PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | 7 | nr 1 | 1--8
Tytuł artykułu

iPhone jako przykład dobra luksusowego - analiza wielkości sprzedaży i cen w latach 2010-2014

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
iPhone as an Example of the Present Luxury Good - Analysis of Sales and Prices in 2010-2014
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W dobie powszechnego konsumpcjonizmu, a także ogólnego dostępu do nowości technologicznych trudno jest zidentyfikować i wyróżnić grupę dóbr luksusowych na jakimkolwiek rynku. W segmencie telefonów komórkowych i smartphonów każdy z oferowanych przez producentów modeli ma praktycznie takie samo zastosowanie, a właściwości i możliwości techniczne nie różnią się między sobą znacząco. Jednakże istnieje szczególny produkt, którego posiadanie nie tylko umożliwia wykorzystywanie jego tradycyjnych funkcji, ale także nadaje posiadaczowi szczególny status. Celem poniższego opracowania jest ustalenie, czy smartphone iPhone jest przykładem dobra luksusowego na rynku smartphonów w rozumieniu ekonomicznym. Weryfikacja tej hipotezy opiera się na wykorzystaniu mechanizmów prawa Veblena oraz elastyczności dochodowej popytu. (abstrakt oryginalny)
EN
In the times of widespread consumerism and access to technology it is hard to identify and set group of luxury good apart on any of the markets. In the group of smartphones each of models has almost the same appliance and their features do not vary much. However, there is a product that provides the user with traditional functions but also gives the user special status. The aim of this article is to determine if the iPhone is an example of luxury good on the market of smartphones in the economic way. To verify this hypothesis author uses two rules: the Veblen effect and the income elasticity of demand. (original abstract)
Rocznik
Tom
7
Numer
Strony
1--8
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Gdański, doktorantka
Bibliografia
  • Czarny E, Mikroekonomia, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2006.
  • Dach Z., Podstawy mikroekonomii, Wydawnictwo Naukowe SYNABA, Kraków 1999.
  • Kamińska T., Kubska-Maciejewicz B., Laudańska-Trynka J., Teoria podejmowania decyzji przez podmioty rynkowe, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 1998.
  • Mortelmans, D. Sign Values of Distinction, The Concept of Luxury, "Semiotica" 2005, vol. 157, No1/4.
  • Rekowski M., Mikroekonomia, Poznań 2008.
  • Rynek dóbr luksusowych w Polsce, KMPG, Warszawa 2010.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171431764

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.