PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | nr 261 | 62--74
Tytuł artykułu

Ocena jakości usługi systemowej na przykładzie leczenia szpitalnego

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Evaluation of the Quality of Hospital Treatment as a Service System
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest analiza podejścia do usługi leczenia szpitalnego jako usługi systemowej. Zaprezentowane zostały teoretyczne koncepcje ujmowania tej usługi oraz elementy wchodzące w jej skład. Wskazano także znaczenie systemowego ujęcia tej usługi w procesie zarządzania jej jakością. W artykule zaprezentowano także metodykę oraz wnioski z badania jakości świadczonych usług leczenia szpitalnego zrealizowanego w jednym ze szpitali w Warszawie.(abstrakt oryginalny)
EN
The purpose of the article is analysis of the approach to hospital treatment as a service system. Theoretical concepts of recognition of this service and elements within its composition have been presented. The importance of the systemic approach to this service in the process of management of its quality have been pointed out. The article also presents the methodology and conclusions of the study of the service quality of hospital treatment in one of the hospitals in Warsaw.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
62--74
Opis fizyczny
Twórcy
  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Bibliografia
  • Czerw A., Religioni U., Olejniczak D. (2012), Metody pomiaru oraz oceny jakości świadczonych usług w podmiotach leczniczych [w:] Problemy Higieny i Epidemiologii, Oficyna Wydawnicza MA.
  • Gelb B.D., Smith S.V., Gelb G.M. (1988), Service marketing lessons form the professionals, Business Horizons, September-October.
  • Grönroos C. (1994), From marketing mix to relationship marketing: Towards a paradigm shift in marketing, Management Decision, Vol. 32, No. 2.
  • Kotler Ph., Keller K.L. (2012) Marketing, Rebis, Poznań.
  • Kowalski J. (2000), Ryzyko w inwestowaniu, PWE, Warszawa.
  • Krot K. (2008), Jakość i marketing usług medycznych, Wolters Kluwer, Warszawa.
  • Lehtinen U., Lehtinen J. (1991), Two approaches to service quality, "The Service Industries Journal", Vol. 3.
  • Naidu A. (2009), Factors affecting patient satisfaction and healthcare quality, "International Journal of Health Care Quality Assurance".
  • Rudawska I., Krot K. (2010), Obsługa pacjenta w usługach medycznych - podejście relacyjne [w:] Marketing. Ujęcie relacyjne, M. Brzozowska-Woś (red.), Politechnika Gdańska, Gdańsk.
  • Ustawa z dnia 30 sierpnia 1991 r. o zakładach opieki zdrowotnej, Dz.U. 2007 r. Nr 14 poz. 89, z póź. zm. http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU19910910408.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171432846

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.