PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | nr 261 | 19--31
Tytuł artykułu

Megatrendy kulturowe w kontekście tworzenia produktów systemowych

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Cultural Megatrends in the Context of System Product Development
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przedmiotem artykułu jest przedstawienie popytowych uwarunkowań kształtowania produktów systemowych. Źródeł inspiracji w kreowaniu tych produktów można poszukiwać w procesach i trendach obserwowanych w otoczeniu. Analizie poddano megatrendy kulturowe, które wyrażają zmiany zachodzące w zachowaniach konsumenckich we współczesnej dobie. Wskazano na aktywną rolę konsumentów w kreowaniu innowacji, omawiając ewolucję popytowych modeli innowacji ukierunkowaną na design thinking jako nową koncepcję kreowania innowacji z udziałem konsumentów. Na koniec postawiono pytanie o rolę co-brandingu w kształtowaniu produktów systemowych.(abstrakt oryginalny)
EN
This paper presents a demand conditions of shaping system products. Sources of inspiration in creation of these products can be sought in processes and trends observed in the environment. The analysis has been performed on the cultural megatrends that express the changes in consumer behavior in the modern era. The active role of consumers in creation of innovation has been pointed out while discussing the evolution of demand-side innovation models focused on design thinking as a new concept for creation of innovation with the participation of consumers. At the end a question was raised about the role of co-branding in the development of system products.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
19--31
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Aster G., Co-branding sposobem na sukces, Biznes - firma.pl, www.biznesforum.pl (dostęp: 15.06.2015).
  • Chrobot M. (2015), Superkomputer IBM. Intel Xeon i NVidia Tesla razem, www.komputerswiat. pl.
  • Dąbrowska A. (red.) (2014), Kompetencje konsumentów - innowacyjne zachowania, zrównoważona konsumpcja, PWE, Warszawa.
  • Fraser H. (2009), Designing Business: New Models for Success. "Design Management Review", Vol. 20, No. 2, s. 55-65.
  • Grębosz M. (2013), Co-branding: Koncepcja i uwarunkowania rozwoju, Zeszyt Naukowy 1182, seria Rozprawy Naukowe 479, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk.
  • Grębosz M. (2011), Korzyści wynikające z realizacji strategii co-brandingu, Prace i Materiały Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego, 4/3, Gdańsk.
  • IAB Polska Mobile, grudzień 2014.
  • Kamińska K. (2013), Szlak kulturowy - nowa strategia uobecniania przeszłości, Zeszyty Naukowe Ostrołęckiego Towarzystwa Naukowego, 27/319-329.
  • Kokot W. (2015), Internet Rzeczy [w:] Raport Mobile Online w Polsce. Perspektywy rozwojowe 2015, IAB Polska.
  • Kuraszko I., Augustyniak S., 15 polskich przykładów społecznej odpowiedzialności biznesu, www.odpowiedzialnybiznes.pl (dostęp: 7.06.2015).
  • Martin R. (2009), The design of business, "Harvard Business Press".
  • Mazurek-Łopacińska K. (red.) (2013), Badanie zastosowania Internetu w marketingu oraz prowadzenia współpracy firm w kontaktach z klientem z wykorzystaniem nowych technologii, Raport badawczy Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, Wrocław.
  • Megatrendy kulturowe - marketing i reklama, marketingowiec.pl (dostęp: 15.10.2010).
  • Pander W. (2011), Popytowe podejście do innowacji, Europejski Fundusz Społeczny, Warszawa.
  • Wojnicka-Sycz E. (2013), Nowe trendy w zakresie innowacyjności i jej wsparcia, Uniwersytet Gdański, Gdańsk.
  • Wojnicka E. (2011), Nowe trendy i kierunki wspierania rozwoju innowacyjności, CEBBIS, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171432812

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.