PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2007 | 2(17) | 240--246
Tytuł artykułu

Struktura łańcucha żywnościowego oraz zmiany relacji producent-konsument w Polsce i krajach UE

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Structure of Food Chain and the Changes of Producer-To-Consumer Relationship in Poland and the EU
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule podjęto próbę określenia realiów współczesnych kanałów dystrybucji żywności w Polsce w aspekcie nowych uwarunkowań rynkowych na tle sytuacji w państwach UE-27 na przykładzie rynku mięsa wieprzowego. Analizowano poszczególne elementy łańcucha marketingowego od producenta do konsumenta, a zwłaszcza stan ich rozwoju w układzie przestrzennym. Wskazano na różnice występujące w stopniu organizacji łańcucha marketingowego wynikające między innymi z poziomu rozwoju gospodarczego danego państwa. Wskazano na zarysowujące się tendencje i prawidłowości rozwoju ogniw łańcucha marketingowego w Polsce w kontekście integracji gospodarczej z UE. (abstrakt oryginalny)
EN
An attempt to analyse the marketing chain for the pig meat from a pig farm through meat processing to the market with the background of new market conditions in the EU-27 countries has been made. Components mentioned above and, especially, their stage of development have been discussed in a spatial context. Major differences in the organisational level of the marketing chain depending on the economic development of the country have been pointed to. Present tendencies and regularities of development of the marketing chain in Poland in the context of economic integration with the EU have been shown. (original abstract)
Rocznik
Tom
Strony
240--246
Opis fizyczny
Twórcy
  • Akademia Rolnicza im. Augusta Cieszkowskiego w Poznaniu
Bibliografia
  • Europe in figures. Eurostat yearbook 2006-07. [ 2007]. Eurostat, European Commision, Luxemburg.
  • From farm to fork statistics. [2006]. Eurostat, THEME Agriculture and fisheries. Office for Official Publications of the European Communities, Luxembourg, ss. 106-112.
  • Grzesiuk A. [2003]: Handel detaliczny w Polsce w okresie transformacji. Diagnoza i trendy rozwojowe. [W:] Materiały Konferencji "Transformacja - integracja - globalizacja". W poszukiwaniu modelu gospodarczego Polski. 15.16.05.2003, AE, Kraków.
  • Internetowa Giełda Towarowa NetBrokers. [2007]. www.netbrokers.pl/mieso
  • Marciniak B. [2006]: Marketing i rynek - Rynki wzrostowe i dojrzale. Wyd. SGH, Warszawa, www.sgh.waw.pl/ogolnouczelniane/biip/. Data odczytu 14.03.2007.
  • Penc J. [1994]: Strategie zarządzania. Perspektywiczne myślenie, systemowe działanie. Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa
  • Raport: Handel detaliczny i dobra konsumpcyjne. Strategie sukcesu w Rosji oraz w Europie Środkowej i Wschodniej, ze szczególnym uwzględnieniem Polski. [2006]. PriceWaterhouseCoopers. www.pwc.com/pl/. Data odczytu 14 - 03-2007.
  • Roe T., Diao X. [2004]: Capital Accumulation and Economic Growth: The case of the retail food industry in developing countries. Working paper prepared for the Invited Paper Session, Foreign Direct Investment, Trade and Economic Growth of the Allied Social Science Association Meetings, San Diego, CA, Jan. 3-5, 2004.
  • Sztucki T. [1998]: Encyklopedia marketingu. Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa, ss. 271-272.
  • Tomczak F. [2004]: Od rolnictwa do agrobiznesu. Transformacja gospodarki rolniczo-żywnościowej Stanów Zjednoczonych Ameryki Północnej. Wyd. SGH, Warszawa, ss. 63-75;
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171432734

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.