PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | t. 17, z. 4, cz. 1 Między teorią i praktyką zarządzania : dokonania, dylematy, inspiracje : nauka dla praktyki gospodarczej i samorządowej | 143--159
Tytuł artykułu

Outsourcing - jako skuteczne narzędzie restrukturyzacji w placówkach medycznych

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Outsourcing - as a Successful Restructuring Tool in Medical Facilities
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem niniejszej pracy jest przedstawienie możliwości, jakie daje zastosowanie outsourcingu w placówkach ochrony zdrowia, ale także zagrożeń, jakie niesie wdrożenie tego narzędzia restrukturyzacji. (fragment tekstu)
EN
The aim of this work is to present the possibilities the use of outsourcing in health care facilities brings and what dangers come along with the implementation of this tool. Outsourcing is an action which influences a change of the organizational structure of a facility and its contacts with the outside and therefore is restructuring in character. Thanks to it, the organizational structure of a facility is reduced, employment is reduced; the number of units, organization's positions and the levels of management are decreased. Thanks to this treatment this 'slimmed down' organizational hospital structure is more flexible and able to quickly react to changes in the environment. The most important threats to the application of outsourcing during the restructuring of medical facilities are: wrong choice of an outsourcing partner, being dependent on external entities, fewer possibilities to flexibly manage functions passed on to the outside and lowered motivation of your own employees. (original abstract)
Twórcy
  • Społeczna Akademia Nauk
Bibliografia
  • Dudzik M. (2005), Outsourcing zakupów, czyli koniec funkcji zakupów?, "Gospodarka Materiałowa i Logistyka", nr 1.
  • Farfał P., Popek J. (2002), ASP - Skuteczny lek na finansowe problemy, czyli jak zmniejszyć wydatki na informatykę [w:] Putz J., Procesy przekształceń w ochronie zdrowia - bariery i możliwości, Instytut Przedsiębiorczości i Samorządności, Warszawa.
  • Gay Ch.L., Essinger J. (2002), Outsourcing strategiczny - Koncepcja, modele i wdrażanie, Oficyna Ekonomiczna Kraków.
  • Kautsch M., Ponikło W., Stylo W. (2002), Rozważania o outsourcingu, "Zdrowie i zarządzanie", Tom IV, nr 1.
  • Kieszkowska-Grudny A. (2013), Outsourcing medyczny, "Przedsiębiorczość i Zarządzanie", Tom XIV, zeszyt 10, cz. 1.
  • Marcinkowska E. (2011). Outsourcing w zarządzaniu szpitalem publicznym, Wolters Kluwer.
  • Nowak W. (2003) Systemy informatyczne wspomagające zarządzanie w zakładach opieki zdrowotnej, "Menedżer Zdrowia", nr 3.
  • Nowotka A., Cieszyński P. (2003), Outsourcing: można zyskać, można stracić, "Businessman Magazine", październik.
  • Opolski K., Dykowska G., Możdżonek M. (2003), Zarządzanie przez jakość w usługach zdrowotnych. Teoria i praktyka, Wydawnictwo CeDeWu, Warszawa.
  • Porter M.E. (1990), Competitive Advantage of Nations, London.
  • Sułkowski Ł., Gawryś J. (2001), Modele strategii biznesu w sektorze usług medycznych, w: "Finanse i koszty SP ZOZ", Łódź.
  • Swadźba J. (2002), Outsourcing usług laboratoryjnych dla szpitali, "Zdrowie i Zarządzanie", Tom IV, nr 1.
  • Trocki M. (2001), Metodyka outsourcingu, "Marketing i rynek", nr 9.
  • Trocki M. (2001), Outsourcing. Metoda restrukturyzacji działalności gospodarczej, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171432510

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.