzie wybranych gmin, Warszawa 2009.
  • Dzioban K., Wielkość ruchu turystycznego w Kampinoskim Parku Narodowym, "Studia i Materiały Centrum Edukacji Przyrodniczo-Leśnej" 2013 nr 15, z. 4(37).
  • Kolczatek R., Jankowski K., Internet - nowoczesne źródło informacji i reklamy w agroturystyce, w: M. Plichta, J. Sosnowski (red.), Marketing w agroturystyce, Siedlce 2006.
  • Krzyżanowska K., Wojtkowski R., Rola internetu w promocji usług agroturystycznych, "Studia Ekonomiczne i Regionalne" 2012 t. 5, nr 1.
  • Młynarczyk K., Przyrodnicze uwarunkowania animacji turystyki aktywnej, "Nauka Przyroda Technologie" 2008 t. 2, z. 4.
  • Niedziółka A., Bogusz M., Uwarunkowania rozwoju turystyki społecznej na przykładzie gminy Istebna, "Folia Pomeranae Universitatis Technologiae Stetinensis, Oeconomica" 2011 nr 288(64).
  • Niedziółka A., Wykorzystanie sieci Internet w promocji produktu agroturystycznego na przykładzie województwa małopolskiego, w: N. Semeniuk, R. Mosdorf (red.), Zastosowanie technologii informacyjnych do wspomagania zarządzania procesami gospodarczymi, Białystok 2008.
  • Ochrona Środowiska 2014, Warszawa 2014.
  • Prochorowicz M., Zastosowanie reklamy elektronicznej w promocji gospodarstw agroturystycznych, w: M. Plichta, J. Sosnowski (red.), Marketing w agroturystyce, Siedlce 2006.
  • Puciato D., Turystyka i rekreacja na obszarach przyrodniczo cennych na przykładzie Parku Krajobrazowego Góry Opawskie, "Studia i Materiały Centrum Edukacji Przyrodniczo- -Leśnej" 2009 nr 11, z. 4(23).
  • Sikorska-Wolak I., Zawadka J., Oczekiwania konsumentów na rynku usług agroturystycznych, "Studia Ekonomiczne i Regionalne" 2012 t. 5, nr 1.
  • Stepaniuk K., Wybrane koncepcje związane z projektowaniem, wdrożeniem i rozwojem działalności e-agroturystycznej na przykładzie województwa podlaskiego, "Acta Scientiarum Polonorum. Oeconomia" 2010 nr 9(4).
  • www.kampinoski-pn.gov.pl.
  • Zawadka J., Ekonomiczno-społeczne determinanty rozwoju agroturystyki na Lubelszczyźnie (na przykładzie wybranych gmin wiejskich), Warszawa 2010.
  • Zawadka J., Zachowania turystów wypoczywających na wsi i czynniki je warunkujące, w: K. Krzyżanowska (red.), Budowanie konkurencyjności obszarów wiejskich, Warszawa 2013.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171431466

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.