PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2010 | nr 1 (40) | 19--40
Tytuł artykułu

Spectator in spectaculum. Ukryte osobowości programów telewizyjnych TVP1, TVP2, TVN, Polsat

Warianty tytułu
Spectator in spectaculum. The key Polish channels' (TVP1, TVP2, TVN and Polsat) concealed personalities
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł przedstawia próbę weryfikacji hipotezy konwergencji i hipotezy dywergencji w odniesieniu do czterech głównych programów telewizyjnych w Polsce (TVP1, TVP2, TVN, Polsat) na podstawie wyników analizy zawartości tych programów, którą na zamówienie TVP S.A. zrealizował ośrodek TNS OBOP. W pierwszej części artykułu analizowane są dane dotyczące struktury gatunkowej i tematycznej programów, które pokazują wyraźną przewagę podobieństw nad różnicami, zwłaszcza w czasie najwyższej oglądalności, co potwierdza hipotezę konwergencji. W drugiej części artykułu, na podstawie wyników analizy dotyczących adresatów audycji, postaci pierwszoplanowych, przekazywanych wartości i emocji oraz sposobów budowania relacji z widzami, rekonstruowany jest profil widza modelowego, wpisanego w świat przedstawiony i stanowiącego punkt odniesienia dla preferowanych grup odbiorców. Efektem tej rekonstrukcji jest zarysowanie "ukrytych osobowości" każdego programu, na tyle różnych, iż uzasadniających tezę o ich dywergencji. (abstrakt oryginalny)
EN
The article attempts to verify the hypotheses of convergence and divergence with regard to main Polish TV channels (TVP1, TVP2, TVN, Polsat) based on content analysis, ordered by TVP and performed by TNS OBOP. The first part of the article analyses the data on genre and theme structure of the channels. It shows more similarities than differences between the channels, especially during prime time hours, which supports the hypothesis of convergence. The latter part of the article, based on analysis results of target audiences, leading men/women, transmitted values and emotions as well as ways of building relations with recipients, constructed was a model viewer, in tune with the world portrayed and a reference point to the preferred target audience. The end result is a sketch of each channel's concealed personality, different enough from each other to support the theory of divergence. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
19--40
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Warszawski
Bibliografia
  • Mrozowski M., Media masowe. Władza, rozrywka i biznes, Warszawa 2001.
  • Jenkins H., Kultura konwergencji, Warszawa 2007.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171432420

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.